Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gisteren pimpte ik de rest saaie curry van lief met citroensap en sambal, daar knapte het erg van op. Warmde er een paar schelvisfiletjes bij op die over waren van werk, lekker visje is dat toch. 

Vanavond koken we bij bejaarde vriendin, lamsfilet, aardappeltjes, spruitjes en bleekselderij. 

Gisteren volkoren rigatoni met venkel, bleekselderij, tomaat en sardines. 

Vanavond misschien (volkoren, natuurlijk) pannenkoeken. 

Gisteravond na thuiskomst, we waren rond 17h thuis denk ik, tagliatelle gekookt en een ingevroren zakje bolognaise-saus opgewarmd. Heel lekker en ging schoon op. 
Vanavond moet lief iets verzinnen, ben benieuwd. Heb haast, want werkafspraak tot zes uur en moet dan nog naar huis, zsm de auto in om frut II op te halen die bij opa en oma heeft gelogeerd sinds gisterenmiddag, dus beetje druk nog. 

yette

yette

29-10-2024 om 15:03 Topicstarter

De saaie spaghetti-kliek van zondag krijgt vandaag een kaaskorstje in de oven. Maar eerst ga ik hem nog van wat meer pit voorzien dmv een ui, pepertje & knoflook.  

vanavond een soort van laatste avondmaal Ik eet nasi met gebakken ei

ohh sterkte morgen Friez! Ik hoop het het meevalt

Eet ze lekker, Friezin

Ik maak straks een zeer simpele macaroni uit de oven met een van mijn guilty pleasures: Smac. Ik weet het, het is te goor om waar te wezen, en nog veel ongezonder, maar als ik in Nederland ben kan ik het toch niet laten om een blik mee te nemen. Vroeger thuis kregen we het in plakjes gebakken op brood, yum.
Om alles weer goed te maken, maak ik morgen rodekool met appel en een slok calvados, confit de canard en aardappelpuree met truffel. Lekker herfstachtig, hoewel het hier wel zomer lijkt.

irmaladouce schreef op 29-10-2024 om 09:05:

[..]

Nee joh, dat hoeft niet, je mag helemaal onherkenbaar blijven hè. Was meer als grapje bedoeld . Zou ook niet weten hoe een PB werkt...

Eens hoor, ik vind het ook juist wel grappig dat je allemaal dingen bedenkt op basis van de stukjes info hier 

Wij maakten vandaag een uitstapje en lunchten niet in het hotel. Maar wel heel lekker. Ik had 20 jaar geleden (de eerste en tot nu toe enige keer griekenland) garnalen saganaki gegeten, dat maakte toen enorm veel indruk. Dat bestelde ik vandaag met het idee dat het alleen maar tegen zou kunnen vallen na 20 jaar, maar niks is minder waar. Het was echt verrukkelijk!

Zometeen weer eten in het buffetrestaurant. Ik begin steeds met een groot bord salade, daarna nog een klein beetje van de andere opties.  

Oh en sterkte morgen Friezinnetje!

sterkte Friezinnetje!

Ik kan niet vinden wat er morgen is, Friezinnetje, maar sterkte in elk geval. 

Saganaki moest ik googlen, maar het ziet er lekker uit. 

Ik hoef niet voor het hele internet herkenbaar te zijn, maar ik heb meerdere mensen hier irl ontmoet, dus voor iedereen die hier al jaren meeschrijft heb ik er geen problemen mee als mensen weten wie ik ben/ wat ik doe. Maar ik wil het 'mysterie' ook best zo laten hoor.

Vanavond maak ik een zuurkool ovenschotel met feta, gedroogde tomaat en kummel. En een salade van radicchio met boontjes. 

GeorgieBrown schreef op 29-10-2024 om 19:10:

Ik kan niet vinden wat er morgen is, Friezinnetje, maar sterkte in elk geval.

Saganaki moest ik googlen, maar het ziet er lekker uit.

Ik hoef niet voor het hele internet herkenbaar te zijn, maar ik heb meerdere mensen hier irl ontmoet, dus voor iedereen die hier al jaren meeschrijft heb ik er geen problemen mee als mensen weten wie ik ben/ wat ik doe. Maar ik wil het 'mysterie' ook best zo laten hoor.

Vanavond maak ik een zuurkool ovenschotel met feta, gedroogde tomaat en kummel. En een salade van radicchio met boontjes.

Ik krijg morgen een mini gastric bypass. 

Veel sterkte dan morgen!

Sterkte alvast, Friezinnetje, en een goed herstel toegewenst! Hopelijk was je nasi lekker

Ook hier veel succes voor Friezinnetje!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.