Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vriend gaat eten met een groepje, ik maak een poke bowl, of iets dat er op lijkt 🤣

Dolfje schreef op 03-04-2025 om 07:39:

[..]

Zonder vertraging en dan dit jaar nog zou mooi zijn , wij hebben toen 2 jaar of zo moeten wachten.

Oh haha, blijkbaar ben ik vergeten het jaar erbij te zetten  het was nog vroeg. Ik bedoel: volgend jaar okt/nov. 

afrodite05 schreef op 03-04-2025 om 14:28:

[..]

Oh haha, blijkbaar ben ik vergeten het jaar erbij te zetten het was nog vroeg. Ik bedoel: volgend jaar okt/nov.

ah ok vond het al zo snel

Pita broodjes met gebakken kipfilet reepjes 

Ik zag al een soort prefab-tiny house voor me, Afrodite, maar jullie moeten in ieder geval nog even geduld hebben. Wel spannend! Hopelijk kunnen jullie het handtekeningenmoment nog wel even vieren binnenkort.

Hier staan vanavond pannenkoeken op het menu, als voorbode op nationale pannenkoekendag morgen.

Gefeliciteerd Afrodite, echt spannend zo een huis kopen dat je nog nooit hebt gezien  . Wens jullie een voorspoedige bouw toe.

Frut staat lekker te koken met lief. Muziekje erbij en gaan. Ik lees toch regelmatig over kinderen die broccoli níet te doen vinden, maar die van mij hebben het van begin af aan erg lekker gevonden. Oh well. In ieder geval gezond en het gaat zonder zeuren op. Dat is ook wat waard.

Dolfje schreef op 03-04-2025 om 07:40:

Vanavond eten we pikante falafel van de Ah met sla of zo.

Nog naar de winkel gelopen en het wordt bovenstaande met couscoussalade met feta en tomaat nog.

Heb ik weer, wil de pita broodjes in de broodrooster doen, zijn alle broodjes beschimmeld. Dan maar zonder broodjes. Dus alleen de kip

ik had zelf kipkerrie gemaakt met groene asperges en rijst. Rare combi met asperges maar daar had ik zin in. 

Teigera schreef op 03-04-2025 om 17:37:

Gefeliciteerd Afrodite, echt spannend zo een huis kopen dat je nog nooit hebt gezien . Wens jullie een voorspoedige bouw toe.

(..)

Klopt, het is ook spannend. We hebben nu wel een voorbeeld, een deel van de wijk is al af en in het deel waar nu gebouwd wordt, wordt eenzelfde huis gebouwd. We kunnen de vorderingen dus mooi volgen. 

Bedankt allemaal voor de felicitaties. Het voelt nog heel onwerkelijk.

Het plan dat man zou koken, is uiteraard weer mooi in de soep gelopen. Hij was met zoon en zijn vader bij het huis gaan kijken en in een speeltuin spelen. Time management is niet bepaald zijn sterkste punt, waardoor ik toch weer in de keuken stond. Zoals vrijwel elke donderdag... volgende week mag hij weer overdag een ovenschotel voorbereiden, dat lukt blijkbaar beter. 

Spannend Afro, gefeliciteerd 

Gisteren aten we gebakken krieltjes met kabeljauwfilet en jaja, broccoli uit de oven 

Net volkoren spaghetti met veel groenten en champignons en tomatensaus. Deel de vriezert in.

Wij aten capucijner schotel met gehakt, prei, spekjes en (joh!) Capucijners. Piccalilly erbij.

Ik lees net dat het morgen pannekoekendag is, dus dat wordt het morgen dan. Man eet niet thuis, dat komt mooi uit, want die vindt pannenkoeken geen avondeten. 

Is het morgen nationale pannekoekendag? Dat ga ik mijn vader nog even appen, mag die bakken en is de jongste blij. Doen we er een blik soep bij voor de liefhebbers en de oudste mag extra veel rauwkost, want die houdt niet van pannekoeken.

Wij aten vandaag ook lekkerbekjes uit de oven, met gebakken aardappels, maar dan met snijbonen, die vinden wij lekker en mijn kinderen weigeren de laatste tijd sowieso alle groente, dus daarvoor hoef ik me sowieso niet druk te maken.

Gisteren was het pizza omdat we te lang bij de ijsboer ijsjes hadden zitten eten en geen zin meer hadden in koken.

Maak vandaag een stoofpotje, met chorizo, rundvlees, en rode wijn. En een gemengde salade erbij.

Naminokurashi schreef op 03-04-2025 om 17:42:

Heb ik weer, wil de pita broodjes in de broodrooster doen, zijn alle broodjes beschimmeld. Dan maar zonder broodjes. Dus alleen de kip

????? Dus dan eet je alleen kip als "maaltijd"? 

En ja, het is pannenkoekendag vandaag! Graag gedaan, die hint.  De wereld heeft meer (volkoren, uiteraard) pannenkoeken nodig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.