Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Omdat we maar met  4 personen eten maak ik een broccoliquiche, en een gruyere emmentaler quiche...Heb er zelf niet zo zin in, maar de koelkast moet leeg...

ik maak nasi

Geniet van je nasi Friez!
Gisteren groot event gehost en dan vergeet ik meestal te eten door alle drukte. Heb ik op de borrel, toen ik eindelijk kon ontspannen, goed gemaakt. We serveerden alleen vega snacks en er waren heerlijke mini pizza’s, mini quiches en andere snacks. Dat was dus mijn diner 

Vandaag weer gezond dus Chili sin carne met champignons, paprika, chilibonen en bruine bonen, mais en zelfgemaakte guacamole

Teigera schreef op 06-11-2024 om 09:01:

En Dolfje, goede score met je overblijverspakketten. Leuk is dat. Ik vind het ook erg leuk, maar heb de vriezer vol en ben juist dingen aan het 'opmaken' nu.

Ja man zei ook al dat mag je vaker doen.

Wij eten koolhydraatarme Andijvie stamppot met een rookworst. En mosterd dat hoort er wat mij betreft echt bij. Heb nog mosterd van Texel.

yette

yette

06-11-2024 om 11:27 Topicstarter

Geniet van jullie vakantie, Dewi! 

Wij kwakkelen hier. Droge hoest, spierpijn, moe. Gisteren met moeite samen wat kliekjes rijst en ravioli opgewarmd en een salade gemaakt. 
Vandaag soep uit een zak (keuze uit extra gevulde curry soep met kip en mihoen en minestrone) en er is een pak pitabroodjes open. Denk dat ik die in reepjes op tafel zet met twee manieren om ze te dippen: de overgebleven zhoug en wat olie en za'atar. 

Vanmiddag waanzinnig lekker geluncht in de oude binnenstad. Hartig wafeltje met gerookte zalm, kruidenroom en een beetje tomaat, en een sjieke versie van kipnuggets met cheddarcrème. Echtgenoot was blij met een gevulde coquille st. Jacques met mosseltjes en gamba's, en een simpele, maar perfecte filet de boeuf.
Daarna hebben we nog een terrasje gepakt in de zon en nu liggen we even uit te buiken in de hotelkamer. Het restaurant voor vanavond is al geboekt  .

ik denk chili con carne.

Mijn guilty pleasures zijn Cup noodles. Daar heb ik net aan toegegeven. Ik giet nooit het vloeistof af dat drink ik gewoon op. Ik gooi namelijk voordat ik er gekookt water bij, alle smaakmakers erdoor, dan heb ik na afloop een lekker bouillon.

Naminokurashi schreef op 06-11-2024 om 15:37:

Mijn guilty pleasures zijn Cup noodles. Daar heb ik net aan toegegeven. Ik giet nooit het vloeistof af dat drink ik gewoon op. Ik gooi namelijk voordat ik er gekookt water bij, alle smaakmakers erdoor, dan heb ik na afloop een lekker bouillon.

Zo eet ik ze ook altijd, is dat niet de bedoeling? In het vliegtuig krijg je ze ook zo zonder af te gieten.

Dolfje schreef op 06-11-2024 om 15:53:

[..]

Zo eet ik ze ook altijd, is dat niet de bedoeling? In het vliegtuig krijg je ze ook zo zonder af te gieten.

Weet ik niet. Maar wat ik op You Tube zie, van veel mensen, die gieten nadat de noodles zijn geweekt, het water af en dan doen ze de smaakmakers er pas bij.

En staat ook op de gebruiksaanwijzing.

Naminokurashi schreef op 06-11-2024 om 15:57:

[..]

Weet ik niet. Maar wat ik op You Tube zie, van veel mensen, die gieten nadat de noodles zijn geweekt, het water af en dan doen ze de smaakmakers er pas bij.

En staat ook op de gebruiksaanwijzing.

Dat ligt aan de soort denk ik, je hebt soep noedels zeg maar en andere soort.

yette

yette

06-11-2024 om 17:19 Topicstarter

Oh, bamisoepjes zijn hier ook een guilty pleasure  Maar dan niet die bekers, maar de authentiekere, van de toko.
Ik eet ze graag rond 11.00 ipv ontbijt en lunch (ik eet liever 2x warm). Er gaat bij trouwens wel altijd ook groente en wat vlees, vis of ei in. Elke keer anders. Zolang het maar in 10 minuten klaar is. Restje kipfilet, wat ui, Chinese kool, diepvries boontjes en een schepje gado gado bijvoorbeeld. Of grote garnalen uit de vriezer, plakjes courgette, paksoi, bosui, limoenblad, kardemom, groene sambal en wat kokosmelk. Offffffff .... 

Ik ben zaterdag alleen thuis want man gaat uit eten, wat zal ik dus eens gaan maken /kopen voor mezelf? Wat zouden jullie doen?

Dolfje schreef op 06-11-2024 om 18:11:

Ik ben zaterdag alleen thuis want man gaat uit eten, wat zal ik dus eens gaan maken /kopen voor mezelf? Wat zouden jullie doen?

wat vind je zelf het allerlekkerste? Of iets wat je man niet lust. Of iets bestellen, sushi of zo, als je dat anders niet zo vaak doet

Nou ik ben een beetje van de hapjes en soep etc.
Toen man een vorige keer weg was heb ik ramen besteld.
En mijn man lust alles   

Haha, dat doe ik ook, iets maken dat manlief niet lust. De kinderen vroegen laatst al wanneer papa weer een keer weg was met het eten, dan kon mama spruitjes maken
Tja, als je man alles lust... lijkt me heerlijk hoor! Maar dan heb je idd weinig inspiratie voor een keer in je eentje.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.