Eten
Jynta1981
07-01-2025 om 18:36
vrouw92 schreef op 07-01-2025 om 11:55:
Ik ben echt op zoek naar lekkere eenpans gerechten die makkelijk te mealpreppen zijn.Vaak kom je toch weer op hetzelfde uit, wat je om de paar weken afwisselt.
Chili con carne
Nasi
Bami
Orzo (heb ik een lekker recept van met kip en spinazie)
Pastasaus in grote hoeveelheid maken en invriezen
Paella
afrodite05
07-01-2025 om 18:55
Jynta1981 schreef op 07-01-2025 om 18:34:
[..]
Ik vind stamppot altijd zo lastig opwarmen, hoe doe jij dat? Of gewoon even in de magnetron?
Ik denk dat man morgen eerder thuis is, hij zal wel opscheppen en het bord dan in de magnetron schuiven. Anders zou ik de pan (ik heb de stamppot nu in de afgekoelde pan in de koelkast staan) opnieuw op het vuur zetten en als het te droog is een scheutje water erdoor. Maar ik maak mijn puree ook altijd met een deel van het kookvocht van de aardappelen en een ei voor de romigheid, dus niet met melk wat ik vaak van anderen hoor. Misschien wordt de structuur dan anders bij de tweede keer verhitten, geen idee.
vrouw92
07-01-2025 om 20:48
Dank voor alle tips. Goed om te weten: Ik heb een mini vriesvak. Daar past 1 half brood in en 4 bakjes voor avondeten. Ik eet zoveel mogelijk vega. Af en toe kip. Wel probeer ik veel eiwitten te eten.
Gek genoeg maak ik nooit nasi of bami voor mezelf.
Bonen dus genoeg, orzo inderdaad ook lekker!
Ik blijf hier zeker meelezen.
afrodite05
07-01-2025 om 21:16
vrouw92 schreef op 07-01-2025 om 20:48:
Dank voor alle tips. Goed om te weten: Ik heb een mini vriesvak. Daar past 1 half brood in en 4 bakjes voor avondeten. Ik eet zoveel mogelijk vega. Af en toe kip. Wel probeer ik veel eiwitten te eten.
Gek genoeg maak ik nooit nasi of bami voor mezelf.
Bonen dus genoeg, orzo inderdaad ook lekker!
Ik blijf hier zeker meelezen.
In plaats van diepvriesrijst kan je ook van die stoombuiltjes rijst kopen, zelfde principe, maar geen diepvriesruimte nodig. Van Lassie is (was) er ook couscous/bulgur, ook lekker en makkelijk. En er zijn ook merken die kant en klare noodles enzo hebben die je gewoon kan meewokken en dus niet meer hoeft te koken.
Dewi-Sri2
07-01-2025 om 21:19
Tijdens mijn zoektocht door de vriezer kwam ik een stuk lamsbout tegen. Die bestem ik voor het weekend. Vrijdagavond uit de vriezer, zaterdagochtend maak ik de marinade voor de sateh domba, en de rest van het weekend, tot zondagavond, kunnen die twee met elkaar tikkertje spelen in de ijskast. Iets met sperzieboontjes erbij.
Voor morgen en de rest van de week weet ik het nog niet. Ik heb nog een stuk zeeduivel liggen, maar daarvoor wil ik een goed plan hebben, anders vind ik het zonde.
irmaladouce
08-01-2025 om 08:29
Vandaag maakt man risotto bianco. Met sofrito van selderij en ui. Daar maakt JV pesto genovese (maar met walnoot ipv PBP) bij en ik een “poêlée” van gemengde paddenstoelen. JV is nog gezellig thuis, die begint a.s. vrijdag aan zijn “midterms” aan de uni.
Teigera
08-01-2025 om 08:37
Vanavond een agv-tje, kipschnitzel met broccoli en gebakken aardappeltjes. We bakken daarnaast ook "brookies" want frut I gaat dat trakteren morgen op school.
Dolfje
08-01-2025 om 08:39
Nieuw jaar nieuw rooster dus ik werk vanavond vanaf 17:00 uur. Weet nog niet wat ik meeneem.
Man heeft een bakje nasi goreng uit de diepvries gehaald voor zichzelf en bakt er een ei bij.
irmaladouce
08-01-2025 om 09:53
Hoe doe jij dat Ted, zelf babi pangang maken ? Heb je een recept ? Ik krijg er spontaan zin in...
anijsblokje
08-01-2025 om 12:08
https://www.culy.nl/recepten/harissavis-uit-de-oven/ maar dan met zalm want dat had ik nog, en rode ui want ook dat is er nog. Geen boodschappen nodig en restjes opmaken. En uiteraard met meer tomaatjes dan het recept zegt.
Ted68
08-01-2025 om 13:13
Van de website . eef kookt zo... Haar babi pangang is redelijk makkelijk! Ik gebruik varkenskarbonade, die kook ik, ca 30 min. snijd ze dan in reepjes, en bak ze dan in zonnebloemenolie... Dan is het vlees lekker knapperig...
Dolfje
08-01-2025 om 13:36
Ted68 schreef op 08-01-2025 om 13:13:
Van de website . eef kookt zo... Haar babi pangang is redelijk makkelijk! Ik gebruik varkenskarbonade, die kook ik, ca 30 min. snijd ze dan in reepjes, en bak ze dan in zonnebloemenolie... Dan is het vlees lekker knapperig...
Ik moet het eens opzoeken, denk dat ik man daar heel blij mee ga maken. Misschien vrijdag of zaterdag eens doen.
Dolfje
08-01-2025 om 13:40
Voor morgen wil ik iets uit de airfryer maken, heb zo'n bak /schaal gekocht voor erin. Straks eens wat recepten opzoeken.
Vanavond wordt het een broodje kaas en bakje yoghurt . Voordat ik ga eet ik soep uit zak. Geloof dat het tomaat /linzen is wat ik net gekocht heb.