Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

06-01-2025 om 10:20 Topicstarter

Ik maak vandaag pasta carbonara. Erbij een salade met appel, walnoten en geitenkaas. 

Ik ga risotto maken met kastanjechampignons. Stiekem gaat er ook broccolirijst doorheen. Man en zoon kunnen er een schnitzel bij krijgen. Ik houd daar nooit zo van, tenzij in Oostenrijk of Duitsland, daar zijn ze veel lekkerder. 

Ik maak vanavond een traybake met broccoli,  pastinaak,  aardappel, ui, zalm en citroen. Ben benieuwd hoe dat ontvangen wordt

Wij eten deel 2 van ottolenghi's kikkererwten pasta (https://ciaotutti.nl/italiaans-eten/recepten/orecchiette-alla-ottolenghi-uit-het-kookboek-flavour/)

Helaas heb ik last van het virus waarvan iedereen in huis last had dus ik lig vooral in bed de afgelopen 3 dagen. Het is gelukkig geen Corona, maar ik baal behoorlijk, want ik kan echt weer veel minder.

Jakkes, Kaaaatje, wat vervelend weer. Het zit je echt niet mee, hè? Beterschap, ik hoop dat je je snel beter voelt.

Na al het culinaire geweld van de laatste tijd gaan we het eens een tijdje rustig aan doen. Vanavond een stamppot koelkastrestjes: prei en chinese kool met een door de gasten meegenomen rookworst. En verder moet de vriezer leeg. Ik krijg kippenvel van die knierpende laden en gisteren was het een compleet man-tegen-man-gevecht (nou ja, vrouw-tegen-machine) om de bovenste la open te krijgen. Niet dichtgevroren, maar een stuk vlees dat verschoven was en zich krampachtig vasthield aan het bovenste randje. Grrrr. Dat wordt dus elke dag kijken wat er in zit en wat ik daarvan kan maken.

Geen zin en niks voorbereid dus het werd soep uit zak en een broodje met gebakken ei.

Ik was van plan om iets met rijst te maken. Maar dat wordt lastig, als je geen (of in elk geval te weinig) rijst hebt. Dus plan B, aardappel-knolselderij gratin en gegrilde spitskool met misoboter. 

Oh die vriezer zit hier ook veel te vol. Goed plan om eens in kaart te brengen wat er nou precies in zit en daar het weekmenu op af te stemmen.

Morgen iig een AVGtje: gekookte aardappels, broccoli en een kipschnitzel. 

Vanavond is er cordon Blue, Rösti en een griekse salade.

Ik ga vandaag een wokgerecht maken met spruitjes, champignons, spekjes en gebakken gnocchi. Ook maak ik alvast spruitjesstamppot voor morgen, dan zijn we allemaal laat thuis dus dan is het fijn als we snel aan tafel kunnen.

Ik hoop van harte dat je snel opknapt, Kaaaaaatje! Wat naar allemaal.

Haha, Dewi-Sri2, ik heb dezelfde last van knierpende diepvriesladen als jij. Maar sinds een paar maanden ben ik “gereduceerd mobiel “ en is het lastig voor me om er iets aan te doen… Man en JV springen al zoveel mogelijk bij, mss dat we er komend WE samen iets aan kunnen doen... morgen krijg ik te horen (of en) wanneer ik een heupprothese krijg… 

Zondag aten we wijtinghaasjes met een ansjovis-kappertjes-roomsaus en risone met (een K&K diepvries) groentenbrunoise. Volledige impro maar het smaakte heerlijk. Gisteren aten we door JV gemaakte pasta met gesmoorde kerstomaatjes en (blik)tonijn. Was prima. Vanavond wordt het gegrilde onglet, röstirondjes en opgeleukte sla.

Dat klinkt ook vervelend irmaladouce, niet zo mobiel zijn als je zou wíllen zijn. Hoop dat er snel duidelijkheid komt over plan van aanpak.
Wij eten vanavond grote pastaschelpen gevuld met ricotta en spinazie, in een tomatensausje en dan uit de oven. Heb lief een recept gestuurd ter inspiratie, dan maakt hij er vast iets leuks van.

Sterkte Kaatje, wat een ellende steeds! Ik duim dat t snel opknapt.. 

Ik ben een beetje hyper want in onderhandeling over een perfecte batch aan bakkerijspullen voor op mijn werk. Dat zou betekenen dat ik dit voorjaar al zou kunnen beginnen met opstarten.. Zo leuk!!!

Gister aten we een roerbak met veel gember, paprika, witte kool, een beetje kip en geroosterde pindaatjes. Met rijst. Vanavond nog een keer zoiets. 

He get, Kaatje, waardeloos nu je net aan de beterende hand was. 
Irma, ik hoop dat je snel weer een beetje op de been bent. En dat je gauw goed nieuws krijgt. 
🤞 Moos! Wat is het plan voor je werk dan?

We hadden gisteren ook nog een kaasplankje toe. Nog van O&N

Ik heb (nog steeds) de perfecte ingrediënten in huis voor iets fried-rice achtigs. Maar de verpakkingsvrije winkel is dicht op ma-di. Helaas. Kan mss nog even de andere optie proberen, hoewel ik met die winkel minder goede ervaringen heb. Anders wordt het waarschijnlijk risotto, want die rijst heb ik nog wel. 

Ik eet vanavond pasta, maar ik ben niet echt pasta liefhebber. Voor de afwisseling wel goed.Volkoren pasta, broccolirijst, cherrytomaat, ui/knoflook en een saus van crème fraîche light / groene pesto. Daarover nog wat Parmezaanse kaas.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.