Eten
anijsblokje
04-01-2025 om 12:50
afrodite05 schreef op 04-01-2025 om 12:21:
Yette, ik denk dat je de kaas vergeet!
Ja, yette...ik denk ook dat kaas er nog wel goed bij past.
Hier staan vanavond (uiteraard: volkoren) pannenkoeken op het menu. In ieder geval met spek en kaas.
GeorgieBrown
04-01-2025 om 12:52
Ik heb nog kool, wortel en een paar champignons. Mss kan ik dumplings maken vanmiddag, als ik de geest krijg.
Dewi-Sri2
04-01-2025 om 13:01
Oh heerlijk, ik hoef niks op te ruimen! Vanwege de logees is alles al schoon en opgeruimd, en wij wonen zo minimalistisch dat er niks op te ruimen valt . Mijn keukenspullen lijken chaotisch, maar ik weet alles blindelings te vinden.
Ik ben aan het peinzen wat het vanavond gaat worden. Ik heb zoveel in huis, en vooral in de vriezer, dat ik alle kanten op kan. L'embarras du choix, noemen ze dat hier. Ik denk dat ik maar een biefstuk uit de vriezer trek en daar risotto bij doe en broccoli.
Teigera
04-01-2025 om 15:41
Ik neem lief mee uit eten vanavond, hij is volgende week jarig . Oudste frut is op scoutingkamp, jongste frut bij opa en oma, we hebben het rijk alleen
ToetieToover
04-01-2025 om 16:35
Vandaag heb ik weinig trek, komt door de migraine. Lief eet iets Scandinavisch bij IKEA en ik kon niet mee jammer genoeg, ik IKEA maar helaas teveel prikkels voor mijn brein om daarheen te gaan. Ik overleef het vandaag op mijn nootjesmix, whey cappuccino, fruit en chocola. Niet mijn beste dag morgen weer een dag.
Friezinnetje
04-01-2025 om 17:10
ik maak de wraps, die ik gisteren bedacht had, maar dan nu met kipgehakt/ui/paprika/champignons/kruiden/sla
GeorgieBrown
04-01-2025 om 17:48
Toetie, beterschap. Hopelijk wordt 't snel beter.
Enjoy, Teig,
Ik kreeg dus niet de geest. Dus ik had soep gemaakt van leftovers. Met wortel, knolselderij, spitskool, rijst, kikkererwten, komijn, beetje salsa brava erin. Dat had ik als lunch. Vanavond eet ik wel een broodje.
Friezinnetje
04-01-2025 om 18:10
Friezinnetje schreef op 04-01-2025 om 17:10:
ik maak de wraps, die ik gisteren bedacht had, maar dan nu met kipgehakt/ui/paprika/champignons/kruiden/sla
nou dat valt niet helemaal goed. maar even afwachten hoe het verder gaat
Koreveen
04-01-2025 om 18:47
Ben wat laat maar alle kookgodinnen nog een lekker 2025 toegewenst.
Wij vierden O&N bij ons thuis met 2 koppels buren. Doen we al sinds we hier wonen (17 jaar) Lief had allerlei hapjes op de BBQ gemaakt oa moink balls, oosterse gehaktballetjes, kip vleugels en ik had
gezorgd voor caprese spiesjes, salades en een pompoensoepje. Gezellig spelletjes gedaan.
De volgende ochtend onze traditionele Nieuwjaarsduik. Ook onze nieuwe buurman, een Venezolaan wilde dit wel meemaken. Zijn Franse vrouw verklaarde ons voor gek. Na de duik met z’n allen erwtensoep en oliebollen gegeten. Ze zijn nu helemaal ingeburgerd
Donderdag en vrijdag boerenkoolstamp met rookworst.
Vanavond shaksuka met spinazie, champignons, tomaat en geitenkaas
Jynta1981
04-01-2025 om 19:27
Ik maakte op verzoek van de kinders chili con carne. Erbij wat nachochips met cheddar uit de oven en een kwak crème fraiche.
MijnNaamIsHaas73
04-01-2025 om 19:46
Man maakte een pasta ovenschotel met spinazie, erwtjes, worstjes, venkelzaad, ricotta en witte kaas. Was lekker maar de lusiknies waren het daar niet mee eens helaas.
Sterkte toetie!
Jynta1981
04-01-2025 om 19:53
Kaaaaaaaatje schreef op 03-01-2025 om 16:28:
@Jynta, je verblijf in duitsland klinkt wel heerlijk!
Was het ook! Heerlijk even met ons gezin en een cocoon, doen waar we zin in hebben en vooral niet doen waar we geen zin in hebben. Wandelen, film kijken, spelletjes, heerlijk!