Eten
Dolfje
08-11-2024 om 18:14
Nou net weer een verrassings overblijvers pakket opgehaald bij Ah ( man wilde dat graag)
Er zat nu in:
Grote zak gemengde sla met rucola( net al een beetje bij de rendang en rijst gegaan en eet de rest waarschijnlijk morgen.
Filet americain
Bakje ananas
Bakje komkommer /radijs /tomaat
Bakje cocktailsaus
Flesje gembershot
Pak plakken nagelkaas ( wat al meer dan 6€ kost)
2 hamburgers ( die liggen in de diepvries)
Ted68
08-11-2024 om 18:15
Ik heb kippepoten in de airfryer, rostikroketten in de oven,samen met tomaten in de oven....
afrodite05
08-11-2024 om 19:29
afrodite05 schreef op 08-11-2024 om 11:57:
Ik maak een simpele spinaziestamppot, want dat eet zoon goed. Gehaktballetjes erbij. Het liefste mango toe, maar die krengen zijn keihard, ondanks dat ze buren zijn van een tros bananen.
Ja, hier ging dus iets mis, het had spruitjesstamppot moeten zijn, maar we hebben spinaziestamppot gegeten. Dus nu heb ik een zak spruitjes over waar ik op korte termijn iets mee moet... Nouja, verzinnen we wel weer wat op.
@Dolfje: nagelkaas, brrr. Nooit gehad, maar het klinkt heel smerig. Ik denk meteen in plaatjes...
Dolfje
08-11-2024 om 20:47
afrodite05 schreef op 08-11-2024 om 19:29:
[..]
@Dolfje: nagelkaas, brrr. Nooit gehad, maar het klinkt heel smerig. Ik denk meteen in plaatjes...
Hahaha, het is kruidnagel en komijn geloof ik.
Jynta1981
09-11-2024 om 11:47
Wij hebben zowel vandaag als morgen een verjaardag met eten/ hapjes, dus ik ga niet koken. Heeft er iemand nog honger kan diegene een tosti maken ofzo.
Ted68
09-11-2024 om 11:53
Man kreeg een dood konijn van een patient, die gaat vanavond de pan in....Piemontesisch konijn, met paprika , ansjovis,spek. Daarbij eten we polenta.
afrodite05
09-11-2024 om 12:48
Ted68 schreef op 09-11-2024 om 11:53:
Man kreeg een dood konijn van een patient, die gaat vanavond de pan in....Piemontesisch konijn, met paprika , ansjovis,spek. Daarbij eten we polenta.
Ik dacht eerst: wat een vreemd cadeau, een dood konijn. Maar als het al vlees bedoeld is, is het wel weer leuk! Lang niet gegeten...
Ik maak een simpele curry, zonder pompoen dus, maar met kipgehakt, bloemkool, tomatenblokjes, misschien wat kikkererwten, en dan rijst en naanbrood erbij.
Naminokurashi
09-11-2024 om 14:04
Broodje hamburger met een plak kaas, gebakken ei en plakjes uitgebakken spek
MijnNaamIsHaas73
09-11-2024 om 14:44
Wij krijgen eters en ik maak een Grieks geïnspireerde "tafel vol". Met griekse tomatenrijst, kipreepjes met souvlakikruiden, geroosterde groenten, tzatziki, salade en friet.
anijsblokje
09-11-2024 om 15:38
Een classic hier: in oa ketjap en sambal gemarineerde gebakken tofu met sperziebonen en volkoren basmatirijst.
Teigera
09-11-2024 om 16:22
@Dolfje: ik ging ook griezelen van de term nagelkaas, en heb meteen even gegoogeld. Idd kaas met (kruid)nagel en komijn. Nog steeds niks voor mij . Wel op zich een leuk pakket, met verschillende dingen!
Ik doe vandaag aan superlui koken. We beginnen met mosterdsoep (uit zak!) met een stokbroodje uit de oven met zelfgemaakte kruidenboter. Daarna keuze uit verschillende 'kliekjes' uit de vriezer, die ik allemaal opwarm of opbak. Soort keuzetafel, het ruimt op in m'n vriezer én het is goedkoop . Toe hebben we dubbelvla.
yette
09-11-2024 om 17:09
Dat telepathische contact met de kookwekker heb ik ook. Zou willen dat ik het met alle piepende apparaten had. Hoe vaak ik niet tevergeefs naar boven loop om te ontdekken dat de was echt nog lang niet klaar is!
Ik maak straks taco's, maar De Vader, die daar niet zo van houdt, eet een kliek enchiladas uit de vriezer.
yette
09-11-2024 om 17:10
Dat telepathische contact met de kookwekker heb ik ook. Zou willen dat ik het met alle piepende apparaten had. Hoe vaak ik niet tevergeefs naar boven loop om te ontdekken dat de was echt nog lang niet klaar is!
Ik maak straks taco's, maar De Vader, die daar niet zo van houdt, eet een kliek enchiladas uit de vriezer.
irmaladouce
09-11-2024 om 18:20
MijnNaamIsHaas73 schreef op 09-11-2024 om 14:44:
Wij krijgen eters en ik maak een Grieks geïnspireerde "tafel vol". Met griekse tomatenrijst, kipreepjes met souvlakikruiden, geroosterde groenten, tzatziki, salade en friet.
Ik zou bij jou mijn benen wel onder de tafel willen steken. Klinkt goed!
Man en ik zijn met z'n 2-en vanavond en eten kaasfondue. Met brood, aardappeltjes (man) en wat chunks rode paprika.