Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dewi-Sri2 schreef op 29-10-2024 om 23:05:

[..]

Ik weet het!! Dit gaat niet meer goed komen. En het ergste: het was nog lekker ook! Mag ik nog mee blijven schrijven, of word ik geband ?

Hihihi, jij wordt echt niet geband hiervoor 

Ja GB, is ook nog steeds een favoriet hier, de witlofquiche.

Vanavond eten we shaksuka met geitenkaas en Turks brood

Brisolee... lekker Irma! 

Dank voor jullie welgewaardeerde tolerante houding Want dan durf ik ook te bekennen dat een andere 'péché mignon' (mooie term, Irma!) net zoals bij Haas de paté royal is. Ik kon het alleen nergens meer vinden in Nederland. Ik vind het zo lekker dat ik op 1 dosis mayo/water altijd twee zakjes gebruikte . Eigenlijk is het een godswonder dat ik nog leef!

De rodekool pruttelt, maar hij blijft een beetje vlak. Ik doe er straks nog wat ciderazijn bij en ik denk een lepel witte miso. Eens kijken hoe dat uitpakt.

Ik ben nu ook wel zin in chips met zo'n dip, in geen jaren gehad die dip maar weet nog wel dat ik dat zo lekker vond. 

Koreveen schreef op 30-10-2024 om 14:32:

[..]

Hihihi, jij wordt echt niet geband hiervoor

Iemand anders wel kennelijk 😂

Brown staat paddestoelen risotto te maken

Ssst, niet over chips beginnen, anders ga ik op strooptocht naar zolder om een zak te scoren...!

Ik was vandaag laat thuis, maar had al eerder een bak puree klaargemaakt. Man mocht dat magnetronneren (ja, daar maak ik even een werkwoord van), net als een bakje stoofvlees uit de vriezer. Hij heeft er netjes de snijbonen bij gekookt. Toen ik thuiskwam hoefde ik het alleen nog te mengen en toen konden we aan tafel. 

Er is wel nog wat stoofvlees over, maar opnieuw invriezen durf ik niet goed. Dus ik gooi er morgen wat tomaten bij, paprika, wat extra kruiden, water et voila: goulashsoep.

En wat betreft de guilty pleasures: tja, ik heb er genoeg, vrees ik... Een lik mayonaise bij de boerenkool, is dat raar? Slecht is het sowieso 

Leuk al die guilty pleasures! Ik kan nergens opkomen maar ik voel me dan ook niet zo snel schuldig. Ik eet mijn glutenvrije macaroni namelijk met guilt-free tomatenketchup 

8712200985729_T1_Verstegen_Guilt_Free_Tomato_Ketchup_285_ml_1-1.png

Vandaag aten we witlof en schorseneren met ham en kaas en polentapuree met witvis en kerrie erdoor. Twee ovenschotels in de oven schuiven, want ovenkoken is mijn favoriet. Kon ik lekker wat voor mezelf doen in de baktijd.
Verder vandaag een restje sperziebonen met spicy uien/tomatensaus en hartige yoghurt. Met zadencrackers. 

Schorseneren! Lekker. 
Ik at enorm gezond vandaag, maakte voor lunch een salade van zielige kropsla, paprika, bleekselderij, feta en grote witte bonen. En thuisgekomen een stoofje van wederom bleekselderij en paprika met venkel, een restje schelvis en capucijners (ergens vorig jaar zelf geweckt en nog steeds goed ) Was allebei lekker. 
Gister werd overigens de traybake van spruiten en bleekselderij (ja, t is best een hoop, één zo’n stronk) behoorlijk spectaculair door de toevoeging van verse rozemarijn en pistachenoten. Ik spruiten. 
Mooi, de guilty pleasures K denk dat mijn ergste knakworsten is. Eet het ook bijna nooit meer, maar als lunch met witte broodjes, zuurkool, ketchup en mosterd, ja hoor, word ik blij van. 

Oh ja knakworst, ook zoiets wat ik heel af en toe eet. Katervoedsel was dat vroeger 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.