Eten
MijnNaamIsHaas73
08-01-2025 om 13:44
Dat klinkt ook niet niks Irma, een heupprothese! Ik hoop dat je snel aan de beurt bent en dat het allemaal soepel verloopt. Gezellig dat jullie met z'n drieën allemaal een onderdeel van de maaltijd maken!
Ik heb hier denk ik het woord witlof gelezen en dat leidde tot ovenschotel witlof met ham en kaas en mosterdpuree op het menu hier vanavond. Nog van Kayotic, via dit forum leren kennen. Jammer dat zij ermee gestopt is.
Ook las ik hier over Jamie 15 minuten, ik heb de 30 minuten versie dus ik dacht laat ik weer eens kijken maar eigenlijk staat er niks in waar ik warm van werd (of ik zelf wel, maar niet iets wat bij al mijn gezinsleden in de smaak zou vallen).
afrodite05
08-01-2025 om 14:37
Ted68 schreef op 08-01-2025 om 13:13:
Van de website . eef kookt zo... Haar babi pangang is redelijk makkelijk! Ik gebruik varkenskarbonade, die kook ik, ca 30 min. snijd ze dan in reepjes, en bak ze dan in zonnebloemenolie... Dan is het vlees lekker knapperig...
Kook je het gemarineerde vlees dan in water? Of kook je het vlees en marineer je het dan?
yette
08-01-2025 om 15:11
Gisteren een pot k&k rode saus opgeleukt met een bol gepofte knoflook, een rode peper, véél verse tijm en marjolein, gegrilde ui en courgette's en wat rode wijn. Daarin liet ik saaie k&k Ikea-balletjes, na ze gebakken te hebben, de hele middag marineren. 's Avonds heb ik k&k gnocchi knapperig en goud gebakken in kruidenboter en vervolgens de hele mik in een ovenschaal met 2 bollen mozarella erover even onder de grill gezet. Ik gebruik zelden k&k producten, maar op deze manier was het zeker voor herhaling vatbaar.
Wat het vanavond wordt, is een verrassing. Middelste zoon kookt en heeft nog geen idee.
Friezinnetje
08-01-2025 om 17:24
ik ga weer eens rijst proberen en eet er kipkerrie bij. Extra groente in gedaan
Dewi-Sri2
08-01-2025 om 17:36
Dolfje schreef op 08-01-2025 om 08:39:
Nieuw jaar nieuw rooster dus ik werk vanavond vanaf 17:00 uur. Weet nog niet wat ik meeneem.
Man heeft een bakje nasi goreng uit de diepvries gehaald voor zichzelf en bakt er een ei bij.
Hè Dolf, nou moet ik mijn kalender weer omgooien . Hou je het dit jaar bij de woensdag? Dat is zo lekker makkelijk.
Op aanraden van een van de logees heb ik een blik cassoulet van een goed merk gekocht, en die ga ik vanavond klaarmaken. Stokbrood erbij, want die moet op.
En morgen wordt het kip-kerrie, denk ik, met dank aan Friezinnetje. Gek is dat, je zit aan een bepaald soort smaak te denken, en dan komt er ineens zoiets onverwacht voorbij en dan is het: benggg, dat wil ik!!
Jynta1981
08-01-2025 om 21:39
Ik maak morgen een ovenschotel met plakjes saucijs, boontjes, tomaat, ui en aardappelschijfjes met een ham/kaas sausje.
Dolfje
08-01-2025 om 22:04
Dewi-Sri2 schreef op 08-01-2025 om 17:36:
[..]
Hè Dolf, nou moet ik mijn kalender weer omgooien . Hou je het dit jaar bij de woensdag? Dat is zo lekker makkelijk.
Dat weet je natuurlijk nooit
afrodite05
09-01-2025 om 06:44
Vandaag gaat man (op mijn verzoek) koken. Op donderdag is hij thuis met zoon en toch kook ik elke donderdag na mijn werk, waardoor ik al helemaal 0 tijd met zoon of voor mezelf heb. Of dat er drama ontstaat omdat zoon mama wil maar mama moet zsm eten op tafel toveren en dat gaat niet tegelijkertijd. Dus dit leek me een prima oplossing.
Ik heb het recept al doorgestuurd naar man: het wordt ovenrisotto met erwtjes, prei en spekreepjes. Moet te doen zijn, want doordat de hele boel in de oven gaat, hoeft hij niet te roeren door de risotto.