Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

afrodite05 schreef op 04-11-2024 om 10:40:

[....] Maar ik ben ook met anijssmaken zo zeikerig, venkel zet ik dus ook nooit op tafel.

Thanks dat je me spaart.   

Hier falafel op het menu vanavond. Ik zit een beetje in hetzelfde repertoire qua menu de laatste tijd, maar dat geeft aan dat ik het druk heb en het gaat ook wel weer over. Zolang ik maar lekker (en redelijk gezond) eet en dat doe ik, vind ik.

anijsblokje schreef op 04-11-2024 om 22:52:

[..]

Thanks dat je me spaart.

Hier falafel op het menu vanavond. Ik zit een beetje in hetzelfde repertoire qua menu de laatste tijd, maar dat geeft aan dat ik het druk heb en het gaat ook wel weer over. Zolang ik maar lekker (en redelijk gezond) eet en dat doe ik, vind ik.

Ik zou jou toch nooit eten...! 

Vanavond maak ik simpele nasi als van de Chinees, met een ovenschaal kipsaté erbij.

Zondag gingen we racletten.
Gisteren aten we saltim. Bocca, met oaste en tomatensaus
Vanavond maak een shephards pie

Vanavond wordt het kruidige couscous, met een tomatenstoofje met gekruide vega kipstuckjes, courgette en paprika. 

Hier wordt het K&K verse ravioli gevuld met aubergine en kaas. Daar komt een simpele tomatensaus overheen en geraspte Parmezaan of Gruyère. Gemengde sla erbij.

ik maak een geroosterde paprikasoep. Vanaf morgen mag ik weer vast eten hebben.  

Friezinnetje schreef op 05-11-2024 om 10:26:

ik maak een geroosterde paprikasoep. Vanaf morgen mag ik weer vast eten hebben.

Yeah!  Al bedacht wat je gaat maken? 

afrodite05 schreef op 05-11-2024 om 10:37:

[..]

Yeah! Al bedacht wat je gaat maken?

nee, zal even kijken of ik wat in de vriezer heb liggen wat ik kan eten, en anders nog even iets bedenken

Gisteren lasagne in plaats van vandaag.  En vandaag de broccoli,  aardappeltjes en vega schnitzels

Ik heb gisteren zo'n overblijvers pakket bij  Ah opgehaald. 4,95€ en niks wat aan of op de datum was. Alles de hele week nog goed.Er zat in linzenpasta, dat heb ik gisteren gekookt en spekjes gebakken en spinazie erdoor gedaan.
Verder zat er een pakje boter in om gebak mee te maken. Komijnsmeerkaas en een johma salade en een pakket sukadelappen. Daar maak ik vrijdag rendang van denk ik en de smeerkaas en salade gaat op brood.

Ik had ook een overblijvers pakket van de broodafdeling van Ah daarin een heel brood, een kleiner brood. En 2x2 donuts en 2 muffins. Dat ligt allemaal in de diepvries en kostte 2,95€ pp de donuts en muffins zat zo'n 35% korting sticker dus die zijn aan de datum.

Nu staat er een pompoen/tomaat /linzen curry/dahl op. Bak er een ei bij en een volkoren wrap met chutney ( als we dat tenminste nog hebben) Heb meteen een flinke pan gemaakt voor in de diepvries.

Geniet van je vaste maaltijd, Friezin! Lijkt me ook heerlijk na zo'n tijd vloeibaar.

Ik stop vanavond lekker makkelijk een paar k&k-pizza's in de oven. Ik wil geen moeilijk gedoe, want we gaan morgen onverwacht een paar dagen met vakantie. Het weer is nog zo mooi dat we zo'n 150 km zuidelijker nog wat terrasjes hopen te kunnen pakken en lekker door de stad zwerven. Als het heel erg bevalt misschien daarna nog een dag of wat ergens anders, ik heb zo'n idee nu de ergste toeristendrukte daar opgelost is. Echtgenoot weet het nog niet, die moet je met dat soort dingen niet te vroeg aanvallen .

Nou, dat tweede verblijf gaat hem niet worden. Weinig zin om 400 à 500 euro per nacht te betalen. Jammer, maar dat komt nog wel een keer, met een camper of zo.

Ik heb nog genoeg macaroni voor een maaltijd, dat eten we denk ik morgen, want 2x hetzelfde eten na elkaar hou ik niet van. 
Vanavond wordt het een AVGtje: aardappels, bietjes en een gehaktbal. Of ik moet erg in tijdnood komen, dan wordt het toch de macaroni en morgen het AVGtje.

Wat een lekker vooruitzicht DewiSri!
En Dolfje, goede score met je overblijverspakketten. Leuk is dat. Ik vind het ook erg leuk, maar heb de vriezer vol en ben juist dingen aan het 'opmaken' nu.
Vanavond eten we boerenkoolstamppot met rookworst en spekjes, helemaal traditioneel.

Fijne vakantie Dewi! 

Ik ga vanavond denk ik iets Mexicaanserigs maken. Enchiladas ofzo of chili con carne

Hier komt hoerenpasta op tafel. Wel pas als zoon naar bed is, want ik ben laat vandaag. Zoon krijgt spinaziestamppot.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.