Eten

Dolfje
23-03-2025 om 15:53
anijsblokje schreef op 23-03-2025 om 15:42:
Hier ook soep, maar dan een saaie tomatensoep.
lekker sambal oid erin, knapt elke soep van op vind ik.

Kaaaaaaaatje
23-03-2025 om 16:45
Gisteren aten we iets, maar ik weet al niet meer wat. Owh, een maaltijd pakket met haiwaainse kip. Het was echt vies. Doen we dus niet weer.
Vandaag eten we: https://more.ctv.ca/food/recipes/sunshine-fusilli-pasta.html
Nog nooit eerder gemaakt, dus ik ben benieuwd. Het lukt weer om kookboeken te bladeren dus ik probeer wat dingen te vinden die ik kan voorbereiden en mijn lief dan af kan maken terwijl ik nog even rust voor het eten. Als iemand daar nog tips voor heeft, dan hoor ik dat graag. Beetje het idee dat alles klaar staat, maar dat je de pasta nog even vers kookt en dan alles door elkaar gooit. Dan kan hij terwijl hij de pasta kookt mooi nog even acclimatiseren of even wat klusjes doen.

Koreveen
23-03-2025 om 17:13
Gisteren aten we op het verjaardagsfeestje van mijn broertje en zijn vrouw. Was buffet met Bbq vlees, patat en diverse salades. Smaakte prima
Vanavond gestoomde zalm met ovengeroosterde wortel en rode biet met rozemarijn

Teigera
23-03-2025 om 17:24
Ik lunchte heerlijk met een vriendin vandaag, had een salade van brie de meaux, walnoten, mosterdzaadjes, druivencompote, witlof en verschillende soorten sla. Stukje brood erbij. Was erg smakelijk. Ik witlof. Zo jammer dat ik de enige ben thuis die daar zo over denkt.
Kaaaaaaaatje, de Marokkaanse auberginecurry die ik nu maak is vrij gemakkelijk. Je zou vantevoren de aubergine kunnen roosteren en dan kan je lief de curry in elkaar draaien (15 min). Ik doe er vanavond een "granenmix" bij maar bv platbrood kan ook.

Teigera
24-03-2025 om 12:10
Vanavond eten wij een gele Thaise curry, met kipgehaktballetjes en roerbakgroenten, "Japanse groenten" zei de verpakking. En rijst erbij.

Dolfje
24-03-2025 om 12:14
Wij eten aardappelpartjes en kipfilet uit de airfryer met broccoli. Even terug naar gezond

afrodite05
24-03-2025 om 13:05
Ik maak rijst, met kapucijners, spek, ui en zure komkommer. En dan maar hopen dat het niet al te snel effect heeft, want ik wil vanavond naar yoga

Naminokurashi
24-03-2025 om 13:48
Is de bedoeling rijst met kip, maar ik heb per ongeluk mijn kop met hete thee omgestoten, hete thee over de hand. Eerst kijken wat dat verder diet

anijsblokje
24-03-2025 om 16:33
Naminokurashi schreef op 24-03-2025 om 13:48:
Is de bedoeling rijst met kip, maar ik heb per ongeluk mijn kop met hete thee omgestoten, hete thee over de hand. Eerst kijken wat dat verder diet
Hopelijk heb je minstens 10 minuten je hand onder de kraan kunnen houden, Nami. En geen blaren. Als wel, bel de huisarts(enpost). Sterkte, in ieder geval, hopelijk valt het mee.
Ik eet hetzelfde als gisteren, namelijk tomatensoep. Die lekker was, ook zonder sambal @dolfje, ook al zat er wel chilipeper in voor de pit. Ik eet er volkorenbrood bij, mogelijk gooi ik stokbrood in de oven, anders gewoon volkorenbrood.

Friezinnetje
24-03-2025 om 16:41
op het werk gegeten, want moet wat snel vandaag. Daar stond stamppot prei met gehaktbal op het menu. Dus dat gegeten. Ik ga straks sporten en dan eet ik daarna een bakje kwark met granola en fruit

Dolfje
24-03-2025 om 17:07
Ik heb de broccoli vast gekookt en die gaat zo geplet de oven in met sambal en knoflook.

Teigera
25-03-2025 om 09:00
Oh wat klinkt dat lekker Ted.
Frut I kookt vanavond shakshuka, met ciabatta erbij. Vinden we allemaal lekker en stiekem gaat er een berg groenten in