Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dewi-Sri2 schreef op 05-01-2025 om 14:45:

Moos, was dat restaurant iets in de geest van de recensie van Hiske Versprille van donderdag? Daar zaten ook twee mannen recalcitrant te doen: 'Afgeluisterd bij de twee Hagenezen aan de buurtafel, tijdens ons bezoek aan De Coterie: ‘Heren, bent u al eens eerder bij ons geweest?’ ‘... O nee hè, je gaat ons nu toch niet ut konsep uitleggen? En dan vertellen dat het sjeg daaining is?’ ‘Ehm, eigenlijk wel, meneer.’ ‘Nou, dat hoeft niet. Ik wil gewoon m’n eigen bord.’

Oh heerlijk 

De slowcooker heeft hier de hele dag staan pruttelen voor pulled chicken. Zometeen eten we dat in wraps met guacamole.  Er is een deel naar de buren gegaan en  de rest gaat in de vriezert

Moosey schreef op 05-01-2025 om 16:10:

Lekker je saucijzenbroodjes Dewi! Hartige dingen in bladerdeeg zijn ook wel een guilty pleasure hier ja. Hoewel ik dan toch de voorkeur geef aan het kaasbroodje.

Recept van het kaasbroodje please, please ?

Het valt me op dat het k&k-bladerdeeg toch wel van een heel andere (hogere) orde is dan dat van Koopmans in Nederland. En je kan grote vellen krijgen van rond of rechthoekig bladerdeeg, ook zo handig.

Dewi-Sri2 schreef op 05-01-2025 om 17:44:

[..]

Het valt me op dat het k&k-bladerdeeg toch wel van een heel andere (hogere) orde is dan dat van Koopmans in Nederland. En je kan grote vellen krijgen van rond of rechthoekig bladerdeeg, ook zo handig.

https://www.laurasbakery.nl/kaasbroodjes/  deze heb ik wel eens gemaakt, smaakten prima

biefstuk reepjes met groente en rijst. Simpel vandaag 

Jouw etentje klinkt heerlijk Teigera,  jammer van het nagerecht.  En Moos zo te lezen ook wel een prima avond,  ondanks de shared dining 😂. 
Ik hou er juist wel van omdat ik dan meer kan proeven en minder last van keuzestress/fomo.

Man had de kinderen beloofd om bij de MacD te gaan eten, daar zeuren ze al 2 weken om dus nu gedaan om de vakantie af te sluiten.  

Ik had uiteindelijk geen zin in rijst. Dus penne met paddestoelen gemaakt. 

Op verzoek van jongste en gebrek aan weekmenu/ weekboodschappen (wegens vakantie enzo) heb ik een zak pastasaus uit de vriezer getrokken voor morgen. Lekker makkelijk ook.

Dewi-Sri2 schreef op 05-01-2025 om 17:44:

[..]

Ik bedoelde meer bij het tankstation of in de dierentuin Bladerdeeg-dingen maak ik eigenlijk nooit zelf omdat ik inderdaad het k&k bladerdeeg niet zo best vind over het algemeen. Als hadden we laatst op werk grote lappen vegan bladerdeeg die wel echt mooi bakten. Zelf bladerdeeg maken staat nog op de verlanglijst. 

Laatst at ik bij vrienden trouwens wel iets in een fantastisch bakje van korstdeeg, zelfgemaakt. Volgens mij naar een recept van Deliah Smith. Ook ns checken maar..

En oh ja Haas, ik vind veel dingen proeven eigenlijk ook leuk hoor. Maar ik word dus vrij recalcitrant van trends..

Ik proef graag van andermans bord, indien die persoon zo dichtbij me staat dat het ook gepast is zegmaar  . Shared dining is niet mijn favoriet, juist omdat het 'moet'.  En inderdaad, ik wil geen "konsep", ik wil gewoon lekker uit eten.

Moosey schreef op 05-01-2025 om 20:50:

[..]

Ik bedoelde meer bij het tankstation of in de dierentuin Bladerdeeg-dingen maak ik eigenlijk nooit zelf omdat ik inderdaad het k&k bladerdeeg niet zo best vind over het algemeen. Als hadden we laatst op werk grote lappen vegan bladerdeeg die wel echt mooi bakten. Zelf bladerdeeg maken staat nog op de verlanglijst.

Laatst at ik bij vrienden trouwens wel iets in een fantastisch bakje van korstdeeg, zelfgemaakt. Volgens mij naar een recept van Deliah Smith. Ook ns checken maar..

Oh, Delia Smith! Ik heb haar kerstprogramma's laatst weer eens gebinged op Youtube. In de jaren 80/90 hing ik aan haar lippen, maar ik vond haar wel erg intimiderend. Een mega-kundige thuiskok met haar eigen voetbalclub (Norwich City). Zo stoer! Intussen qua recepten achterhaald, maar haar technieken zijn nog steeds perfect! Van die niet-lullen-maar-poetsen-recepten. Hou ik van.

Hahaha dat verhaal over Shared Dining! 🤣 ik zie het helemaal voor me. Mine! My prrrrreciousssss.
Ik hoefde niet te delen vandaag: ieder had een eigen kom met noedels, ui, sperziebonen, eendenborstfilet en wortelsalade met cashewnoten. We hebben onlangs een Koreaanse serie gekeken en hebben de eetwijze nagedaan en er op los geslurpt want stokjes, voor de lol. 

Voor komende werkweek staan er weer bakjes klaar. Dat ging gelukkig goed, zonder hoofdpijn dus al dansend en vals zingend was ik lekker bezig. Lekker simpel: een aantal bakjes met kikkererwten, groentenmix (bimi, Chinese kool, sperziebonen) en kipfilethaasjes + ‘oosterse’ dressing en een aantal bakjes met schorseneren, aardappel, hamreepjes, gekookt ei en tonijn + honing-mosterd-dille dressing. 

Mijn onderweg-eten vandaag is een salade met gemengde peulvruchten uit blik, tomatentapenade, wortel, bleekselderij, witte wijnazijn, puntpaprika en nog wat dingen die ik alweer vergeten ben. 

Wij eten vanavond boerenkoolstamppot, met rookworst en spekjes, frutjes hadden er vanochtend al zin in. Past ook wel bij dit weer.

Voor vanavond staat er een prei/aardappelsoep op de planning met mosterd. Daarbij een volkoren ciabatta met kaas ofzo. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.