Eten
afrodite05
27-10-2024 om 07:34
Fijne vakantie, Haas! En voor iedereen die het nodig heeft: sterkte met de "jetlag". Ik had het geluk dat dit man z'n ochtend is om zoon uit bed te plukken Maar zoon sliep netjes, gisteren al tot 7 uur en vandaag weer, al was het nu dus 6 uur. Behapbaar.
Ik maak vanavond een simpel maaltje van rijst, erwtjes en een k&k ovenschaaltje kip tandoori.
Oja en de lunch wordt: broodjes knakworst met augurk, gefrituurde uitjes etc. Was lang geleden.
Dolfje
27-10-2024 om 07:49
Man en moeder aten gisteren sticky ribs in het restaurant waar ik van moeder ook nog wat op heb en ik had een best goede burger. Was achteraf blij dat we geen brood vooraf of een ander voorgerecht hadden want ik zat bomvol. Bij moeder thuis koffie gedronken en toen op de fiets naar huis. Extra blij met onze elektrische fietsen want het is toch zo'n 12 km enkele reis.
Wat we vanavond eten weet ik nog niet want straks na het sporten naar de winkel maar zondag is vaak wel soepdag, misschien maak ik wel zo'n wrap van cottage cheese erbij of het wordt iets totaal anders.
Omdat ik verwacht dat collega morgen nog ziek is en ik dan langer moet werken maak ik straks ook vast de koolhydraatarme bloemkool-gehakt-prei ovenschotel.
Ted68
27-10-2024 om 08:35
Fijne vakantie Haas! We gaan straks bij vrienden middag eten... Dus vanavond eten we niets....
Teigera
27-10-2024 om 09:50
Fijne vakantie Mijnnaamis Haas!
Hier in Drenthe is het fijn. Gisteren heerlijk zonnig, vannacht wakker geworden door de regen maar inmiddels is het weer droog.
Gisteren geluncht in een brasserie, had zuurdesembrood met kroketten. Erg lekker al hadden de kroketten iets korter in de frituur gekund, korstje was wat stevig. In de avond butter chicken (gewoon potje van Sharwood's) met bloemkool, erwtjes en naan. Vanavond gaan we pizza afhalen en opeten op de bank bij een film, dat vinden de frutjes heel leuk.
Jynta1981
27-10-2024 om 10:23
Lieveke79 schreef op 26-10-2024 om 23:45:
aah jammer Moosey, maar bedankt voor het proberen
Ik zou je met alle liefde helpen, maar wil op viva anoniem blijven en heb daar een andere naam dan hier, om dezelfde inlogredenen met mijn oude nick.
Dolfje
27-10-2024 om 10:49
Hier wordt het kippensoep met taugé en hoop soepgroenten en de cottage cheese wrap met kruiden roomkaas en ham en rucola.
Koreveen
27-10-2024 om 12:35
Moos, welkom terug. Hoop dat je snel over je jetlag heen bent.
Ik had er flink moeite mee toen ik terugkwam uit Colombia.
En dat uur terug is ook altijd lastig. Ben altijd vroeg wakker en nu dus helemaal.
Wat een heerlijke dagen. Ben veel op pad geweest dit weekend.
Vrijdag aten we een restje stoofvlees uit de vriezer. Had er champignons bij gebakken en rode kool.
Zaterdag uit eten met 2 vrienden bij een restaurant waar zij over hadden gelezen.
Vooraf had ik salade met burrata en dadelsiroop. Hoofd was kort gebakken tonijn, coquilles en gamba’s. Was ontzettend lekker maar de akoestiek was verschrikkelijk. Het zat vol en we konden elkaar amper verstaan. Dus dat was jammer.
Vanavond maak ik witlofquiche
ToetieToover
27-10-2024 om 12:53
MijnNaamIsHaas73 schreef op 27-10-2024 om 03:35:
Dankjewel allemaal
Toetie heeft de klokken verzet, ik zit inmiddels bij de gate. We gaan naar Griekenland in een all inclusive resort. Het eten had goede reviews dus ik ben heel benieuwd.
ToetieToover
27-10-2024 om 12:54
Dewi-Sri2 schreef op 27-10-2024 om 00:11:
Heel veel plezier Haas, geniet ervan!
Wij aten bij vrienden vanavond, die de grillplaat op tafel hadden gezet. Zij hebben niks met koken, maar wilden toch iets doen. Ze hadden gezorgd voor lekkere (maar niet altijd geschikte) ingrediënten, maar als mensen zoveel moeite doen, ga je daar natuurlijk niet over vallen. Het was in elk geval erg gezellig.
Morgen gaan we, als het weer het toelaat, naar ons jaarlijkse Fête des plantes, du jardin et de la nature. Dat klinkt nogal groots, maar dat valt wel mee. Een grote planten- en bomenmarkt, waar wij een aantal (fruit)bomen hopen te scoren, die de tuinman binnenkort mag planten. Wij hebben het drie keer geprobeerd en het werd niks, dus willen we het aan een vakman overlaten. Dan moeten wij bij onze vrienden nog even hun bus zien te lenen, want in onze auto gaan die boompjes niet passen, in het geval dat we iets vinden. Ik ben benieuwd.
Leuk, een plantenfeest 🍀
ToetieToover
27-10-2024 om 12:55
Moosey schreef op 26-10-2024 om 22:34:
@Lieveke, nee, ik kom nooit meer op Viva. Net nog even geprobeerd maar ook wachtwoord gedoe. Kan je dus niet helpen helaas.
Gister aten we bij de schoonouders, tomatensoep en stokbroodje met lekkers. Vandaag kookte lief, stamppotje postelein met een worstje. Was lekker.
Fijne vakantie Haas!
Gezellig dat je weer terug bent. In het kader van mijn nieuwsgierigheid naar “wat eet de professional thuis”
Lieveke79
27-10-2024 om 13:15
Jynta1981 schreef op 27-10-2024 om 10:23:
[..]
Ik zou je met alle liefde helpen, maar wil op viva anoniem blijven en heb daar een andere naam dan hier, om dezelfde inlogredenen met mijn oude nick.
Ik snap het helemaal hoor. Toch bedankt voor de goeie wil😉.
Dewi-Sri2
27-10-2024 om 15:12
Het plantenfeest was een succes. We hebben de hand weten te leggen op een mooie vijg en op een kakiboom, die precies in de auto pasten. Maar jongens, wat zijn bomen, planten en bloemen hier toch krankzinnig duur, minimaal twee keer zo duur als in Nederland .
Maar alleen het kijken op die Franse markten is al zo leuk, en je verwonderen over het gigantische smaakverschil tussen onze twee landen. En over het enorme aantal Britten dat hier woont, ook zo grappig. Markten, tuinen en Britten, ze kunnen niet zonder elkaar .
Thuis lekker geluncht en vanavond wordt het simpel met calamares, sla en ik denk een rest aangekleed stokbrood. Ik probeer er waarschijnlijk een soort pan bagnat van te maken, daar heb ik wel zin in.
GeorgieBrown
27-10-2024 om 19:31
Wat heerlijk, die herfstvakanties. Griekenland. Enjoy, Haas!
En zag iets over Drente, Teig, ook veel plezier daar. Jullie treffen het met het weer.
Balen, KV, van die akoestiek. Dat bepaalt dan toch de avond, ondanks het goede eten. Lekker de witlofquiche. Die maak ik ook nog weleens!
Hier ook jetlag. Na werktrip naar NY (culinair op 1 dag na niet zo spectaculair) krap een week thuis geweest voordat ik voor werk naar China vertrok. En dat was culinair dan wel weer bijzonder interessant (en lekker). Een paar dingen waren minder mijn smaak (sommige te gebonden gelei achtige soep, en zeeginseng was ook een beetje bedenkelijk), maar verder was alles geweldig. Heerlijk groente gerechten (zeekomkommer, okra, bokchoi, lotus, bamboe), veel vis, zeevruchten, allerlei verschillende dumplings. Hmm.
Wel een beetje overvoerd, dus gisteren bij terugkomst alleen 2 crackers met kaas gegeten. En nu net risotto met radicchio.