Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Naminokurashi schreef op 03-04-2025 om 17:42:

Heb ik weer, wil de pita broodjes in de broodrooster doen, zijn alle broodjes beschimmeld. Dan maar zonder broodjes. Dus alleen de kip

Jammer van je broodjes, maar dit bracht mij wel op het idee om pitas te eten vandaag. Schär heeft pitabroodjes nieuw in het glutenvrije assortiment en die gaan we proberen. Met kipshoarma. En knoflooksaus en iets van excuus-rucola/restje spinazie/brandnetel/zevenblad. 

Ik had zin om te bakken en er staat nu een sûkerbôle in de oven. Dit wordt een ongezond dagje,  want witbrood, meer witbrood en suiker - ik bak na het suikerbrood een karamelpudding. 

Ik maak een simpele spaghetti met Italiaanse groente uit de diepvries, tomato frito en gehakt. En uiteraard met kaassssss. Dat was trouwens een van de eerste woordjes van zoon, haha 

ToetieToover schreef op 05-04-2025 om 10:36:

[..]

Jammer van je broodjes, maar dit bracht mij wel op het idee om pitas te eten vandaag. Schär heeft pitabroodjes nieuw in het glutenvrije assortiment en die gaan we proberen. Met kipshoarma. En knoflooksaus en iets van excuus-rucola/restje spinazie/brandnetel/zevenblad.

Ik had zin om te bakken en er staat nu een sûkerbôle in de oven. Dit wordt een ongezond dagje, want witbrood, meer witbrood en suiker - ik bak na het suikerbrood een karamelpudding.

oeh lekker sûkerbôle! 

Hier worden het flatbreads met kipkebab en sla komkommer en zelfgemaakte knoflooksaus. Lekker en makkelijk.

Gisteren hadden we een lekker maar eigenlijk veel te duur broodje op een terras voor de lunch ( 11 euro voor niet heel groot broodje kip met bacon vind ik idioot) later een bierproeverij met hapjes waarvan ik dacht dat we bij elk biertje een hapje zouden krijgen maar het was een bord met wat kleine hapjes( 1 bitterballen, 1 mini loempia, mini blokje kaas dat soort dingen). In het centrum was het overal veel te druk om te eten dus we aten bij zo'n soort wok en go , man had nasi met sate en ik nasi met rendang en het was lekker maar wederom te duur voor wat het was en de hoeveelheid.
Wij kunnen het makkelijk betalen zo'n dagje weg maar toch erger ik me  dan aan die idiote prijzen en slechte klantvriendelijkheid vaak in de Nederlandse horeca. En je zit ook zo dicht op elkaar bijna overal.Je kan zowat van het bord van je buurman eten. Vooral man kan daar niet zo goec tegen.
Wij doen zoiets ook niet wekelijks en nu weet ik ook weer waarom. Thuis eet ik net zo lekker.
We hadden verder wel een topdag met heerlijk weer en een hele leuke wandeling met gids. Leuk om zoiets in eigen land te doen!

Waarschijnlijk wordt het hier vanavond  falafel met volkoren pitabroodjes, rode koolsalade en zelfgemaakte knoflooksaus.

Gisteren bakte JV rib eyes op een houtvuur als late lunch. Daar kwamen gemengde sla bij en "steak house" ovenfrieten. Man maakte een kruidenboter met een restje daslook. Toe waren er aardbeien en voor de liefhebber Griekse yoghurt.

Vandaag, opnieuw als late lunch, citroenzalm uit de oven en gegrilde groene asperges.

Wij doen dat vaak in het WE, een late  lunch (rond 3 uur). Vooral op zondag, omdat JV in de late middag/vroege avond weer naar zijn studentenstad vertrekt en hij dan mooi nog een warme maaltijd gehad heeft. 

Maar goed, JV eet vanmiddag bij zijn verkering, en is er dus niet...

Gister wel 2 kommen van de kippensoep die lief de dag daarvoor al voor me gemaakt had, maar toen ging ik bijna over m’n nek van de geur. Hij was héérlijk, maar waarschijnlijk een beetje extra lekker na 48 uur zo ongeveer niet eten Baalde wel vreselijk, zou dit weekend eigenlijk op een festival werken (als deel twee van mijn vakantie ) en had daar zoveel zin in.. Heb nog geprobeerd alleen de laatste dag te gaan, maar toen hadden ze al volledig vervanging voor me gevonden (terecht, ik zou de gok ook niet genomen hebben) en misschien maar beter ook, want ik was gister nog heel moe en slapjes. 
Vanmiddag gaan we naar een vriendin en daarna even bedenken wat we met eten doen, er is niet zoveel in huis. Misschien eten we wel ergens wat. 

Ik heb een rollade uit de vriezer gehaal (rond kerst gekocht). Die eten we met aardappelkroketjes uit de airfryer en een grote bak salade. 

Hier wederom een gemaksdag: rijst met een ovenschaal kip tandoori en erwtjes. 

weinig energie, dus het word brood

yette

yette

06-04-2025 om 13:18 Topicstarter

Krieltjes, keuze uit zelfgemaakte veg-burgers of vissticks en salade. Een soort kindermenu dus 

We hadden gasten voor het middageten. Man heeft gekookt....voor : burrata met ansjovis en paprika, daarna aardappel puree met kaas, truffel en een gefrituurd eigeel  
Hoofd: osso bucco,  witte asperges, en risotto milanese. Toetje : affogato. 
Vanavond eet ik niets.

Ik was een nachtje weg met hobby-groep, 30 vrouw sterk. Heel veel plezier gehad en heerlijk weer ook nog. Leuke activiteiten gedaan en supergezellig gehad. We sliepen in een Stayokay, avondmaaltijd gisteren was fusilli met vega rode-saus-met-groenten. Toe mango-sorbetijs. 
Vanavond thuis pizza met mozzarella, tomaatjes en pesto gegeten. Vruchtenkwark toe. 

chinese tomatensoep

Ik moet vandaag extra werken ivm 2 zieke collegas dus heb een bakje pastasaus uit de diepvries gehaald.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
RTF editor