Eten
Dewi-Sri2
02-01-2025 om 17:19
Ik duim voor je, Irma! Hier geen sneeuw te bekennen, wel veel wind en nattigheid. Maar komende zondag raken we weer in de dubbele cijfers, mmmm.
De couscous met tajine gaat een dagje opschuiven. Er is zoveel saus over van de coq au vin, dat is daar nog wat champignons bij gooi en hem wat ga indikken. Dan hebben we een heerlijk ragoutje met wat rijst.
Ted68
02-01-2025 om 17:23
Hier hetzelfde als bij Irma,ook al wonen we niet bij elkaar om de hoek....We hebben nu natte sneeuw...dus morgen vroeger op staan om de auto uit te poedelen... Hier worden het hamburgers,met broodje, en zoete aardappel friet.
GeorgieBrown
02-01-2025 om 18:03
Gisteren kookte ik bij mijn ouders. We gingen even gelukkig nieuwjaar wensen en meteen daar eten. Het werd een simpele pasta met tomatensaus met champignons, courgette en olijven. Geraspte pecorino erover.
Vandaag heb ik zuurkoolstamppot met paprika, champignons en blauwe kaas.
GeorgieBrown
02-01-2025 om 18:05
Oh en er lag vandaag een leuke verrassing in de brievenbus. Want ik had meegedaan aan de Volkskrant enquete die iemand (Teig?) hier tipte. En ik was kennelijk een van de eersten de het volledig had ingevuld. Dus ik ben nu de trotse bezitter van een Volkskeuken houten lepel.
afrodite05
02-01-2025 om 19:13
GeorgieBrown schreef op 02-01-2025 om 18:05:
Oh en er lag vandaag een leuke verrassing in de brievenbus. Want ik had meegedaan aan de Volkskrant enquete die iemand (Teig?) hier tipte. En ik was kennelijk een van de eersten de het volledig had ingevuld. Dus ik ben nu de trotse bezitter van een Volkskeuken houten lepel.
Oh wat leuk! Ik heb hem ook ingevuld, maar ik ben geen abonnee. Hopelijk krijg ik tzt wel een linkje naar het artikel dat naar aanleiding van dat onderzoek is/wordt geschreven.
GeorgieBrown
02-01-2025 om 22:07
Ik ben ook geen abonnee. Dat maakt kennelijk niet uit hiervoor. Maar het was voor de 1e 500, dus ws was ik gewoon erg snel met insturen. En het kan natuurlijk nog he, de post is niet altijd even snel.
ToetieToover
02-01-2025 om 22:42
Haha, een lepel! Bij mij verdwijnen er juist allemaal dingen uit de keuken de komende tijd wegens mijn ‘100 dagen opruimactie’. De vriezer is ook weer schoon en ik vond er een bruikbaar bakje saus.
Vandaag aten we in de magnetron gepofte zoete aardappel met een restje kruidenroomkaas en een restje rauwe zuurkool dat echt al weken in een potje in de koelkast staat te wachten maar het geeft geen krimp en rook nog prima. Daar aten we forelfilets bij, ook al kant&klaar. Het was echt alleen een beetje pellen, prakken en plastic open knippen.
Verder nog een snelle maaltijd van rijst die al gaar uit de zak kwam, een zoet-zure spicy saus uit de vriezer, gewokte ui-paprika-ananas en kipfilethaasjes. Vriendlief was daar erg blij mee, die houdt van ananas. Dat is overigens in heel veel talen ‘ananas’, ook in het Fins.
Teigera
03-01-2025 om 07:54
Hé wat leuk GB! Ik was denk ik niet degene die tipte, ook ik werd getipt . Heb ook helemaal meegedaan en ben wel abonnee, nog geen artikel over gelezen. Ben wel benieuwd tzt.
@ToetieToover: wat is een 100 dagen-opruimactie? Elke dag iets weggooien, of elke dag een kast uitzoeken ofzo?
Wij eten vanavond wraps, met kruidige kip, komkommer, tomaten, rucola, crème fraîche en geraspte kaas.
Friezinnetje
03-01-2025 om 08:01
biefstukreepjes en ik denk dat ik die ook in een wrap doe. Wat groente erbij in.
irmaladouce
03-01-2025 om 08:21
Wat leuk, GeorgieB!
Gelukkig is er bij ons geen sneeuw gevallen. Wel hoger in de bergen op de skipistes, dus da's fijn voor de (enorme) toeristen(massa). Het was wel eng glad vanmorgen...
We eten vandaag gnocchi. Met bimi, kerstomaatjes, wat overgebleven paddenstoelen van gisteren. Ik weet nog niet of ik er een gratin met mozza van maak of dat ik met de groenten en een beetje room een saus room maak en de gnocchi bak. Mss haal ik er nog worstjes bij, maar eigenlijk vind ik dat niet nodig.
ToetieToover
03-01-2025 om 08:31
Teigera schreef op 03-01-2025 om 07:54:
Hé wat leuk GB! Ik was denk ik niet degene die tipte, ook ik werd getipt . Heb ook helemaal meegedaan en ben wel abonnee, nog geen artikel over gelezen. Ben wel benieuwd tzt.
@ToetieToover: wat is een 100 dagen-opruimactie? Elke dag iets weggooien, of elke dag een kast uitzoeken ofzo?
Wij eten vanavond wraps, met kruidige kip, komkommer, tomaten, rucola, crème fraîche en geraspte kaas.
Dat idee komt voort uit dit topic: https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/kastje-laatje-plankje-of-plekje-per-dag?page=6
Ik heb geteld, ik heb zo’n 100 lades/plankjes etc. die ik komend jaar wil gaan opruimen. Het idee is elke dag iets doen, maar ik heb daarvan gemaakt (wegens volle werkdagen) elk weekend. Met 52 weken moet dat hopelijk slagen.
Dolfje
03-01-2025 om 10:29
Ik heb 2 hamburgers uit de diepvries gehaald en heb nog komkommer en tomaat en haal straks op de terugweg van de sportschool een zak krieltjes voor in de airfryer.
Ga ook de kerstboom etc opruimen en als ik daarna nog zin heb zet ik ook een grote pan erwtensoep op maar dat kan ook morgenvroeg worden.
Nikki1973
03-01-2025 om 10:29
Friezinnetje schreef op 03-01-2025 om 08:01:
biefstukreepjes en ik denk dat ik die ook in een wrap doe. Wat groente erbij in.
Dat klinkt lekker!
wij eten vanavond wraps met kipgehakt en groente. Hoop dat de avocado nog wat rijper wordt, dan kan die er ook bij.
afrodite05
03-01-2025 om 10:30
Respect, dat opruimen. Ik heb nooit zin
Ik maak vanavond een eenpansgerecht: gehakt met ui, knoflook, diepvriesspinazie en eerder gekookte rijst. Oh en rozijnen en oregano. Voor man en mij kruimel ik er wat feta over. Tenminste, ik denk dat ik zoon daar geen plezier mee doe, al mag hij uiteraard wel proeven.