Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten morgen ook uit de diepvries, ligt nog dahl met naan. Diepvries is een zooitje dus hier ook ff nodig om dat op te maken.

Vriend is onderweg naar de kebab zaak. Er was online geen menukaart te vinden, dus hij heeft ongeveer meegekregen wat we willen en moeten even kijken waar hij mee terugkomt. Spannend wel!

Voor vanavond zijn er nog een paar mini oliebollen. Of chips. Of chocola. 

Het werden de restjes. Alles is nu op. Veel te veel, maar blij dat er bijna niets meer in huis is. Ik heb nog wel wat koek en chocola, maar kan ik van af blijven. 
Ben er echt klaar mee nu.. 
De couscous eet ik morgen als lunch. 

Leuk als je meeschrijft vrouw92! Eenpansgerechten maak ik eigenlijk zelden. Nou ja, vanavond aten we erwtensoep, dat is wel een eenpansgerecht!
Gisteravond erg gezellig gehad. Eten was apart een pasta voor de kinderen, daarna kregen wij rigatoni met groene aspergesaus met daarin mozzarella en Parmezaan, met groene aspergetips gebakken met spekjes. We waren op bezoek in Limburg, dus we hebben nu eens naast de oliebollen ook nonnevot geprobeerd
Na een laat ontbijt weer vertrokken, na twee uur rijden waren we bij mijn ouders voor nog een ananasbeignet en gezelligheid. Nu zijn we allemaal lekker moe en voldaan. We kwamen tegen zes uur thuis, slofjes aan, wij gaan nergens meer naartoe .

Hier een beetje een offday. Zou eigenlijk naar de nieuwjaarsduik hier in t dorp en daarna naar een feestje, maar ik had gewoon echt geen zin. Niet in mensen, niet in weer drank. We hebben wat toastjes gegeten bij een spelletje omdat er nog gerookte zalm op moest. Had beter gewoon kunnen eten. Nou ja, morgen begint het werkende leven weer (óók al geen zin in, maar soit, dat zal wel over gaan)

Wij gingen op nieuwjaarsbezoek bij familie. Daar wat hapsnap een soort taart, toastjes, rauwkost. En als maaltijd nog een bord erwtensoep en een ovenkroket

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik heb qua koken drie hele drukke dagen gehad. De nasi goreng met sambal goreng telor werd veel uitgebreider dan ik had gepland (maar veel te veel ideeën), net zoals de fruits-de-mer en vanavond de coq au vin. Ik had zelfs een toetje gemaakt (niks voor mij) met mascarpone, pistachepasta en -kruim, madeleines en amaretto.  Was erg lekker, maar man, wat machtig!!! Maar de logees waren erg enthousiast,  dat was leuk.
Was ook een ideale situatie: logees wilden wandelen,  echtgenoot wilde mee, dus ik kon heerlijk rustig mijn gang gaan met koken en mijn hoofd erbij houden.
Maar morgen, als ze weer terug zijn naar Nederland, doen we heel erg simpel: tajine uit blik (erg lekker van Cassegraine) met couscous. Even geen moeilijke culinaire toestanden aan mijn hoofd. Het is weer even mooi geweest.

Hier ook niet al te culinair vandaag, want ik trek een bak curry uit de diepvries. Daar zitten oa kikkererwten, kip en bloemkool in. Ik bak er een simpel k&k naanbrood bij af en dan is het wel weer mooi geweest. Misschien nog wat komkommer erbij omdat het anders 50 tinten beige is.
We zijn vandaag laat thuis, dus lekker makkelijk op deze manier.

Hier dus dahl uit de diepvries met naan en een gebakken ei.

Hier vandaag weer de eerste werkdag, helemaal geen zin
Maar daarom blijven we nog even in makkelijk eten, helaas want eigenijk zin in verse groenten. Wij eten broccolisoep uit de vriezer en worstenbroodjes 

Ik ga vanavond uit eten! Daar ga ik van genieten. De rest van de dag normaal en dat is ook wel weer fijn! 

Ik kook vanavond risotto met spinazie, rode paprika, erwtjes en garnalen. Simpel maar lekker en een variatie aan groenten. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ook bij 'feestelijke' maaltijden meestal wel gedacht wordt aan groenten. 

Hier denk ik Mac & cheese met spinazie en hamblokjes. Maar we lunchen ergens uit, dus even kijken hoe het loopt.

Restjes: het is hier nog een feestdag, en kinderen zijn nog in de bergen....

Ik wens jullie ook allemaal een heel mooi, gezond en lekker Nieuw Jaar! 

Man en ik waren met z'n tweeën de 31-ste. We hadden oesters, toastjes zalm/avocado, met zeevruchten gevulde dim sum, gerookte eendenborst (charcuterie), gemengde nootjes, druiven en olijven. Fles bubbels erbij. We hebben wat spelletjes gedaan. Was heel gezellig.

Gisteren maakte ik, geassisteerd door JV, hamburgers met ovenfrieten en gemengde sla.

Ik ben weer aan 't werk vandaag. Vanavond eten we udonnoedels met gemengde paddenstoelen, paksoi, bosui en Aziatische smaakmakers.

Er schijnt opnieuw sneeuw op komst te zijn, ik hoop dat die niet onder de 800 meter valt, maar wsch sneeuwt het tot in het dal... Brrr.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.