Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier ook uit iets de vriezer vanavond: aardappel, pompoen en venkelworst. 

Wij hebben vandaag de eerste injectie gezet voor de ICSI. Fingers crossed... Niets spectaculairs om het te vieren, er staat gewoon pasta op het menu, met prei, het gehakt van een braadworst en wat roomkaas voor de romigheid.

Toi toi toi Afrodite!
Wij eten vanavond orzo met kip, spinazie, zongedroogde tomaatjes en kruiderij. En room en Parmezaanse kaas natuurlijk. 

ToetieToover schreef op 05-04-2025 om 10:36:

[..]

Ik had zin om te bakken en er staat nu een sûkerbôle in de oven. Dit wordt een ongezond dagje, want witbrood, meer witbrood en suiker - ik bak na het suikerbrood een karamelpudding.

Oh dat wil ik ook een keer proberen, heb je een linkje misschien naar een recept?

Er staat brooddeeg te rijzen. Ik maak vanavond groentesoep met zelfgebakken brood met brie en ook met kaas/ tomaat.

Vega vandaag

ik heb nog een halve courgette, halve aubergine en een paprika liggen. Met kipgehaktballetjes en een pot tomatensaus wordt dat de pastasaus. Daarbij een mix van penne, fusili en farfalle want al die restjes moeten ook maar eens op. 

Maak tagliatelle met zalm room saus, met sla.

Nikki1973 schreef op 07-04-2025 om 13:11:

[..]

Oh dat wil ik ook een keer proberen, heb je een linkje misschien naar een recept?

Er staat brooddeeg te rijzen. Ik maak vanavond groentesoep met zelfgebakken brood met brie en ook met kaas/ tomaat.

Vega vandaag

Ik heb geen recept, ik heb glutenvrije gist/witbrooddeeg klaargemaakt met melk, gembersiroop en roomboter en dat opgerold met nog meer gesmolten roomboter, greinsuiker, kaneel en gembersiroop ertussen. 

Wij hadden aardappelpuree met een salade van bietenblad en honing/mosterddressing. Zalmfilet erbij.

Verder flatbreads als ham-kaas tosti gebakken met mosterdsoep. Ik had overduidelijk zin in mosterd 

Ik had vandaag bingo, een nieuw recept dat bij iedereen in de smaak viel. Thaise biefstuksalade met mango en noodles. Was erg lekker en een fijne variatie op onze inspiratieloze menu

Je was bij mij in de buurt of niet Teig?
Wij probeerden deze: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1200022/griekse-ovenschotel-met-orzo-kikkererwten-advertorial

Dit vonden we lekker.

Gisteren probeerden we dit https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1190522/bulgur-met-bloemkool-en-garnalen. En ik had niet echt gekeken wat er in ging en lief dacht dat ik dat wel had gedaan en het was niet zo heel erg lekker, maar prima te eten.

Morgen eten we deze: https://www.boodschappen.nl/recept/kropslawraps-met-teriyaki-gehakt/

Wij aten een AVGtje: bloemkool, aardappels en een saucijsje. 

Ik ga vanavond tonijnsteak grillen. Erbij aardappelbolletjes uit de airfryer, sperziebonen en misschien nog wat tomaat voor de kleur. 

Heb net deeg gemaakt voor pizza….

In elk geval een salade van restje ijsbergsla en tomaat en komkommer. Even kijken nog wat er verder bij komt.

Mmm, die slawraps zien er lekker uit, Kaaaaaatje!

Wij aten gisteren verse daslooklinguine met een simpele kerstomaatjessaus met versgeraspte Parmezaan erover. Vandaag maak ik van olijvenfocaccia warme sandwiches met gegrilde groenten (aubergine, courgette, paprika, rode ui), tomaat en feta.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.