Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Tjonge, dat wordt een fiks gezin Afro

Ik duim voor je dat de vervolgstappen ook zo voorspoedig gaan.

@Afro, dat klinkt als goed nieuws!

Wij aten gisteren stamppot prei en vandaag staat deel 2 op het menu.

Afro, wat fijn! En ook heel spannend, natuurlijk. Ben jij inmiddels weer opgeknapt na de ingreep? Hoe open ben je over het hele traject in je dagelijks leven?

Hier vanavond een ovenschotel met oa spinazie, tomaat, paprika, linzen, pasta en kaas. En als ik daar geen zin in of geen energie voor heb wordt het volkoren brood of knäckebröd met gerookte zalm en tomaat.

Je hebt een elftal en een reserve, Afro!

Wij eten vandaag gele splitlinzen+aardappels in bouillon en massala met gepocheerde eieren en avocado. Beetje frisse komkommer ernaast, aangemaakt met limoensap/zest en suiker. 
En verder wordt het ovengeroosterde wortel, pastinaak en knolselderij en de laatste 10 minuten leg ik een paar scholletjes erbij op de bakplaat. Met de rest van de gele linzen/aardappels.
Misschien maak ik daar nog langzaam gebakken uien bij, kan een deel daarvan met de rest van de bouillon en wat kruiden dienen als uiensoep morgenmiddag. 

mmm scholletjes, daar heb ik ook wel zin in.

Heb op mijn Werk Risotto met asperges gegeten.  Maak voor mij een kippenpootje met gemengde sla, en voor de rest nog gebakken aardappels erbij.  

Hoera voor Afro's elftal
Hoe nu verder?( ik weet echt weinig van zulke dingen)

dat klinkt goed Afro!

Hier kip in een sausje met rijst

Goed nieuws Afro! We blijven duimen .

Dolfje schreef op 22-04-2025 om 16:46:

Hoera voor Afro's elftal
Hoe nu verder?( ik weet echt weinig van zulke dingen)

Haha, geen probleem, als je er niet mee in aanraking komt, is dat ook niet gek. Mijn tante dacht dat ik continu nog aan het injecteren ben, maar dat is dus niet zo. 40 uur voor de punctie moest ik een triggershot zetten, dat zet de ovulatie in gang, waardoor de eicellen beter prikbaar waren tijdens de punctie (zaterdag). Vanaf dat moment ben ik al medicijnvrij. Normaal gesproken brengen ze dan de zaadcellen en eicellen bij elkaar en na 5 dagen wordt één van die celklompjes/embryo's (technisch gezien heten ze dan blastocysten) teruggeplaatst. In de tussentijd krijg je medicatie die ervoor zorgt dat je baarmoederslijmvlies mooi dik is en niet afgebroken wordt zodat de blastocyst kan innestelen. Dan mag je na 14 dagen een zwangerschapstest doen want door die medicatie word je dus niet ongesteld. Maar omdat bij mij de oogst zo groot was en de eierstokken een flinke prestatie hebben moeten leveren (en vanwege endometriose en adenomyose, Google maar, anders wordt het te lang), houden we een maand pauze. Ik heb dus na die triggershot geen medicatie meer gehad. Dan schijn je extreem vroeg ongesteld te worden, want je lichaam is van slag. Ik denk inderdaad dat dat morgen of overmorgen al wel zal gebeuren, zoals het nu voelt. Dan moet ik één cyclus afwachten en daarna gaan we een blastocyst terugplaatsen. Ze gaan nu dus (nouja, donderdag) allemaal de diepvries in. 

@Anijs, ik vertel iedereen er wel gewoon over, ben (dit keer) best wel open. Ik heb alleen amper contact met mijn moeder en zus, dus ik heb hen niet ingelicht. Sowieso is er weinig contact met de familie, maar dat is dan maar zo. Niemand van hen weet ook nog dat we een nieuwbouwhuis hebben gekocht, nog zoiets groots. De tante die er wel van weet, is een tante van vaders kant. Maar verder praat ik er gewoon open over. Bij de yoga weten ze ervan, op mijn werk ook. Alleen de directie niet, dat wil ik graag even zo houden, maar mijn leidinggevende en naaste collega's weten het ook. 

Tot zover mijn college. On topic: we hadden vanavond twee gebakjes (van allebei de helft) met zanddeegbodem, de ene met aardbeien en de andere met kersen. 

Morgen maak ik zoeteaardappelpuree met snijbonen, gehaktballetjes en zelfgemaakte tzaziki. Die gehaktballetjes worden wel een uitdaging aangezien ik vergeten ben gehakt te halen, dus morgen nog even heen en weer naar de winkel.

Dankjewel voor de uitleg. Spannende tijd dan nog. 

You go, Afro!! Ik duim dat het allemaal naar jouw/jullie wens gaat.

Wij beginnen aan de eindsprint van ons verblijf in Nederland. Nog heel erg veel te doen en ik ben het helemaal zat. Wel gezellig om bij vrienden/familie uitgenodigd te worden voor het eten of om uit eten te gaan. Vanavond was dat bij ons favoriete Indische restaurant. We zijn niet echt in Nederland geweest als we daar niet gegeten hebben. Koken doe ik hier niet meer. Ik schuif vrijdag wat in de magnetron als echtgenoot met een vriend uit eten gaat (of ik eet niks, ook helemaal prima) en zaterdag iets met zo min mogelijk zooi. Zondag hopen we voor 06.00 in de auto te zitten. We zagen gelukkig op tijd dat om 11.00 de Kennedytunnel in Antwerpen dicht gaat, maar normaal gesproken zijn we rond die tijd al door Parijs, maar het is een extra stok achter de deur tegen verslapen, zoals voor de heenreis. Wat zal ik blij zijn als ik weer thuis ben. Ted, nogmaals veel sterkte voor jullie trip!

Ik eet vanavond op het werk 2 boterhammen met kaas en sla.
Man eet een curry uit de diepvries.

Pompoen-wortel-paprikasoep toverde ik uit de vriezer voor vanavond. Volkoren (misschien stok)brood erbij.

Dank je Dewi. Nog anderhalve week…..Ik zie er gegen op; vreemde beiden slapen…etc. etc.
Vanavond maak ik Tjap tjoy , met rundvlees.. heb enorme behoefte an groente.

Vanavond bak ik dan echt de eerder al beloofde pannenkoeken .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor