Eten
MijnNaamIsHaas73
07-11-2024 om 15:25
Vanavond makkelijke spaghetti met gerookte zalm, roomsaus en erwtjes. Ik las hier niet ergens citroen en ik denk dat dat er wel heel lekker bij is. Ik heb alleen nog partjes in de vriezer, eens kijken of ik daarmee iets kan, misschien even mee laten stoven
ToetieToover
07-11-2024 om 17:49
Koken op gehoor, dát doe ik ook! Mijn vriend snapt dat niet en staat te kletsen als ik sta te koken maar ik hoor als het vlees omgedraaid moet worden. En dan mis ik soms even een deel van zijn verhaal. Wel gezellig dat hij er is, dus ik doe mijn best maar ik luister naar het eten dat op staat. Ik heb ook talent om 1 minuut voor de oven piept, op te staan. Dan ruik ik dat het nu wel gaar begint te worden. Als vriendlief moet kijken of het eten gaar is, zegt-ie standaard “weet ik niet, hoe ziet dat eruit dan?”.
Teigera
07-11-2024 om 21:07
Frut I kookte, ze maakte tortelloni met kaasvulling met een saus van tomatenblokjes, room, courgette, veel kruiden en Parmezaanse kaas. En ná het eten kwamen ze erachter dat de pijnboompitjes nog op het aanrecht stonden, geroosterd en wel . Dat komt wel een andere keer dan.
Moosey
07-11-2024 om 21:38
ToetieToover schreef op 07-11-2024 om 17:49:
Koken op gehoor, dát doe ik ook! Mijn vriend snapt dat niet en staat te kletsen als ik sta te koken maar ik hoor als het vlees omgedraaid moet worden. En dan mis ik soms even een deel van zijn verhaal. Wel gezellig dat hij er is, dus ik doe mijn best maar ik luister naar het eten dat op staat. Ik heb ook talent om 1 minuut voor de oven piept, op te staan. Dan ruik ik dat het nu wel gaar begint te worden. Als vriendlief moet kijken of het eten gaar is, zegt-ie standaard “weet ik niet, hoe ziet dat eruit dan?”.
Haha, ik echt precies zo. Kan de oven op 45 minuten zetten en m dan 44 minuten totaal vergeten, en als ik denk ‘hoe zou het in de oven gaan’ dan gaat de timer af. Of ik moet voordien al iets geroken of gehoord hebben wat me triggerde om te kijken.
Qua koken op de oren: laatst had lief prei opgezet om te stoven en we zaten op de bank iets te kijken op internet. Dan spring ik ineens op omdat ik een knettertje hoor wat niet klopt en dan blijkt het nog net niet echt aangebrand te zijn
Gister had ik nog een restje zuurkoolstamp waarbij ik een zeer geslaagde traybake van knolselderij, bleekselderij, paprika en geitenkaas maakte. Vandaag werkte ik weer eens te lang door en nam ik een stuk quiche van werk mee naar huis. Die was ook erg lekker.
Dolfje
08-11-2024 om 08:24
Hier wordt het rendang uit de slowcooker van de sukadelappen uit het overblijvers pakket.
Erbij rijst en boontjes.
Jynta1981
08-11-2024 om 08:30
Ik maak een pan chili con carne. Dat eten we met wraps, creme fraiche en ijsbergsla. Handig, want iedereen eet op een ander tijdstip ivm werk en hobby. Ik eet het zonder wraps trouwens, lekker uit een kommetje
Teigera
08-11-2024 om 09:28
Vanavond wordt het geroosterde stukken pompoen uit de oven, gecoat met panko en Parmezaanse kaas en kruiden. En een beetje citroenrasp. Erbij gebakken aardappelen en runderchipolata.
Voor toe maak ik yoghurt-panna cotta met een frambozen-bramensaus.
Zo maak ik panko én gelatine op (beiden op / net over de datum).
afrodite05
08-11-2024 om 11:57
Ik maak een simpele spinaziestamppot, want dat eet zoon goed. Gehaktballetjes erbij. Het liefste mango toe, maar die krengen zijn keihard, ondanks dat ze buren zijn van een tros bananen.
Dewi-Sri2
08-11-2024 om 13:34
Vanavond wordt het iets zeer eenvoudigs, ik weet nog niet wat. De afgelopen dagen zijn we ons schandalig te buiten gegaan aan veel te lekkere lunches (in de zon, zo fijn) en gisteravond aan een diner met een Michelinster. Het was heel bijzonder, met een rij amuses, bijzondere voorgerechten met foie gras (i know, shoot me) en hoofdgerechten met coquilles st. jacques (alweer, heerlijk).
Nu trekken we de broekriem aan en gaan we weer gewoon doen. Ik heb wel zin in iets aziatisch met kip.
Naminokurashi
08-11-2024 om 15:53
Kipfilet met tomaatjes en komkommer. Heb niet veel trek. Net terug van visite
Koreveen
08-11-2024 om 17:26
oh, dat klinkt heerlijk, Dewi.
Hoe is het met jou, Friez? Lukt het met eten?
Gisteren met (oud) collega’s gegeten. Was erg gezellig en lekker. We kregen allemaal to-share gerechtjes gererveerd dus elke keer een verrassing. Bv heerlijk makreel met zeewier, parelgortsalade met halloumi, witlof met balsamico ed. En goede friet!
Ik ben in veel landen geweest maar inderdaad bijna nergens lekkere knapperige friet te krijgen.
Zometeen maak ik kabeljauw met een kruidenkorstje en erbij gewokte bimi, courgette en paprika
MijnNaamIsHaas73
08-11-2024 om 17:31
Klinkt goed Dewi!
Man maakt vandaag zelfbelegde pizza. Voor mij met champignons, artisjok en blauwe kaas.
Friezinnetje
08-11-2024 om 17:36
Koreveen schreef op 08-11-2024 om 17:26:
oh, dat klinkt heerlijk, Dewi.
Hoe is het met jou, Friez? Lukt het met eten?
ja, eten gaat goed, gisteren alleen net wat te veel gegeten, daardoor een half uur niet zo lekker. Maar goed, dan weet ik dat ook, zo moet je toch leren, wat je grenzen zijn. Straks weer wat nasi op het menu.