Eten

Friezinnetje
20-03-2025 om 20:02
wrap met een mengsel van gehakt, prei, champignons, ananas en kerrie.

Jynta1981
21-03-2025 om 08:50
Gister een intensieve dag gehad, na werk trok ik snel een zak pastasaus uit de vriezer, dat aten we met penne en een snelle salade met wat ik in de koelkast vond: komkommer, tomaat, gemengde sla en feta.

ToetieToover
21-03-2025 om 09:12
oudmaarnognietkoud schreef op 20-03-2025 om 17:52:
[..]
Nou ik eet het ook niet vaak maar met een lekker aardappeltje (verse kriel, de echte
) met jus vind ik ook heel tongstrelend...lol
Van die echtgenoot moet je je maar wat minder aantrekken. Als je trek hebt in biefstuk op brood met een lekkere jus dan moet je dat af en toe eens doen hoor.
Dan stuur je man maar naar de Febo.
De eerste week na mijn scheiding (+ 25jaar geleden inmiddels en niet meer traumatisch hoor) De kinderen waren bij mijn ex en ik zat mij af te vragen wat IK nou echt lekker vind.
Dat was wel een openbarinkje
![]()
Ooo zo herkenbaar, ik heb heel lang geen aardappelen gegeten. Kilo’s at mijn ex, kilo’s en zelf koken ho maar. En spruiten heb ik daarna nooit meer voor mezelf klaargemaakt. Misschien nog een keertje om het écht af te leren maar dan heb je mijn spruitjesconsumptie wel gehad. En dan die piepende dingen opschonen, echt, bewaar me. overigens kookte ik in die tijd vaak dubbel voor alle lussiknies toen. Huidige vriend eet alles wat je hem voorschotelt.

Kaaaaaaaatje
21-03-2025 om 09:51
De afgelopen 2 dagen aten we chili con carne in wraps en dan met KAAS in de oven.
Woensdag aten we spruitjes, aardappels en vega worstjes. Dat vond ik maar niets, maar ja, soms moet je de man des huizes ook een keer zijn zin geven qua eten.
Vanavond koken mijn ouders weer.

irmaladouce
21-03-2025 om 10:21
Gisteren liep alles anders en de linguine alla puttanesca zijn naar vandaag doorgeschoven.

Koreveen
21-03-2025 om 17:45
Ik ben er weer. Madeira was heerlijk. Het weer was zozo maar we hebben er het beste van gemaakt en gelukkig nog een paar mooie hikes kunnen maken.
En ook heerlijk gegeten.
We hebben ook nog bij een 1 ster restaurant gegeten en dat was heel lekker maar niet te vergelijken met het niveau in Nederland.
Vooraf had ik pate met madeira wijn, brioche, perenijs.
Daarna zeebaars met beurre blanc, aardappelzalf en groenten.
Toet was pure chocolade met gekarameliseerde noten, hazelnootijs.
Verder in een visrestaurant heerlijke makreel en krabkoekjes gegeten. En in een hele goeie hamburgertent gegeten.
Maar ook na een zware wandeling geen poot meer kunnen verzetten en de pizzabrommert naar het appartement laten komen
Vandaag weer aan het werk gegaan en ook weer ff balansen: ik maak een traybake van allerlei verschillende groenten met een stukje kabeljauw.
En ik ga nu ff bijlezen

Ted68
21-03-2025 om 18:00
Heb net 2 citroenkippen in de oven gedaan... Eten er witte asperges bij in ansjovis saus...

afrodite05
21-03-2025 om 20:56
Wij hebben Chinees afgehaald. Nog een mooie portie over voor in de diepvries.

Dolfje
22-03-2025 om 07:25
Gisteren in het vliegtuig kip in " wijnsaus" met 4 stukjes wortel en 1 mini broccoli roosje en aardappels. De smaak was eigenlijk best ok.
Zijn nu nog op schiphol in hotel , dadelijk douchen en met de trein naar huis. Wat we vanavond eten weet ik nog niet.

Teigera
22-03-2025 om 08:51
Welkom thuis Dolfje!
Voor de frutjes maak ik vanavond chili sin carne met wraps, voor mezelf shepherds pie. Opwarmen, het is al eerder gekookt . Voor toe maak ik panna cotta met karamelsaus. Lief eet vanavond bij zijn broer.

Ted68
22-03-2025 om 09:29
Dolfje:goede start thuis....
We krijgen vanavond bezoek...we koken al jaren samen: zij nemen voorgerecht en toetje mee, en wij zijn voor het hoofdgerecht aan de beurt.
Man maakt een beef wellington ,met Trüffel en witte asperges, en ikmaak de serviette Knödel er bij

amarna
22-03-2025 om 09:33
Tomaten-paprikasoep. Onze neef komt ons ophalen voor een feestje en eet eerst bij ons. Ooit vond hij van die soep: "tante Amarna maakt de lekkerste soep van de hele wereld!"