Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Van mij ook veel sterkte Friezinnetje! 💪🏼🌷

Ziet er allemaal spannend uitwas je in  China hebt gegeten, GB.

Veel succes, Friez. Hoop dat je er snel van opknapt.

OMG, Dewi. Smac!!! Nu val je van je culinaire voetstuk 

Paar drukke dagen achter de rug en had gelukkig nog genoeg vriezervoorraad. Gisteren nasi opgebakken met sajoerboontjes en een gebakken ei. Net ragu met spaghetti opgewarmd 

yette

yette

29-10-2024 om 20:41 Topicstarter

Sterkte morgen, Friezinnetje! 

afrodite05 schreef op 29-10-2024 om 19:41:

Sterkte alvast, Friezinnetje, en een goed herstel toegewenst! Hopelijk was je nasi lekker

ik ben stout geweest en heb patat gegeten  

Friezinnetje schreef op 29-10-2024 om 21:04:

[..]

Als je er maar van genoten hebt

Friezinnetje schreef op 29-10-2024 om 21:04:

[..]

Vind ik niet zo gek. Hopelijk was het lekker!

Sterkte morgen Friezinnetje, en we duimen op een spoedig herstel!
Gaaf GB, naar China. Ik ben er járen geleden geweest, op rondreis, en heerlijk gegeten overal. Al kan ik niet heel goed tegen echt pittig eten, dus soms had ik rode wangen en een loopneus . Het vegetarische eten daar is ook echt prima, genoeg keuze.

Lief kookte vanavond met de broccoli en bloemkool die beiden nog in de groentela lagen een ovenschotel, met geraspte mozzarella, kruiden en kip. Geen idee wat er nog meer in zat want ik kon bij thuiskomst zo aanschuiven . Was heel prima en frut I vroeg al of we het nog eens konden eten.
Zij moet morgen koken, ze maakt kaasschnitzel, met sperziebonen en gebakken aardappelen.

Koreveen schreef op 29-10-2024 om 20:38:

OMG, Dewi. Smac!!! Nu val je van je culinaire voetstuk

Ik weet het!! Dit gaat niet meer goed komen. En het ergste: het was nog lekker ook! Mag ik nog mee blijven schrijven, of word ik geband ?

Dewi-Sri2 schreef op 29-10-2024 om 23:05:

[..]

Ik weet het!! Dit gaat niet meer goed komen. En het ergste: het was nog lekker ook! Mag ik nog mee blijven schrijven, of word ik geband ?

Ik maak mijn soort van paella vandaag maar dan met bloemkoolrijst en chorizo. En een gebakken ei erop want daar heb ik zin in.

Smac, Dewi? Dat zou nou nooit in mij opkomen om uit. NL mee te nemen.....Kan ik hier ook niet in de NL winkel kopen...

Mijn oven is er.... dus ik maak 2 soorten lasagne: spinazie zalm en feta. En met tomaten gehakt...

Joh, Dewi, ik weet zeker dat iedereen die hier meeschrijft een péché mignon of guilty pleasure heeft (of zelfs meerdere). Ik heb een zwak voor macaroni (de ouderwetse elleboogjes) met ham en kaas en… ketchup (dat is door een craving tijdens mijn zwangerschap gekomen). Ben ik ook niet trots op 

De pasta van gisteren was heerlijk gelukt : sedani met sjalotje, knof, paddenstoelen, kerstomaatjes, verse spinazie en een Italiaans potje K&K kaassaus met truffel. Alles met gescheurde mozza erover even in de oven gegratineerd.

Vandaag alweer nul inspi… Mss dat ik man voorstel om ergens een brisolée te gaan eten :

BK_VS2000_039_Brisolee-2560x1709.jpg

Sterkte vandaag Friezinnetje. 

Gister aten we inderdaad makkelijk na een dag pretpark: ik maakte een snelle pompoensoep en een tosti.

Voor vanavond staat macaroni op de planning. Dat is bij mij een quilty pleasure: dat moet met een pakje kruiden van Honig. Excuses! En dan vooral niet teveel poespas:  gehakt, groentepakket en om het iets op te leuken wat extra sambal en knoflook. Erover heen geraspte kaas. Erbij een simpele  salade.

O ja, veel sterkte gewenst vandaag Friezin! Hoop dat je snel opknapt van de ingreep!

Ik heb idd voor een brisolée gereserveerd voor vanavond. Hoera!

Dat ziet er goddelijk uit, Irma! Ik ga hier achter mijn tuin maar eens kijken of er al kastanjes zijn, ik had er nog niet zo op gelet. In de supermarkten heb ik ze ook nog niet gezien, vorig jaar waren ze schreeuwend duur.
Ik ga zo de rodekool maar eens voorbereiden, dan kan die lekker lang pruttelen.

Geniet ervan vanvond Irma!

Haha, je mag blijven hoor dewi! (Niet dat ik daar iets over te zeggen heb) Sowieso is mijn culinaire niveau niet zo hoog en nog verder gedaald sinds de kinderen. 
Mijn guilty pleasure is pate royal, van die dipsaus uit een zakje met mayonaise.  Bij de bbq en gourmet, liever vaker ook bij chips maar dat doe ik maar niet voordat m'n aderen helemaal dichtslibben. 

En ik zit nota bene in een all inclusieve hotel. Vanavond hebben we in het a la carte restaurant gereserveerd. Het voorgerecht weet ik al cheviche van zalm. De rest bedenk ik straks.  Zo eerst maar eens lunchen.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.