Eten
GeorgieBrown
31-12-2024 om 15:58
Jee, Afro, ik kan me voorstellen dat je je niet door 12 oliebollen wil heen eten. Er stonden trouwens wel rijen bij de kramen overal. Ik ben niet zo'n fan, dus wij hebben ze niet.
De focaccia is klaar. Ik ga zo hummus maken. Die eten we vanavond met rauwkost (paprika, wortel, courgette) En ik was bang dat ik niet genoeg had qua carbs, dus ik maak patatas bravas. En iets coleslaw-achtigs van knolselderij. Dat alles bij elkaar met een kaasplank moet wel genoeg zijn.
Fijne avond allemaal en mooie jaarwisseling. Enjoy! (en doe voorzichtig).
MijnNaamIsHaas73
31-12-2024 om 16:15
Zojuist zelf mini (indische) saucijzenbroodjes gemaakt. En omdat de oven toch warm was ook meteen een batch granola om in het nieuwe jaar weer gezond te kunnen ontbijten.
Ik wens jullie allemaal een gelukkig, gezond en smaakvol 2025 🎆 🍾
vrouw92
31-12-2024 om 16:25
Ik maak vanavond simpel roerbakgroenten, couscous met een vega groentenburger. Voor mezelf veel lekkers gehaald om van te genieten vanavond. Normaal een beladen avond, maar nu veel rust.
Jynta1981
31-12-2024 om 16:44
Wij hebben voor het eerst ooit zelf oliebollen gebakken, dus daar heb ik wat van op.
Vanavond gaan we uit eten. Dat was nog wel even een rondje bellen, want veel zit al vol! Het is een restaurant waar ze van alles hebben, ik ga voor de wienerschnitzel denk ik, we zitten nou eenmaal in Duitsland!
Voor vanavond eigenlijk niet speciaal lekkers gehaald, maar we hebben nog veel oliebollen, chips, nootjes. Prima allemaal en na uit eten vast niet heel veel trek. We konden geen alcoholvrije bubbels vinden in de plaatselijke supermarkt, dus dat wordt voor mij en de kids proosten met cola, appelsap of thee. Vriend heeft wat biertjes.
GeorgieBrown
31-12-2024 om 22:24
Jynta1981 schreef op 31-12-2024 om 16:44:
Vanavond gaan we uit eten. Dat was nog wel even een rondje bellen, want veel zit al vol! Het is een restaurant waar ze van alles hebben, ik ga voor de wienerschnitzel denk ik, we zitten nou eenmaal in Duitsland!
*houdt een ontzettend flauwe grap over Duitsland in...*
Moosey
01-01-2025 om 01:36
GB
Gelukkig nieuwjaar allemaal! mogen we allemaal maar gezond blijven en lekker eten
Ik kookte bij bejaarde vriendin een lamsbout-lapje met gekaramelliseerde witlof met pistachenoten en aardappeltjes met rozemarijn uit de oven. Was erg geslaagd. Nu nog even m’n kaas uit de pekel halen en dan lekker naar bed
Jynta1981
01-01-2025 om 10:26
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Flauw GB
Het restaurant was uiterst charmant gister. We kregen een bordje blini's van het huis vooraf, met allemaal verschillende toppings, kregen een glaasje bubbels aangeboden van het huis (ik drink alleen niet en vriend lust het niet ) én we kregen alle 4 een klein tasje met wat bonbons en een nieuwjaarswens. Het eten was prima (niet fantastisch maar een dikke oke) en niet duur. Vriend en ik hadden idd de schnitzel (ik met champignonsaus, vriend met een andere bulgaarse saus) met salade (die werkelijk dreef in de dressing) en patat, oudste een jalapeno burger met salade en patat, jongst een prima pizza.
In de avond aten we nog een oliebol of wat en verder niks eigenlijk. Vuurwerk afgestoken (vinden de meiden en vriend fantastisch) , nog een koppie thee en ik lag er half 2 in.
Voor vanavond hebben we helaas niet zo nagedacht en de winkels zijn hier uiteraard allemaal dicht... Er zit hier verderop wel een prima aangeschreven shoarmatent, dus ik denk dat we daar wat halen en volgens mij is hij open. Anders wordt het wat we in huis hebben: afbakbroodjes, chips, oliebollen, chocola. We kunnen zelfs een tosti maken denk ik
Verder vandaag beetje aanlummelen. We willen even een stuk wandelen met de meiden, spelletjes doen, film kijken, lezen, dat werk.
Morgen naar een mooi stadje/dorp hier in de buurt. Ik hou hiervan en wij kunnen dit uiterst goed als gezin
Dolfje
01-01-2025 om 11:43
Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
Wij eten Chinees want dat hebben we nog in de diepvries.
afrodite05
01-01-2025 om 12:50
Ik voel me dom, snap het grapje van GB niet...
En nog iets in de categorie dom: ik had voor vanavond aardappelpuree met broccoli en een cordonbleu bedacht, maar dat wordt ingewikkeld als je geen broccoli in huis hebt. Maar goed, dan wordt het denk ik spinaziestamppot of anders erwtjes bij de puree. Dat heb ik standaard wel in huis.
vrouw92
01-01-2025 om 15:05
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik wil dit jaar meer meeschrijven. Vind het forum echt leuk! En is tevens een mooie afleider van snaaidrang.. Dit doe ik meestal uit verveling. Dus naast lezen/kleuren is dit een mooie aanvulling!
Ik eet vandaag hetzelfde als gisteren. Altijd voor 2 dagen koken, dus lekker simpel: Roerbakgroenten met kruiden, couscous en een vega groenteburger. Daarna restjes van de snacks tijdens Miljoenenjacht vanavond.
Ook wil ik mijn maaltijdendatabase wat uitbreiden. Nu val ik toch steeds op hetzelfde. Dus op zoek naar lekkere eenpansgerechten!
Nikki1973
01-01-2025 om 15:35
wij hebben hello fresh vandaag. Die bezorgde gisterochtend nog. Veel groente, wat kip en aardappelen.
Friezinnetje
01-01-2025 om 16:10
pasta met bolognesesaus. Had nog een bakje in de vriezer.
Deze week de vriezer ook schoonmaken en ontdooien en dan even kijken wat er nog in ligt en dan kan ik mss weer wat aanvullen. En de oude dingen opmaken natuurlijk