Eten
Jynta1981
03-01-2025 om 13:01
Wij zijn onderweg naar huis weer, en ik besluit net dat we "roti" eten doordat jullie wraps schreven net. Heb nog kip in de vriezer, eieren, aardappels, pak wraps... alleen even boontjes halen nog.
Ik gebruik de massala kruiden van Jonnie Boer, die zijn erg goed moet ik zeggen.
Ted68
03-01-2025 om 14:17
Hier wel sneeuw, en vooral koud. We eten een kalskarbonade met alleen groente...
GeorgieBrown
03-01-2025 om 14:41
Opruimen is een heel goed idee. Moet ik ook doen. Ik ruim wel regelmatig kleding op, maar ik moet echt eens goed door de kast met boeken e.d. heen. Er is veel dat weg kan.
Vanavond eet ik witlof risotto.
Dolfje
03-01-2025 om 15:49
Ik heb de kerstboom opgeruimd vind dat voor vandaag wel genoeg het is altijd wel lekker netjes daarna.
Kaaaaaaaatje
03-01-2025 om 16:28
@Jynta, je verblijf in duitsland klinkt wel heerlijk!
@Teig, ik weet inderdaad nog dat je zwanger was.... dat is lang geleden
Ik maakte net paddestoelen stoof, uit het vega kookboek dat ik koos als kerstpakket van mijn werk. Vriendlief maakt daar zo polenta bij en warmt een beetje rodekool op, het is er wel weer voor.
Gisteren aten we krokante speklapjes met terriyaki saus en groente en soba noodles. Dat was prima.
Oud en nieuw vierden de rest van mijn gezin bij de buren en ik ben daar ook drie keer een half uurtje geweest wat een prima manier was om het toch nog soort en met van feestelijk te maken. Maar ik voel me daarna al wel een paar dagen matig. Moet nu eigenlijk nog even naar buiten, maar heb helemaal geen zin. We aten die dag broodjes hamburger en dat viel bij iedereen goed in de smaak.
En voor 2025 wens ik jullie allemaal veel inpsiratie en lekkere gerechten! Mijn voornemen is dus dat ik weer wat vaker een deel van het eten wil koken en in elk geval voorbereiden. Kijken op welke termijn dat een beetje gaat lukken, gaan we daarna wel weer andere voornemens bedenken.
En ik wil eigenlijk wel mee doen met dat opruimen, maar de kerstvakantie valt hier toch wat zwaar, dus ik begin wel als de kinderen weer gewoon naar school zijn en ik mijn mini dipje weer te boven ben en ik wat meer belastbaar ben. Heb vandaag wel de was opgevouwen en dat is toch ook al fijn.
yette
03-01-2025 om 18:58
De beste wensen allemaal!
Wij hadden gasten met O&N en aten spinaziesoep met roquefort en zelfverzonnen 'merguez-saucijzenbroodjes'. Later op de avond had ik een grootse borrelplank. En natuurlijk ballen en flappen.
Op nieuwjaarsdag heeft De Vader de frituurpan aangezet.
Gisteren maakte ik parelcouscous met gegrilde groenten en haloumi.
Vandaag gaat er een kliek spaghetti de oven in. Met kaas natuurlijk.
ToetieToover
03-01-2025 om 23:44
Fijn dat je weer kunt meedoen, Kaaatje!
Mijn opruimproject liep wat uit de hand, de keuken was een chaos en het eten werd daardoor in de magnetron gepofte aardappel met boter en zout, tijdens de poftijd hebben we wat augurken uit de pot gevist, kerstomaten van de schaal gegrist en wat druiven. Daardoor hadden we later op de avond uiteraard trek en heb ik pompoensoep gekookt en piadina’s met kaas gebakken.
MijnNaamIsHaas73
04-01-2025 om 07:48
Ik ben ook geïnspireerd door het opruimtopic! Stond ook al op mijn kerstvakantie todo lijstje.
Wij aten gisteren zelfbelegde pizza, voor mij met champignons, artisjok en blauwe kaas.
Vandaag de hele dag van huis dus man moet maar wat bedenken en inkopen.
afrodite05
04-01-2025 om 09:38
Ik heb net de boodschappen opgeruimd die de appie kwam brengen. Beetje verkeerd inkoopbeleid, er liggen nu 4 pakken yoghurt (wist ik veel dat er nog 2 pakken lagen, man eet blijkbaar ineens geen yoghurt meer) en ik mis een aantal dingen die ik dom genoeg niet heb besteld, dus die moet ik straks nog halen. Zoiets gebeurt me normaal nooit, maarja, het is geen ramp.
Vanavond eten we pasta, ik denk dat ik er een soort mac n cheese van maak, met erwtjes en spekjes. Bloemkoolrijst erdoor voor extra groente.
Ted68
04-01-2025 om 09:46
Man maakt mante....turkse ravioli met yoghurtsauce voor ons 2....de rest is aan het skieen, eten op de Piste.
vrouw92
04-01-2025 om 09:48
Vanavond eet ik een restje: Zilvervliesrijst, rode bietjes/worteltjes en een groenteburger. Morgen ga ik weer mealpreppen voor 6 dagen. Twee bakjes daarvan gaan in de koelkast, de rest in de vriezer. Scheelt zoveel tijd/stress door de weeks. Ook al woon ik alleen, het maakt voor mij echt een verschil hier zondag 1,5 uur aan te besteden.
Moosey
04-01-2025 om 09:49
Wij gaan vanmiddag naar de dierentuin (kleine leeuwtjes! ) met een vriend en daarna ergens wat eten. Omdat ik áltijd dat soort dingen regel heb ik besloten dat vandaag niet te doen. Dus ik ben benieuwd wat lief gaat verzinnen
yette
04-01-2025 om 10:06
Vandaag krijgt ieder eerst een bord goedgevulde salade met oa gekookt ei, uitgebakken ontbijtspek, pijnboompitjes, parmezaan. Daarna een tafel vol 'tapas': patatas bravas, dip-groenten en feestdagen-restjes: diptoastjes, pesto, tapenades, knoflooksaus, olijven, chorizo, kaas, kaas, kaas, kaas, kaas en ... euh ... kaas.
Nikki1973
04-01-2025 om 12:06
Ted68 schreef op 04-01-2025 om 09:46:
Man maakt mante....turkse ravioli met yoghurtsauce voor ons 2....de rest is aan het skieen, eten op de Piste.
Zoiets heb ik vorig jaar in Istanbul gegeten. Dat was heerlijk!
Heb je daar een recept van? Of is dat niet de bedoeling van dit topic?