Eten
vrouw92
07-01-2025 om 11:55
Ik ben echt op zoek naar lekkere eenpans gerechten die makkelijk te mealpreppen zijn.Vaak kom je toch weer op hetzelfde uit, wat je om de paar weken afwisselt.
Moosey
07-01-2025 om 13:35
GB: brood bakken! In eerste instantie voor eigen gebruik (horeca en winkel) maar na een tijdje misschien ook wel voor andere horeca/winkels.
Vrouw 92, doe je al dingen met peulvruchten? Perfect in te vriezen. Chili sin/con carne, cassoulet, kikkererwten-tomatenstoof, dahl, erwtensoep. Om maar wat te noemen.
afrodite05
07-01-2025 om 13:46
Andere tips voor Vrouw92: als je in één keer een grote pan rijst kookt en dat in porties invriest, kan je makkelijk en snel iets wokken en dan de rijst in de magnetron erbij opwarmen, of bij de wokgroente erbij gooien. Kan met verschillende soorten vlees/kip/vis en (voorgesneden) groente naar keuze, sausje/kruiden naar keuze...
Ook makkelijk: krieltjes bakken, uit de pan halen, dan gehakt en iets van groente in een hapjespan bakken en tot slot de aardappeltjes er weer door. Door af te wisselen met groente en (kip)gehakt kan je alle kanten op.
Naminokurashi
07-01-2025 om 15:37
Noodles, hamlapje in blokjes er door, en wat stokjes kip sate en de saus erbij, gebakken eitje en misschien nog wat kroepoek
MijnNaamIsHaas73
07-01-2025 om 15:52
Er wordt voor ons macaroni gemaakt vanavond. Lekker makkelijk aanschuiven na een lange werkdag
Dewi-Sri2
07-01-2025 om 16:13
Veel sterkte Irma! Een vriendin van me heeft een paar weken geleden een nieuwe heup gekregen en loopt al bijna weer als een kievit. En opgelucht dat ze is!
Moos, ik duim voor je, wat spannend allemaal.
Ik heb een stuk zalm uit de vriezer getrokken. Ik moest er zolang naar zoeken, dat de vriezer boos begon te piepen, maar uiteindelijk heb ik hem gevonden. Venkel en witte wijn erbij. Naar de koolhydraten zoek ik nog.
Nikki1973
07-01-2025 om 16:18
Voor vanavond een portie enchilada potje uit de vriezer gehaald. Zilvervliesrijst , ijsbergsla en avocado erbij.
dit recept voor de enchilada uit de Instantpot https://ohmyfoodness.nl/enchilada-potje-slowcooker/
Kaaaaaaaatje
07-01-2025 om 16:34
Wij eten het lievelingseten van de jongste, zwarte bonen falafel met geroosterde paprika's uit Jamie's 15 minutes. Nog steeds het kookboek waar ik het vaakst euit kook en ik heb het denk ik al een jaar of 10).
Nikki1973
07-01-2025 om 16:37
Kaaaaaaaatje schreef op 07-01-2025 om 16:34:
Wij eten het lievelingseten van de jongste, zwarte bonen falafel met geroosterde paprika's uit Jamie's 15 minutes. Nog steeds het kookboek waar ik het vaakst euit kook en ik heb het denk ik al een jaar of 10).
Oh dat klinkt heerlijk. Boek staat hier in de kast
Dolfje
07-01-2025 om 17:14
Hier simpele pasta met spinazie en spekjes. Zouden we eigenlijk gisteren eten maar toen laat en moe nu alleen erg moe. En dan moet ik vanavond nog weg want we hebben theater kaartjes voor cabaret.
anijsblokje
07-01-2025 om 17:18
vrouw92 schreef op 07-01-2025 om 11:55:
Ik ben echt op zoek naar lekkere eenpans gerechten die makkelijk te mealpreppen zijn.Vaak kom je toch weer op hetzelfde uit, wat je om de paar weken afwisselt.
Breid je repertoire uit met ovenschotels en dan gaat er ook weer een hele wereld voor je open. En inderdaad, ik sluit me aan bij Meer Peulvruchten zoals Moosey ook zei. Zoals bijvoorbeeld dit recept: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197306/heerlijk-rossige-rijst-van-jamie-oliver ook al doe ik daar dan zelf ook weer aanpassingen aan.
Ik tip verder De groene bakplaat van Rukmini Iyer. Of haal wat boeken uit de bibliotheek (misschien staat Rukmini er ook wel). Hier staan ook wel lekkere dingen tussen vind ik: https://www.leukerecepten.nl/10-x-eenpansgerechten/ Het helpt ook als je deelt welke dingen voor jou steeds terugkerende recepten zijn, dan krijg je die in ieder geval niet getipt.... En heb je een vriezer? Dan hoef je niet eens echt te "mealpreppen" want dan kan je gewoon iets uit de vriezer trekken.
Ik heb geluncht met de onderwegsalade van gisteren en eet vanavond (koude, maar misschien warm ik ze nog even op) volkoren pannenkoeken van afgelopen weekend.
Friezinnetje
07-01-2025 om 17:35
ik denk dat ik een omelet maak, en een bakje kwark erbij. Zit nu aan de drinkbouillon, dus mss hoeft de kwark ook wel niet
Ted68
07-01-2025 om 17:37
Oh Irma, hoop bijna voor je dat je een nieuwe heup krijgt, hoor daar echt goede berichten over...
Was tussen de middag lunchen bij zoon...in zijn studentenflat....Hij had kip in cola, rijst en Ratatouille gemaakt. Was erg lekker ....
Jynta1981
07-01-2025 om 18:33
Jynta1981 schreef op 06-01-2025 om 21:05
Morgen iig een AVGtje: gekookte aardappels,broccolisperziebonen en een kipschnitzel.
Jynta1981
07-01-2025 om 18:34
afrodite05 schreef op 07-01-2025 om 07:45:
Ik ga vandaag een wokgerecht maken met spruitjes, champignons, spekjes en gebakken gnocchi. Ook maak ik alvast spruitjesstamppot voor morgen, dan zijn we allemaal laat thuis dus dan is het fijn als we snel aan tafel kunnen.
Ik vind stamppot altijd zo lastig opwarmen, hoe doe jij dat? Of gewoon even in de magnetron?