Eten
Moosey
27-10-2024 om 21:31
Jeetjemina wat een heen en weer gevlieg GB! De ene jetlag bovenop de andere lijkt me niks.. Al moet ik zeggen dat ze wel snel wegtrekken bij mij, mijn uit Amerika geremigreerde vriendin waarschuwde me dat het ongeveer net zoveel dagen duurt als het uren tijdsverschil zijn. Dat gaat voor mij gelukkig niet op, zoek heen als terug sliep ik de vierde nacht wel weer prima. Lief trouwens ook.
Fijn dat China beviel! Mijn ervaringen met China zijn wat minder al heb ik her en der ook wel lekker gegeten toen ja.
Toetie, deze professional kookt nochtans weinig zelf thuis Vanavond ook weer niet, lief had zeer tegen zijn gewoonte in een hele saaie curry gekookt. Tja, kan een keer gebeuren.
Dewi, die marktjes klinken wel fantastisch. Ik zou wel willen dat we dat hier wat meer hadden.
yette
27-10-2024 om 22:04
Ik heb vandaag bijzonder saaie volkoren spaghetti met aubergine, tomaat en chorizo gemaakt. En nog teveel ook
GeorgieBrown
27-10-2024 om 22:36
Tja, het gaat niet best met mijn ecologische voetafdruk... Van mijn vorige jetlag was ik net weer hersteld. Mijn ervaring in China was totaal anders dan de jouwe, maar dat komt denk ik door het feit dat het bij ons door zakenrelaties was geregeld en die willen het ons naar de zin maken. En mss de locaties, de meeste plekken waren zakencentra en/of vakantie bestemmingen.
Jynta1981
28-10-2024 om 07:00
Vanavond een AVGtje met voor de meiden een restje sperziebonen en voor mij witlof met ham en kaas.
Vriend is een paar dagen weg, die komt morgenavond pas weer thuis.
Ik ga morgen met de meiden een dag naar een pretpark hier in de buurt, eten wordt daarna iets makkelijks, kijken wel.
irmaladouce
28-10-2024 om 09:06
En nu ben ik gewoon onbeschaamd nieuwsgierig naar wat voor werk GeorgieB doet…
Heerlijk Haas , Griekenland. Veel plezier !
En Drenthe was dus ook fijn, zo te lezen. Zo’n TV Dinner was hier ook altijd een hit toen JV nog klein was. Man en ik doen het nog wel eens in het WE.
Zaterdag maakte man udonnoedels met kipgehakt, paddenstoelen, lenteui en Aziatische smaakmakers. Was erg lekker. Gisteren kookte JV : hamburgers op buns with all the trimmings (gekarameliseerde ui, cheddar, bacon, plak tomaat, burgersaus). Daar kwamen K&K aardappelwedges uit de oven bij en gemengde sla. Was helemaal top.
Voor vandaag heb ik wraps met gegrilde groenten op de planning staan (paprika, ui, courgette, paddenstoelen). Met een yoghurt-knof-tuinkruidensaus.
afrodite05
28-10-2024 om 12:58
Gisteren toch maar pizza gebakken, zoon kreeg puree met witte bonen in tomatensaus Hij vond het niet zo'n succes, snap ik, ik ook niet...
Vanavond maak ik een ovenschotel met rodekool en gehakt. Daarnet heb ik als lunch wraps gemaakt met kipfilet, julienne wortel, koriander, avocado en chilisaus. Man was blij dat ik voor hem ook ook wraps had gemaakt. Dat thuiswerken is zo slecht nog niet
Dewi-Sri2
28-10-2024 om 16:04
Ik denk dat ik maar iets heel lichts maak, op de oosterse toer. Noodles met kip, groenten en veel bouillon en zeker niet te pittig. Echtgenoot heeft al een aantal dagen last van zijn maag, dus maar eens kijken of weinig vet e.d. gaat werken.
MijnNaamIsHaas73
28-10-2024 om 16:32
Dank voor alle vakantiewensen!
China klinkt bijzonder GB. Ik ben ook heel nieuwsgierig naar jouw beroep haha
We zitten in een all inclusive en het eten is hier heerlijk. Ik eet heel veel salade met tzatziki. Ook de warme gerechten, rijst, aubergine en kip zijn heel smakelijk.
Dewi-Sri2
28-10-2024 om 16:44
Oeh, jaloers Haas! Heerlijk altijd, zo'n trip in het najaar. Nog even de winter uitstellen.
GeorgieBrown
28-10-2024 om 23:26
Thaise curry werd het vandaag, met boontjes en champignons, onder andere.
Als ik hier neerzet wat ik doe voor werk ben ik denk ik erg herkenbaar. Ik zal morgen wel eens kijken of ik jullie een PB kan sturen, Irma en Haas.
afrodite05
29-10-2024 om 06:54
Ik maak wraps met een warme vulling van kipgehakt, maïs, paprika, tomaat, rijst en (koude) avocado.
Gisteren HHB teruggekeken en toen kreeg ik ongelooflijk veel zin in tiramisu of een ander zelfgemaakt toetje met mascarpone (bijvoorbeeld met speculaas en rood fruit erdoor geroerd), maar die trek is inmiddels minder en toch maar beter van niet... HHB heeft altijd een slechte invloed op mijn snaaizin.
Ted68
29-10-2024 om 08:09
Gisteren stond macaroni met gehakt op het menu. En vanavond maak ik wok noodles met kipfilet , garnalen, paprika en ui.
irmaladouce
29-10-2024 om 09:05
GeorgieBrown schreef op 28-10-2024 om 23:26:
Als ik hier neerzet wat ik doe voor werk ben ik denk ik erg herkenbaar. Ik zal morgen wel eens kijken of ik jullie een PB kan sturen, Irma en Haas.
Nee joh, dat hoeft niet, je mag helemaal onherkenbaar blijven hè. Was meer als grapje bedoeld . Zou ook niet weten hoe een PB werkt...
Wat het eten van vandaag betreft, heb ik nog absoluut geen idee. Ik hoop dat ik nog inspiratie krijg. En anders wordt het een simpele pasta. Altijd goed.