Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

rijst met kipkerrie met rozijnen erin en prei/champignons/ui

ik heb een soort van Turkse pizza’s  gemaakt van volkoren wraps. Met zelfgemaakte knoflooksaus. 

Aha, A'pen is Antwerpen, die link had ik nog niet gelegd  Veel plezier, Moos!

Wij hebben vandaag een contract getekend voor een nieuwbouwhuis. Heel spannend, maar helaas konden we het niet samen vieren met een dinertje, zelfs voor een ijsje op het terras was geen tijd. Ik moest namelijk weer snel terug naar school voor een vergadering en een teamdiner: pizza. De pizza was prima, wel jammer dat het lauw is tegen de tijd dat je het eet. Wel lekkere dunne bodems en niet die dikke(re) die man altijd wil. De mannen hebben thuis pasta gegeten met spekjes en erwtjes. Geen idee of er uiteindelijk kaas of pesto of allebei doorheen is gegaan. Dat ijsje komt hopelijk een dezer dagen nog wel.

gefeliciteerd Afrodite! 

Gefeliciteerd Afrodite!

Veel plezier Moos, ik ga in het najaar, hou me aanbevolen voor restaurant tips 😊

Gisteren werd er voor ons gekookt, macaroni. Vanavond maakte ik "paella".

Gefeliciteerd Afrodite met het nieuwe huis! Wanneer is de oplevering gepland?

Dolfje schreef op 02-04-2025 om 22:43:

Gefeliciteerd Afrodite met het nieuwe huis! Wanneer is de oplevering gepland?

Ze moeten nog starten met de bouw, grofweg kan je zeggen dat we ergens rond oktober/november erin kunnen. Maar we houden vooralsnog rekening met vertraging, want dat schijnt vaak zo te zijn bij nieuwbouw. We gaan het zien. 

Man is vandaag thuis met zoon, hij mag koken. Het worden krieltjes met kipburgers en broccoli. 

Gefeliciteerd Afrodite! 

We eten niets: heb een vergadering  vanavond, en eet op mijn werk….Er is diepvriespizza, en er zijn ook eieren genoeg…

yette

yette

03-04-2025 om 07:33 Topicstarter

Oh, wat leuk en spannend Afrodite! Gefeliciteerd! 

Ik moest zojuist hardop grinniken om mezelf omdat ik met mijn warrige ochtendhoofd een zinnetje uit je bericht steeds weer fout las ... 

afrodite05 schreef op 02-04-2025 om 21:23:

(...)

Wel lekkere dunne bodems en niet die dikke(re) die man altijd wil. 

(...)

Huh??? 

'Wel lekkere dunne bodems en niet die dikke(re) man die altijd wil' ??? 

Tijd voor koffie

afrodite05 schreef op 03-04-2025 om 07:10:

[..]

Ze moeten nog starten met de bouw, grofweg kan je zeggen dat we ergens rond oktober/november erin kunnen. Maar we houden vooralsnog rekening met vertraging, want dat schijnt vaak zo te zijn bij nieuwbouw. We gaan het zien.

Zonder vertraging  en dan dit jaar nog zou mooi zijn , wij hebben toen 2 jaar of zo moeten wachten.

Vanavond eten we pikante falafel van de Ah met sla of zo.

yette

yette

03-04-2025 om 08:33 Topicstarter

Oh ja ... eten! De kinderen en ik eten chili con carne. Voor De Vader heb ik een bakje zonder etiket uit de vriezer gehaald. Ik hoop dat het zuurkool is. Heb iig een rookworstje gekocht dat hij erbij kan eten. 

Frut I kookt vanavond: ze wil een lekkerbekje uit de oven maken, met aardappelen en broccoli. Die kinderen worden nooit moe van broccoli geloof ik... 

Het is vast een faaaaaaaase Teig  hier hebben we salami, broodje met komkommer-en-zout en een hele specifieke ovenschotel als ‘fase’ gehad. 
Toevallig hier vandaag bimi op het menu. Ik mik het in de bouillon met courgette, ui, roomkaas en dan gaat eerst de staafmixer erdoor en daarna wat forel.

Verder bruine bonen met piccalilly en crispy rijst om over de ijsbergsla te doen. Vond ik wel lekker als een soort alternatieve croutons. 

Ja, broccoli was hier ook een altijd een favoriet... en nog steeds eigenlijk.

Ik maak udonnoedels met (veel) pak soi, lenteui, en kipgehakt. En Aziatische smaakmakers: gember, knof, sojasaus, gochujang...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.