Eten

irmaladouce
19-03-2025 om 16:55
En verder aten we onlangs een geweldige rogan josh. Met rijst, naan, komkommerraita, Indiase wortelsalade, mangochutney.
En ook nog spaghettini olio, aglio e peperoncino met gesnipperde daslook en geraspte Parmezaan erover en gegrilde groene asperges on the side. Was ook heerlijk !

Teigera
20-03-2025 om 09:05
Hmmmm, krijg trek in Indiaas eten door jou irmaladouce. Klinkt heerlijk.
Wij eten vanavond echter een agv-tje: cordon blij, patatas bravas, en groente"restjes": rode kool, bloemkool, spinazie - ruimt lekker op en iedereen kan kiezen waar hij zin in heeft.

Dolfje
20-03-2025 om 09:28
Wij eten vandaag voor de laatste keer in het hotel, ok morgen nog ontbijt en in de middag vliegen we terug dus morgenavond vliegtuigeten. Landen pas tegen middernacht en slapen dan in vliegveldhotel dus zaterdagmiddag pas weer thuis.

irmaladouce
20-03-2025 om 11:20
Fijne laatste vakantiedag, Dolfje!
Wij eten vandaag linguine alla puttanesca. Mss nog extra wat tonijn erdoor (maar dan is t geen puttanesca meer ).

Ted68
20-03-2025 om 16:13
Dewi: het gaat wel goed: dankje voor het navragen: man moest onverwachts naar het buitenland...Voor. Een overlijden, en dat was wat stressig...
We eten vanavond quiche: maak er een met kaas, en een met spinazie, noten, tomaat spekjes en geitenkaas

afrodite05
20-03-2025 om 16:15
Ik heb net een ovenschotel gemaakt van gehakt (en knoflook en ui) met krieltjes en snijbonen. Oh en uiteraard met kaas, dat hoef ik hier verder niet uit te leggen

oudmaarnognietkoud
20-03-2025 om 16:26
Eigenlijk een visschoteltje gepland maar de biefstuk was in de aanbieding. Een biefstukje op brood vind ik erg lekker en dat eet ik mss twee keer per jaar.
Zin an.
Vis zat nog in de vriezer dus die kan ook morgen.

Dewi-Sri2
20-03-2025 om 17:07
Wat naar Ted, veel sterkte voor jullie.
Jammer hè Dolf, de laatste vakantiedag alweer. Eet ze nog maar lekker vanavond, ik heb maar weinig goede herinneringen aan vliegtuigeten, behalve bij Singapore Airlines, maar dat is dan ook 30 jaar geleden...
Hier worden het vanavond weer kleine loempiaatjes, gyoza en een aziatische salade. Die had ik eigenlijk voor onze zondagse lunch bedoeld, maar ze gingen eerder over de datum dan ik gezien had. Normaal ben ik daar niet zo kinderachtig in, maar nu neem ik liever het risico niet.
Zaterdag gaan echtgenoot lekker lunchen bij ons favoriete restaurantje. Niks chiques aan, wel erg lekker en gezellig. Ik ga de Belgische chef proberen over te halen om echte Belgische frieten te bakken. Misschien is hij welwillend omdat we vaste gasten zijn en wij zaterdag 50 jaar bij elkaar zijn. Morgen maar even bellen. Zin in. Het mag ook iets luxer dan anders.

Dewi-Sri2
20-03-2025 om 17:11
oudmaarnognietkoud schreef op 20-03-2025 om 16:26:
Eigenlijk een visschoteltje gepland maar de biefstuk was in de aanbieding. Een biefstukje op brood vind ik erg lekker en dat eet ik mss twee keer per jaar.
Zin an.![]()
Vis zat nog in de vriezer dus die kan ook morgen.
Oh, biefstuk op brood, wat een heerlijke herinnering uit mijn jeugd. Echtgenoot vindt het drie keer niks, maar misschien dat ik een keer bavette bak, voor hem met piepers en groente, en voor mij met brood. En dan die jus erbij, hemels, terwijl ik eigenlijk helemaal niet van jus hou. Het kan verkeren.

oudmaarnognietkoud
20-03-2025 om 17:43
afrodite05 schreef op 20-03-2025 om 16:15:
Ik heb net een ovenschotel gemaakt van gehakt (en knoflook en ui) met krieltjes en snijbonen. Oh en uiteraard met kaas, dat hoef ik hier verder niet uit te leggen
Kaas! Altijd KAAS. Jonge kaas/oude kaas/camembert/cheddar/ roquefort/ parmezaan/cottage cheese... ik lust het allemaal

oudmaarnognietkoud
20-03-2025 om 17:52
Dewi-Sri2 schreef op 20-03-2025 om 17:11:
[..]
Oh, biefstuk op brood, wat een heerlijke herinnering uit mijn jeugd. Echtgenoot vindt het drie keer niks, maar misschien dat ik een keer bavette bak, voor hem met piepers en groente, en voor mij met brood. En dan die jus erbij, hemels, terwijl ik eigenlijk helemaal niet van jus hou. Het kan verkeren.
Nou ik eet het ook niet vaak maar met een lekker aardappeltje (verse kriel, de echte ) met jus vind ik ook heel tongstrelend...lol
Van die echtgenoot moet je je maar wat minder aantrekken. Als je trek hebt in biefstuk op brood met een lekkere jus dan moet je dat af en toe eens doen hoor.
Dan stuur je man maar naar de Febo.
De eerste week na mijn scheiding (+ 25jaar geleden inmiddels en niet meer traumatisch hoor) De kinderen waren bij mijn ex en ik zat mij af te vragen wat IK nou echt lekker vind.
Dat was wel een openbarinkje

Dolfje
20-03-2025 om 18:34
Dewi-Sri2 schreef op 20-03-2025 om 17:07:
Wat naar Ted, veel sterkte voor jullie.
Jammer hè Dolf, de laatste vakantiedag alweer. Eet ze nog maar lekker vanavond, ik heb maar weinig goede herinneringen aan vliegtuigeten, behalve bij Singapore Airlines, maar dat is dan ook 30 jaar geleden...
ja meestal is het een flauwe hap. Bij emirates toen we naar Thailand gingen was het wel echt lekker ( in mijn herinnering tenminste)

Dolfje
20-03-2025 om 18:35
oudmaarnognietkoud schreef op 20-03-2025 om 17:43:
[..]
Kaas! Altijd KAAS. Jonge kaas/oude kaas/camembert/cheddar/ roquefort/ parmezaan/cottage cheese... ik lust het allemaal
![]()
Ik heb me hier in dit hotel echt tegoed gedaan aan blauwe kaas en manchego. En komijnenkaas.
Volgende week weer afkicken van al het lekkers..

rionyriony
20-03-2025 om 18:37
WMF KÜCHENminis Eismaschine en de Gino Gelati waren de twee beste thuis-ijsmachines. Soort softijs maken ze.
Om het vervolgens te hebben over diëten. Dat schiet natuurlijk ook niet op.