Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Zaterdag wezen borrelen bij vrienden. Had niet veel honger meer daarna en maakte een pot tomaten paprikasoep open.
Gisteren bakte lief hamburgers. Lekker met een broodje erbij en salade. 
Vandaag met een vriendin wandelen en lunchen. Vanavond maak ik wraps met kip, avocado en tomaat

Succes met het traject, Afro. Ik duim voor je 

Ik maak straks alvast de rijstsalade met zwarte bonen, bosui en koriander van Jamie Oliver. Daarbij gaan tartaartjes en nog een simpele salade van komkommer, tomaat en een restje sla dat nodig op moet.
Thnx voor al het geduim 

Gisterenochtend startten we de Paasdagen met een gevuld croissant, op verzoek van de frutjes: inspiratie was de Allerhande, croissant was gevuld met banaan en pistachenootjes. Bij de brunch hadden we zo'n baguette-krans, gewoon omdat het er leuk uitziet op tafel, en natuurlijk de zaterdag geverfde eieren. Gisteravond kookte lief: vooraf gepocheerd ei met plakje rosbief op toast, met Parmezaan, kappertjes, pijnboompitjes, pesto en truffelmayo. Daarna had hij kiprollade met pommes duchesse en haricot verts. Toe had ik Haagse bluf met frambozen, met verse frambozen en aardbeien eronder en wafeltje erop.

Net ontbeten met een lekker Kaiserbroodje. Zometeen de Paasbrunch bij mijn familie: als hapje nemen wij wraprolletjes met gerookte zalm mee, we vouwen ze zo dat ze hazenoortjes hebben. Vanavond gaan we gourmetten. 

Gisteren hadden wij een paasbrunch met familie. Daarna door naar de andere familie waar we pasteitje met zelfgemaakte ragout aten en nog wat lunch achtige dingen als brood ei en salade.

Vanmorgen breekbroodjes, gekookt ei, aardbeien en een soort gevulde brioche bij het paasontbijt. Vanavond eten we "hapjesavond". Ik heb al parmaham en een kaasplankje, straks nog even naar de winkel voor de rest

Haagse bluf!! Dát is lang geleden. Dat maakte ik vroeger voor het gezin, als tiener. Lekker retro jaren 80. Tegenwoordig maak ik eerder marja- of mustikkakiisseli.

Vriendlief is 3 verschillende ah’s afgeweest om glutenvrije wafelmix te kopen en een wafelijzer  een beetje uit eigenbelang, en vooral omdat ik had gezegd te balen dat het online niet te bestellen was. Het is hem gelukt! Wij aten dus wafels met lemon curd, yoghurt en frambozen. Ik ben nog steeds geen pannenkoeken en wafelmens, maar het was leuk om te maken. Cappuccino erbij en gekookte eitjes. Heel paaserig.

Vanavond heb ik wat restjes kool: groene kool, zuurkool en rode kool. Ik meng het met mangochutney en gebakken uien en dan gaan we dat prutje opeten met rijst en kipgehakt. 

Hier wordt het een spinazie-kaasrondo met sla/komkommer/tomaat en aardappelschijfjes of blokjes maar die moeten we nog even halen. Lopen zo wel even een rondje.

alleen thuis en ik eet de restjes van gisteren

Rode kool, aardappelpuree en een tartaartje. Beetje saai wel maar het zal vast smaken.

Gister kookten en aten we bij bejaarde vriendin. Risotto met prei, witlof en shiitake en een stukje eendenborst erbij. Was héérlijk. 

Vegetarische nasi vanavond, even wat balans na twee keer vlees met Pasen. 

Wij aten met Pasen vooraf wat gerookte zalm met een mosterd-dille sausje en een beetje fijngesneden little gem en toast. Daarna lamshaasjes, ingesmeerd met harissa, bestrooid met verse munt en daarna in bladerdeeg ingepakt.Voor het gefröbel was JV verantwoordelijk en die maakte er een gevlochten kunstwerk van (van instagram afgekeken). Daar kwamen gegrilde groene asperges bij en voor de liefhebbers nog tarwe (denk ik). Dit:

ebly-tendre-ble.jpg

Toe was er appeltaart van K&K zanddeeg uit de koeling.

Tweede paasdag hebben we hier niet.

Die lamshaasjes waren overigens veel te gaar. Die braad je op hoog vuur kort aan en dan in het bladerdeeg nog in de oven. Voor dat bladerdeeg moet dat toch wel op 180-200 gr voor 20 minuten. Logisch dat het vlees dan te gaar is. Hoe zou je dat kunnen oplossen? Mss weet Moosey hier iets op?

Vandaag wordt het een grote gemengde sla en voor wie wil door JV gekruide kalkoenfilet. Ik laat de kalkoen voor wat het is en gooi wat feta door mijn sla (dat blieft JV dan weer niet).

En idd Teigera, die orecchiette bagna cauda lijken me heerlijk. Ik heb het recept opgeslagen 

Irma, ik zou dan de lamshaasjes aanbakken en daarna invriezen. Bevroren haasjes dan inpakken in bladerdeeg en dan de oven in. Maar het blijft 1 grote gok en heel erg afhankelijk van hoe dik de haasjes zijn. Je zou dan halfweg de baktijd nog een kernthermometer in het vlees kunnen prikken, dan heb je nog een beetje invloed op de gaarheid (maar het blijft bidden dat bladerdeeg en vlees een beetje gelijktijdig goed zijn)

Hé Moosey, bedankt voor de suggestie! Die houd ik in mijn achterhoofd voor een volgende keer.

Vanochtend hebben we te horen gekregen dat we 12 bevruchte eicellen hebben  Nu maar hopen dat ze mooi doorontwikkelen en de diepvries in kunnen. Over anderhalve maand komt de eerste dan weer terug. Zonder bladerdeeg 

Ik heb nu niets feestelijks op het menu, gewoon een simpele couscous met sperziebonen, tomaat, rozijntjes, knoflook en gehakt. Maar ik moet vanmiddag nog even brood halen, wie weet is er een lekker gebakje dat ik meeneem om onze 12 potentiële baby's te vieren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.