Eten

afrodite05
01-04-2025 om 18:48
Wij hadden wederom een kindvriendelijke hap: spinaziestamppot met vissticks uit de airfryer. Stiekem zijn die vissticks best wel lekker...

anijsblokje
01-04-2025 om 18:55
Hier staat zo chili met oa zwarte bonen, zoete aardappel, maïs en tomaat op het menu. En ik hoef niks te doen!

Teigera
01-04-2025 om 19:05
Kaaaaaaaatje schreef op 01-04-2025 om 15:53:
Teig, jij maakte wel eens een soort lunch muffin dingen of niet? Heb je daar nog een recept van?
https://www.voedzaamensnel.nl/lunch/hartige-muffins-koolhydraatarm/ Dit gebruik ik, maar dan zonder Spaanse peper erin en ik stop er altijd groente-restjes in. Maak ook regelmatig kleine frittata's om mee te nemen. Die van Jynta klinken ook lekker!

ToetieToover
01-04-2025 om 19:29
Iemand postte hier laatst een salade met crispy rijst en daarvan maakte ik mijn versie. Ik had een beetje ijsbergsla, komkommer en knoflook-yoghurtdressing met kidneybonen, kipfilethaasjes in ketjapsaus en de rijst dus op de bakplaat met olie, peper-zout-Laos. Het werd errug crispy, oeps maar wel lekker.

Dolfje
01-04-2025 om 19:46
ToetieToover schreef op 01-04-2025 om 19:29:
Iemand postte hier laatst een salade met crispy rijst en daarvan maakte ik mijn versie. Ik had een beetje ijsbergsla, komkommer en knoflook-yoghurtdressing met kidneybonen, kipfilethaasjes in ketjapsaus en de rijst dus op de bakplaat met olie, peper-zout-Laos. Het werd errug crispy, oeps maar wel lekker.
klinkt wel lekker!

Moosey
01-04-2025 om 22:09
Oh, dat crispy rijst gebeuren wil ik ook wel ns proberen!
Wij gingen vanavond wat uitgebreider uit eten bij een heel sympathiek vegan tentje. Niet alles was even succesvol maar wel echt lekker gegeten en weer wat leuke ideeën opgedaan. Morgen weet ik het nog niet. We gaan naar een concert dus geen tijd om uitgebreid te eten. Misschien wel weer Aziatisch. Of er zat ook nog iets midden-oosters in de buurt, ook nooit vies.. of een Indiaas buffetrestaurant, zal ook niet erg zijn denk ik.. keuzes keuzes.

Nikki1973
02-04-2025 om 08:38
Friezinnetje schreef op 01-04-2025 om 17:00:
[..]
ivm maagverkleining. Valt mss wel erg zwaar (en de caloriën)
Oh dat wist ik niet.
het is uiteindelijk iets bestellen geworden omdat ik totaal overprikkeld en moe was en geen zin had om te koken.

Dolfje
02-04-2025 om 08:56
Man heeft een portie biryani uit de diepvries gehaald en ik moet weer werken dus het wordt iets tussendoor. Crackers, bakje yoghurt.

irmaladouce
02-04-2025 om 10:04
Wij aten de laatste tijd heel veel gerechten met daslook/wilde knoflook (ail des ours). Dat kun je maar heel kort in het vroege voorjaar krijgen en ik ben er gek op : verse, met ricotta en daslook gevulde ravioli met kerstomaatjes, gesnipperde daslook en geraspte Parmezaan ; verse daslooktagliatelle met gemengde paddenstoelen, room, gesnipperde daslook en geraspte Parmezaan; risotto met courgette en daslookpesto en (alweer) geraspte Parmezaan... We eten ons er ongans aan...
Maar zaterdag bakte man pizzas from scratch en gisteren maakte ik lahmacuns van miniwraps die opmoesten. Met sla, rode ui, tomaat en yoghurt-kruiden-knofsaus. Heerlijk.
Vandaag wordt het een goedgevulde salade met fijngesneden ijsbergsla, tomaatjes, rode ui, paprika, hardgekookte eitjes, spekjes, mais en mss nog wat feta. Met een yoghurtdressing. Rustiek stokbrood erbij.

irmaladouce
02-04-2025 om 10:07
Je verblijf in A'pen (toch ?) klinkt werkelijk fantastisch, Moos !
Fijn dat de verbouwing er zo goed als op zit, Dewi !
En verder steek ik een hart onder de riem voor iedereen die het nodig heeft: hou je haaks!

Teigera
02-04-2025 om 15:23
Wij eten vanavond bami zoals op Java, met een gekookt eitje, verschillende groenten en vega kipstuckjes.

yette
02-04-2025 om 16:46
Middelste zoon en De Dochter gaan twee plaatpizza's maken. De ene met oa zachte blauwschimmelkaas, ui en courgette, de andere met oa verse tomaat, mozarella en pesto.

Dewi-Sri2
02-04-2025 om 17:51
Oeps, een paar van jullie vroeg me een paas dagen geleden hoe ik aziatische asperges maak. Sorry, niet meer aan gedacht, maar hier komt-ie: asperges in stukjes, lekker aanbakken in de wok met sjalotten en knoflook en laten garen in een mengsel van sojasaus, sesamolie, sap en rasp van een limoen, een klein beetje gembersiroop en naar wens een rode peper. Oh, en een stengel sereh en een paar blaadjes jeruk purut.
Vanavond verschijnt de patak's met garnalen op tafel, want gisteren zag ik dat er nog witlof, roodlof en chinese kool lag die dringend op moesten. Daar heb ik maar een stamppotje van gemaakt met Franse rookworstjes.
Daarnet met onze bouwer de fles cava soldaat gemaakt op de (bijna) afronding van de verbouwing. Was erg gezellig, die man is zo grappig!
Veel plezier in Antwerpen, Moos, zo'n leuke stad!
En veel sterkte aan iedereen die het nodig heeft, en dat zijn er nogal wat op dit moment. Hou je goed, meiden, this too shall pass.