Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

vanmiddag gebruncht en ik heb nu nog een wrap gemaakt met carpaccio . 

Moosey schreef op 26-12-2024 om 13:31:

Wat jammer van de bouillon Haas! Bitter is ook niet meer te verdoezelen.. heb je een recept? Dan kan ik even kijken of ik snap wat er mis kan zijn gegaan

Dat is fijn Moos, kan ik weer van leren, thnx! 
Ik had dit recept: https://www.mindyourfeed.nl/recepten/diner/heldere-paddenstoelenbouillon-met-kastanjechampignons (helemaal naar beneden scrollen)

Ik had een pot fond van Ah,  van 400 ml en dus ook 400 ml water erbij. En nog een blokje paddestoelen bouillon van star en een halve liter water. Ik had geen verse oregano dus vervangen met wat gedroogde.  

Ik maak vanavond een simpele pasta met prei, champignons, het gehakt van braadworst en een beetje crème fraiche voor de smeuïgheid.

Ik haak ook weer aan . Eerste Kerstdag hebben we gezellig cadeautjes vanonder de boom uitgepakt, vers croissantje erbij, sapje, feeststol. In de middag lekkere afbakbroodjes en scones. In de avond gingen we gourmetten. Schoonvader zou eigenlijk gezellig komen eten maar die ligt sinds vrijdag in het ziekenhuis, dus we gaan dagelijks even langs - in ieder geval gaat lief elke dag even, maar wij waaien ook regelmatig aan. Toe hadden we Viennetta, vinden de frutjes heel feestelijk, eten we dit weekend dus ook nog want is best veel.

Gisteren zijn we gaan brunchen bij mijn familie. Ieder gezin nam wat mee, wij hadden mozzarella-pizzaatjes. In de avond kookte ik met wat hulp van frut I: vooraf mosterdsoep, daarna zalm "wellington" met dille, honing, mosterd als smaakmakers, met haricot verts en aardappelkroketjes uit de oven. Toe had ik pistache-ijs in een koekje (Sammontana, van AH, was erg lekker). 

Vanavond mag frut I kiezen wat ze wil eten, omdat ze morgen jarig is - maar morgen gaat frut II logeren na het verjaardag vieren dus dan eten we niet met z'n vieren. Ik bak poffertjes. En maak een witte chocolade-panna cotta met frambozencoulis.

Het klinkt allemaal goed hier, qua kerstgezelligheid, lekker eten samen of juist liever alleen, soms helaas gedoe met familie. 

@Dolfje: ik denk dat paratha's inderdaad wel lijken op die scallion pancakes. Misschien een Chinese variant erop.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 26-12-2024 om 11:39:

Gezellig dat je er weer bent Yette! Jouw kerstdiner klinkt goed, voor ieder wat wils.

Dank voor de fonduetips ted!

Toetie als je nog twijfelt ik kan de smokey tomatentartaar aanbevelen
https://www.ah.nl/r/1200685

Mijn (bos)paddestoelen bouillon was wat minder goed gelukt. Zat een vervelende bittere smaak aan. Geen idee wat er gebeurd is.

Verder aten wij italiaanse rollade met pancetta. Daarbij zuurkool, rode kool, gekookte aardappelen en pommes duchesse.

Na maakte mijn zwager een cake met rood fruit erin, met vanille-ijs en passie vruchtencustard. Was ook erg lekker.

Ik heb net heel gehaast een pan ragout gemaakt voor bij de lunch. Ondanks de tijdsdruk wel goed gelukt geloof ik.

Het is toch iets anders geworden, maar deze ga ik bewaren. Ik zie ons dat wel eten met tortilla chips. Bedankt voor de tip! Ik ben ook benieuwd 🕵️ wat er gebeurd is met jouw bouillon. 

Tomaten tartaar klinkt lekker!

Ik heb nog kippenragout in de koelkast ( uit de koeling van jumbo) denk dat we dat eten op brood. 

ik denk dat het bij mij een runderworstje wordt met aardappelen en wat rode kool. Niets over van de kerst, dus dan maar een AVG-tje

Die bouillon is mij ook een raadsel helaas. Zou gokken dat het bittere of al in de fond zat of gekomen is van te hard de paddestoelen bakken, maar dan zou je wel erg je best hebben moeten doen… 

Wij aten gister bij de vrienden vooraf geitenkaas in spek en als hoofd paddestoelenrisotto met gebakken portobello en wildbiefstukjes. Was erg smakelijk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.