Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik was gister bij de Ikea en nam een zak zweedse balletjes en zakjes saus mee. Dat eten we vanavond met patat en ik denk een pot doperwten. 

Heerlijk geluncht vanmiddag bij ons stamtentje. Vanwege de feestelijkheid namen we een glas kastanje-kir vooraf. Nooit van gehoord, maar het was heerlijk.Daarna een mousse van geitenkaas met dille en wat rilette van zalm, subtiel maar zalig. Als hoofd een stuk kalfsbil dat in de pan wordt aangebraden en daarna twee uur in de oven wordt gezet. Geweldig, want het vlees was nog rosé en de saus super. Jammer dat het dessert een beetje 'strekkende meter van de sligro' was, niet onaangenaam maar onbijzonder.
En het was voor het eerst van mijn leven dat ik meemaakte dat de 'serveur' een fooi weigerde omdat hij vond dat hij hem niet verdiende. Hij stond er alleen voor en was twee keer wat vergeten te serveren. Daar kan je moeilijk over doen maar waarom zou je? Het blijft absoluut onze stamtent!

Ik blijf nog even in de luie stand en ga chinees bestellen
Lagen vannacht om 1 uur in het hotel in een te klein bed met maar 1 dekbed dus beiden maar slecht en kort( tot 7) geslapen.
Bed op vakantie was heerlijk! De meeste dagen lagen we er voor 23:00 uur in en rond 7 wakker. Bijna elke dag voor het ontbijt een strandwandeling gemaakt.

pasta met champignon/preisaus

brood met varkens sate

Nog gefeliciteerd Dewi-Sri met jullie feestelijke dag vandaag! Wat een toptent

Gefeliciteerd Dewi! En Dolfje, welkom thuis!

Ik maakte vandaag een soort couscoussalade met deels broccoli, deels broccolirijst, granaatappelpitjes, feta, amandelen en brunoise komkommer. Chipolataworstjes erbij. Wegens een inkoopfoutje hadden we een overschot aan geschrapte worteltjes, dus die hebben we bij wijze van snack/voorafje zitten wegknagen. Man en ik dan, zoon houdt (nog) niet van "echte" wortel, dus hij kreeg zijn lievelings als snack: wortel uit pot. 

https://www.lennaomrani.com/recept/marokkaanse-aubergine-curry/ Dit wordt het vanavond hier. Ben benieuwd, nog niet eerder gemaakt.

Man maakt wat op de BBQ: iets met karbonade, gepofte aardappel en salade. Heb nog doperwten van gister over, die gaan er ook bij. 

Ik heb nog een bakje kruidenboter in de koelkast staan wat net aan de datum is dus we halen straks een stokbrood en ik maak een pan soep. Weet nog niet wat voor soep.

Tom Kha met garnalen, Dolf? Eten wij vandaag.
En een soort van lasagne, mijn papadumlaagjesbouwsel. Met laagjes onbereide papadums, laagjes spicy ui-pompoen-kipgehaktmix, laagjes cottage cheese-Citroenzest-wilde spinazie en bovenop nog meer cottage cheese deze keer met mozzarella. Want kaas  ik heb ronde ovenschaaltjes waar de papadums precies in passen en dan bak ik eenpersoonsporties. Super cute, volgens mijn dochter  en die komt helpen opeten. 

Vandaag is makkelijk: patat, gemengde sla en een kippepoot uit de aairfryer....

Onze vrienden namen als voorgerecht een knoflooksoep mee, en als toetje hadden we een citroen zabaione.... was erg lekker !

ik heb een verjaardag aan het eind van de dag en daar wordt pizza besteld. Dus daar een stukje van

Nee geen garnalen hier Toetie, ik eet niks uit het water.
Denk gewone groentesoep.

Hier ook soep, maar dan een saaie tomatensoep.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.