Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Katsu curry.

vandaag stokbroodje caprese. Morgen maak ik pindasoep. 

Nikki1973 schreef op 31-03-2025 om 19:58:

vandaag stokbroodje caprese. Morgen maak ik pindasoep.

oeh lekker pindasoep! al een tijdje niet gegeten, maar weet ook niet of dit nu nog een goed idee is. 

Best heftig Friezin, pindasoep. Wel echt lekker!

Wij zijn in Antwerpen aangekomen en bleken vlak bij China town te zitten, dus gingen we daar eten. Ik had noodlesoep met een kippenbout. Was érg lekker alleen nam ik aan dat de crispy chili oil die op tafel stond wel ongeveer even heet zou zijn als die uit een potje bij ons thuis, dat was een kleine misrekening 🥵 Toch nog steeds lekker. 

Sterkte Anijs met de gezondheidsissues!

Hier komt vanavond een runderburger (naturel voor de frutjes, jalapeno voor lief en mij) met sperziebonen en gebakken minikriel op tafel. Vanmiddag geluncht met restje van gisteravond, was echt lekker.

Vanavond eten we lasagne.

Friezinnetje schreef op 31-03-2025 om 20:40:

[..]

oeh lekker pindasoep! al een tijdje niet gegeten, maar weet ook niet of dit nu nog een goed idee is.

Ik eet het ook niet vaak maar hd er zin in.

Waarom zou het geen goed idee zijn? 

Teig, jij maakte wel eens een soort lunch muffin dingen of niet? Heb je daar nog een recept van?

We eten deel twee van de katsu curry.

Ik beleg een stokbrood, daar eet ik een stukje van en de rest gaat in alu folie voor morgen.

Ik heb gehakt en een zak pastasaus van bertolli en macaroni. Erbij wat extra tomaten en erover geraspte kaas want kaas

Nikki1973 schreef op 01-04-2025 om 14:49:

[..]

Ik eet het ook niet vaak maar hd er zin in.

Waarom zou het geen goed idee zijn?

ivm maagverkleining. Valt mss wel erg zwaar (en de caloriën)

Friezinnetje schreef op 01-04-2025 om 17:00:

[..]

ivm maagverkleining. Valt mss wel erg zwaar (en de caloriën)

je kan hem natuurlijk wat lichter maken, minder pindakaas meer boullion en groente bijvoorbeeld. Minder pittig.

Project gezond heeft ook een lekker recept:

https://www.projectgezond.nl/recepten/pindasoep

Dolfje schreef op 01-04-2025 om 17:05:

[..]

je kan hem natuurlijk wat lichter maken, minder pindakaas meer boullion en groente bijvoorbeeld. Minder pittig.

Project gezond heeft ook een lekker recept:

https://www.projectgezond.nl/recepten/pindasoep

oh dank je, ik heb het recept opgeslagen. Maakte het zelf vaak met garnalen. 

Ik trek vanavond een pot Patak's open en gooi daar groenten en garnalen in, dat moet het maar zijn vandaag. Vanmiddag m'n rug kapot gesjouwd op de beneden-etage, maar de verbouwing is nu toch bijna klaar. Halleluja! Vanaf half november bezig geweest. Vanmiddag konden we veel dingen al op hun plek zetten en we duikelden zelfs nog een verborgen fles cava op. Die gaat morgenmiddag open als onze Britse bouwer hier voor het laatst is .

Kaaaaaaaatje schreef op 01-04-2025 om 15:53:

Teig, jij maakte wel eens een soort lunch muffin dingen of niet? Heb je daar nog een recept van?

We eten deel twee van de katsu curry.

Ik heet geen teig, maar deze zijn altijd een succes hier: https://chickslovefood.com/recept/mini-muffins-met-zalm/

Gister aten we gebakken aardappels, sperziebonen en een vegading.

Vanavond noodles met roerbakgroente, kip en 2 restjes woksaus. Kroepoek en een augurk erbij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.