Eten
Dolfje
06-11-2024 om 21:04
Ja dat is het. Ik heb niet iets wat ik alleen " kan" eten als hij er niet is
Jynta1981
06-11-2024 om 21:52
Ik eet nooit meer alleen, maar dan zou ik gaan voor een makkelijke quilty pleasure: saté en wit brood om te dippen. Of biefstuk in stukjes snijden, champignons erbij bakken, biefstuk er kort bij en dat op witbrood, gedoopt in de jus mét champignonsaus erbij. Of een pizza bestellen met een bakje Knoflooksaus voor de korstjes. Of een Turkse pizza met veel sla en saus.
Ik heb honger merk ik 😂
Dewi-Sri2
06-11-2024 om 22:08
Ik ging in die gevallen nogal eens voor een andere vreselijke guilty pleasure: k&k kaasfondue met afbakstokbrood, wat hij verfoeit (waarschijnlijk terecht ). Heerlijk, ik kan daar nog wel eens naar verlangen.
Vanavond hebben we weer goddelijk gegeten. Geniale ravioli met garnalenvulling, en een hoofdgerecht van zoeteaardappelkroketjes. Dat laatse was niet echt naar mijn smaak (te laat gezien dat het om zoete aardappel ging, waar ik niet van hou), maar het was wel erg goed klaargemaakt.
Yette en Irma, vinden jullie nou ook dat je in Frankrijk zelden behoorlijke frites krijgt? Het is vrijwel altijd te slap, te vet, te donker... Is dat nou cultuur- of smaakverschil? Ik verwonder mij er al jaren over.
Dolfje
06-11-2024 om 22:16
Oh ja kaasfondue is geen favoriet van man maar om dat nu in mijn eentje te eten vind ik niks.
ToetieToover
06-11-2024 om 22:29
Ik ga zaterdag waarschijnlijk ook in mijn eentje eten maar ik heb nog geen flauw idee wat. Ik heb wel zin in naan met gewokte spinazie, gebakken paneer en mangochutney. Maar dat heeft niets te maken met de afwezigheid van vriendlief de alleseter. Al eet hij meer zoet dan ik.
Pannenkoeken als maaltijd, ik kan er niet aan wennen. Maar goed, ik ben een alleseter en heb het wel weggekregen en afgevuld met een whey cappuccino. Kwam hij daarna nog met rijstepap met een brûlée laagje. Zoetekauw maar hij kan wel echt goede rijstepap koken. En ik kon zo aanschuiven rond brunchtijd.
De volgende maaltijd was een ovenschotel met gegrilde courgettes, paprika-witte bonen-tomatensaus, lamsgehakt en bovenop bechamelsaus. Die had ik van de weeromstuit extra hartig gemaakt met ansjovis in de tomatensaus.
afrodite05
06-11-2024 om 23:48
Dolfje schreef op 06-11-2024 om 22:16:
Oh ja kaasfondue is geen favoriet van man maar om dat nu in mijn eentje te eten vind ik niks.
Kijk, daarom heb ik dat dus laatst in een restaurant besteld!
Ik ga morgen risotto maken met courgette en erwtjes, plus wat citroen. Ik ga morgen ook een vaccinatie halen, hopelijk helpt het roeren van de risotto om spierpijn tegen te gaan.
Dewi-Sri2
06-11-2024 om 23:59
Dolfje schreef op 06-11-2024 om 22:16:
Bij AH kan/kon je kleine bakjes kaasfondue voor in de magnetron krijgen. Zit je niet gelijk aan zo'n hoeveelheid vast. Geen idee of ze dat nog hebben.
Dolfje
07-11-2024 om 06:37
Dewi-Sri2 schreef op 06-11-2024 om 23:59:
[..]
Bij AH kan/kon je kleine bakjes kaasfondue voor in de magnetron krijgen. Zit je niet gelijk aan zo'n hoeveelheid vast. Geen idee of ze dat nog hebben.
Ik zal morgen eens kijken.
Vandaag werken en eet komkommer en kip. Man heeft een bakje chili con carne met rijst.
anijsblokje
07-11-2024 om 06:47
Grappig hoe bepaalde gerechten "niet geschikt zijn" om alleen te eten. Ik heb dat zelf heel veel minder, maar misschien komt dat ook doordat ik het overgrote deel van de tijd alleen eet. Kaasfondue maak ik bijvoorbeeld ook soms voor mezelf, maar dan wel echt maar 1x per jaar of zo. En niet uit een pakje. Misschien zijn die Zwitserse kaasjes in een doosje (vache mont d'or? dacht ik dat het heet) nog een alternatief. Ik weet niet of ze al in de winkel liggen. Wordt vermarkt als voor-koude-winteravonden. Of camembert uit de oven/gebakken?
En soms is extra lekker brood met extra lekker beleg ook een goede optie, vind ik. Salade erbij... Ben benieuwd wat het wordt voor je vanavond, Dolfje!
Ted68
07-11-2024 om 06:55
Als ik alleen eet is het meestal of een broodje,of een biefstukje met salade....
Vanavond moet men zelf koken... Vanavond is hier raebelichtli umzug. Dus werk ik...ga vandaag die raebe met clienten uithollen en versieren...
Dolfje
07-11-2024 om 07:11
anijsblokje schreef op 07-11-2024 om 06:47:
Ben benieuwd wat het wordt voor je vanavond, Dolfje!
Niet vanavond maar zaterdag. Brood met lekker beleg vind ik ook altijd lekker.
yette
07-11-2024 om 08:47
Patat in restaurants, valt me sowieso vaak tegen, Dewi. En in Frankrijk al helemaal. Meestal idd dik, vet en slap. Gelukkig hebben ze in een paar restaurants die ik ken, ook patatas bravas als keuze, dat bevalt wat beter. Maar ik moet zeggen dat ik patat zelf ook altijd +/- 2 minuten langer bak dan voorgeschreven (op het gehoor, ik haal ze pas uit het vet als ze goed fluiten ).
Als ik me vanavond nog OK voel, wordt het keema met wat spinazie erdoor, Indiase gefrituurde courgettekoekjes (ff de naam kwijt) en witte rijst.
Anders patat met wat ik zoal in de vriezer vind.
De Vader is ook al sinds maandag niet lekker, derde kind begon twee weken geleden, ik nu al ruim een week. Begin me af te vragen of het corona is
yette
07-11-2024 om 09:17
Dubbel.
Het vorige bericht stond toen ik weer naar mijn foon keek, klaar voor verzenden. Dacht dat ik vergeten was het te posten
Ook goedemorgen!
Jynta1981
07-11-2024 om 10:00
Ted68 schreef op 07-11-2024 om 06:55:
Als ik alleen eet is het meestal of een broodje,of een biefstukje met salade....
Vanavond moet men zelf koken... Vanavond is hier raebelichtli umzug. Dus werk ik...ga vandaag die raebe met clienten uithollen en versieren...
Is dat een soort Sint Maarten?
Dolfje
07-11-2024 om 10:57
Voor zaterdag zit ik nu te denken aan een prei mosterdsoep en dan een lekker broodje met lekker beleg ( al heb ik voor de zondag ook al soep en broodjes op het menu staan). Maar ja ik soep.