Eten

Nikki1973
08-04-2025 om 12:10
ToetieToover schreef op 07-04-2025 om 17:57:
[..]
Ik heb geen recept, ik heb glutenvrije gist/witbrooddeeg klaargemaakt met melk, gembersiroop en roomboter en dat opgerold met nog meer gesmolten roomboter, greinsuiker, kaneel en gembersiroop ertussen.
Klinkt heerlijk. Ik ga even zoeken naar een recept voor de hoeveelheden. Ben nog niet zo’n ervaren bakker.

Teigera
08-04-2025 om 15:14
Klopt Kaaaaaaaaatje, was bij jou in de buurt afgelopen weekend! Mooie omgeving .
Vanavond eten we ovenfrietjes, met een avocado-tomaat-komkommer-veldsla-salade en een pluimfeestburger op een broodje. Had nog van die broodjes liggen en die moeten op.

ToetieToover
08-04-2025 om 16:21
Nikki1973 schreef op 08-04-2025 om 12:10:
[..]
Klinkt heerlijk. Ik ga even zoeken naar een recept voor de hoeveelheden. Ben nog niet zo’n ervaren bakker.
Succes! Ik vind de site van Heel Holland bakt meestal goede recepten hebben https://www.heelhollandbakt.nl/recepten/frysk-suikerbrood/ of deze site https://www.laurasbakery.nl/suikerbrood/ maar meestal doe ik een beetje mijn eigen ding want het moet toch omgezet worden naar glutenvrij. Oja, en 24 kitchen spiek ik ook wel eens voor verhoudingen https://www.24kitchen.nl/recepten/fries-suikerbrood
Wij aten vandaag een compact zadenbrood van Schär, was goed te eten, geroosterd met wat olijfolie erop. Met salade erbij van bimi, komkommer, sesamolie/azijn/furikake en een portobello gevuld met haverrijst en parmezaanse kaas. Die laatste kwam uit de oven, net als het brood.
En daarna weer een vervolg op het ham/kaas thema. Ik eet wel vaker een paar dagen dezelfde dingen merk ik. Nou ja kaas, want kaas Deze keer schorseneren gerold in ham, kaas eroverheen, even gegratineerd met gepocheerde eitjes.

Friezinnetje
08-04-2025 om 17:13
https://www.baksels.net/fries-suikerbrood-fryske-sukerbole/ nog een recept voor sukerbole

Dewi-Sri2
08-04-2025 om 18:46
Ik denk dat ik vanavond nauwelijks iets eet, want we zijn net thuis van een paar dagen aan de Franse kust met vrienden, en man, man, wat weten ze daar van krankzinnige porties. Aan de lunch had ik inktvis. Ik verwachtte een bordje keurige inktvisstukjes, met eventueel wat tentakeltjes, maar ik kreeg een enorm diep bord met een hoeveelheid gehalveerde inktvisringen (gelukkig niet gepaneerd), waarvan iedereen had kunnen mee-eten. Jammer dat ze te lang in de pan hadden gezeten en dat er nog kraakbeen tussen zat. Ze waren erg taai en flauw. Na 1/3 portie heb ik de moed opgegeven, het was geen doen. Omdat de gerechten van de anderen wel in orde waren vond ik het flauw om het terug te sturen, maar dit doen we niet meer.
Na nog een paar megawandelingen en een terugreis van 3 uur ben ik nu officieel stuk.
Twee beschuitjes met kaas lijken me mooi en voor echtgenoot een uitsmijter. Pffff.
O ja, Afro, ik duim voor je!

anijsblokje
08-04-2025 om 19:40
Spannend Afrodite...!
Hier vanavond weer de snelle oplossing van volkoren spaghetti met gorgonzola en een komkommersalade.

Kaaaaaaaatje
09-04-2025 om 10:30
irmaladouce schreef op 08-04-2025 om 10:00:
Mmm, die slawraps zien er lekker uit, Kaaaaaatje!
Wij aten gisteren verse daslooklinguine met een simpele kerstomaatjessaus met versgeraspte Parmezaan erover. Vandaag maak ik van olijvenfocaccia warme sandwiches met gegrilde groenten (aubergine, courgette, paprika, rode ui), tomaat en feta.
De kinderen en ik vonden het lekker, vriend vond het te zoet. We hebben nog wel noedels toegevoegd, want anders is het natuurlijk geen maaltijd.
Vandaag eten we roergebakken venkel met tomaat en zwarte olijven, met gebakken aardappelen en een moot gebakken zalm.
Veel succes de komende tijd Afro, ik hoop dat het een beetje soepel gaat lopen allemaal.

afrodite05
09-04-2025 om 11:29
Thnx allemaal, ik voel me nu al (dag 3) behoorlijk opgeblazen, rode kop (opvliegers?). Top dus. Wel toepasselijk, zo rond Pasen zo druk met mijn eigen eieren
Wij eten vanavond pasta met rode pesto, courgette, paprika en kipgehakt. Eigenlijk een soort lauwwarme pastasalade, dus.

Ted68
09-04-2025 om 13:14
Oh je Afrodite….ik duim zo voor je!
Hier staat een pan met Rendang op het ( elektrische ) vuur….Komt broccoli en rijst bij.