Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gister aten we taco's met gehakt/paprika/ ui/ mais.

Vanmiddag lunchen we elders en maak ik een pan soep met een tosti ofzo.

Vanavond eten we met het heel gezin. Bedacht was iets anders; maar man kwam gisteren met kalfsbraadworsten met wilde knoflook thuis. Daar maak ik patat met pindasaus bij, en een gemengde salade.

nog geen idee, ga aan het eind van de middag naar een toneelstuk en weet niet of we daar nog even blijven nazitten en daar mss wat eten. 
Anders wordt het ws thuis een paar crackers of een bakje kwark

Dagje zonder vlees: risotto

Hier staan vanavond dan eindelijk de gevulde portobello's op het menu. Dat betekent ook dat ik me vandaag goed genoeg voel om te koken. (hier medisch van alles aan de hand op het moment en dat komt met onzekerheden, maar geen verdere details ivm herkenbaarheid) 
Ik vul ze met een mengsel van prei, tomaat, (groene) paprika en misschien nog artisjokharten als het niet genoeg vulling is. Blauwe kaas erover en in de oven. Ik eet er denk ik zilvervliesrijst of volkoren couscous bij, kijken waar ik straks het meeste zin in heb.

Sterkte met de onzekerheid, Anijs.

Ik zit nog ongeveer een maand binnen wegens hooikoortsklachten dus wij gaan even nergens heen. Mensen komen wel hier, dus ik kook vandaag extra.  

Het wordt alweer aardappelpuree, want die taak kan ik uitbesteden  en deze keer maak ik erbij: groentenmix van brandnetel, hanepoot (yep, tuin leegplukken werkt altijd bij onverwachte extra eters) ui en wilde spinazie. Daarbij wilde ik eieren pocheren maar dat is me teveel werk voor zoveel mensen, dus heb ik bedacht dat de groentenmix een roux met kerriesmaak krijgt, op de bakplaat belandt en er 14 eitjes in kuiltjes komen te liggen. Beetje kaas en de laatste zelfgemaakte Dukkah strooien op het einde van de oventijd en dat moet het dan maar zijn.

Oja, als toetje maakte ik alvast druivengelei (druiven, duivensap, munt, gelatine) op een laagje walnoten en een laagje yoghurt (honing+citroen). Ouderwets in glaasjes. Vinden de meeste mensen heel leuk 

Sterkte anijsblokje, fijn dat je je goed genoeg voelde om te koken vandaag.
Toetietoover, klinkt superlekker je etentje!
Yette, jij ook veel plezier met je weekendje weg.

Wij hebben het fijn gehad samen. De frutjes hadden het ook fijn bij opa en oma, dus win-win. Gisteravond gegeten: amuse van gebakken watermeloen met o.a. "dutch wasabi" - schelvis met witte biet - gazpacho van aubergine - rode mul met doperwten - entrecote van dubbeldoel koeien met oa morielje en uiencompote - kaas voor lief en voor mij parfait van noga met cassisbessencompote, gemarineerde aardbeien en chocolademousse. De gazpacho stal de show, het was een onooglijk bruin plensje maar wát een smaak. Lekkere wijnen erbij en bij de koffie een Dordts likeurtje, van een distilleerderij die al 150 jaar in de stad staat. Drie keer raden waar we waren, haha. Verder lekker door de stad gewandeld met gids en zowel gisteren als vandaag in/nabij de Biesbosch uitgewaaid. We hadden echt mazzel met het weer, geen drupje regen gezien en vrij veel zon zelfs. Vanmiddag heel lekker geluncht trouwens, had een broodje met Vietnamees buikspek, nuoc cham, salade en koriander. 

Friezinnetje schreef op 30-03-2025 om 11:00:

nog geen idee, ga aan het eind van de middag naar een toneelstuk en weet niet of we daar nog even blijven nazitten en daar mss wat eten.
Anders wordt het ws thuis een paar crackers of een bakje kwark

het wordt een bakje kwark met granola

Ik moet vanavond onverwacht werken dus neem iets mee en eet voor ik vanmiddag ga een salade met wortel en yoghurtsaus. Man eet de rest van de salade met een bakje vindaloo uit de diepvries met naan.

Vanavond wordt het dahl met geroosterde bloemkool en naan.

Sterkte, Anijs. 

Hier gaat de rendang op tafel komen. Samen met wat rijst, sperziebonen en zure komkommer. 

Ik eet vanavond aardappels uit de oven met sperziebonen met een prutje van gefruite uitjes en tomatenblokjes. Daarbij merquez worstjes.

Ik twijfel, ik heb gisteren een restje lasagne uit de vriezer gehaald voor vandaag, maar ik heb ook zin in kip uit de oven

Maak Tagliatelle met garnalen,  knoflook, en tomaten saus. Met rucola sla

traybake met aardappeltjes, courgette, rode ui en paprika. Stukje vis erbij.
Maar ga straks eerst sporten en dan eten. Maar het staat helemaal klaar

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.