Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gisteren totaal geen inspen energie, echt blergh dat weer. Gelukkig wordt het de komende tijd weer wat beter. 
Man was niet thuis en we aten echt heel slecht. Voor oudste een frikadel speciaal pizza (had ik laatst in een opwelling gekocht omdat hij dol is op frikadel speciaal en pizza). Voor jongste een pizza hawaii en voor mezelf een halve zak k&k bami uit de vriezer en een loempia uit de airfryer.  Eigenlijk qua smaak niet eens zo heel slecht, maar wel erg bewerkt allemaal.

Vanavond eten we wraps met een bonen/gehakt vulling. Afhankelijk van het tijdspad en energie niveau worden ze nog gegratineerd in de oven of anders vult iedereen zelf aan tafel en eten we uit de hand. Ik hoop het eerste.
Voor de vulling heb ik voor het eerst gehakt van de lidl gekocht dat voor 1/3e uit eiwit uit erwten bestaat. Daar ben ik heel benieuwd naar want ik vind de structuur van gehakt uit de supermarkt meestal heel vies, hopelijk valt dat hierbij mee. 

yette

yette

12-09-2024 om 19:09 Topicstarter

Mijn rijstsalade verviel gisteren wegens een apéro die nogal dînatoire uitpakte  

Dus vandaag eet ik die rijstsalade (met oa linzen en gegrilde courgette) en een kalfsschnitzel met basilicum en citroen. 

Vandaag mijn toevlucht genomen tot een k&k Oosters soepje en daarin garnalen geplonsd. Zadencrackers met kaas erbij gegeten. 
En verder:
Gerookte makreelfilets met ketjapsaus, zoetzure komkommers, aardappelkroketjes, bloemkool uit de oven met pancetta en kaas. 

Ik had vandaag een studiedag met een uitgebreide lunch op school. Veel verschillende soorten salades, miniquiches, wraps, stokbrood met tapenade. Was prima. Wel fijn, dat ze een goede lunch verzorgen, het was ook een lange en intensieve dag. 

Vanavond lekker simpel: rijst met gehaktballetjes in ketjap met knoflook en djinten, sperziebonen en daarover seroendeng en gefrituurde uitjes. 

Falafel op het menu hier.

afrodite05 schreef op 12-09-2024 om 19:45:

Ik had vandaag een studiedag met een uitgebreide lunch op school. Veel verschillende soorten salades, miniquiches, wraps, stokbrood met tapenade. Was prima. Wel fijn, dat ze een goede lunch verzorgen, het was ook een lange en intensieve dag.

Vanavond lekker simpel: rijst met gehaktballetjes in ketjap met knoflook en djinten, sperziebonen en daarover seroendeng en gefrituurde uitjes.

wij hadden een teamdag, met lekkere soep, diverse broodjes/wraps/sandwiches, kroketten, jus d'orange en melk. Smaakte allemaal heerlijk en er was genoeg. 

Vanavond een soort pizza gemaakt van pestobrood. 

Vanavond restverwerking: we hebben nog bloemkool, broccoli en spinazie, dat gaat in een Indiase curry. Verder wat vega kipstuckjes erdoor, en mocht het te weinig zijn heb ik ook nog sperziebonen en erwtjes in de vriezer. Naan erbij. 

Hier komt een vergeten aardappelgratin op tafel. Erbij erwtjes en vissticks. Die laatste zijn alweer jaren geleden, dus ben benieuwd of ze smaken zoals in mijn herinnering. 

rijst met een prutje van kip en pindasaus. Heb nog wel wat tauge liggen en mss nog een uitje erdoor. 

Een kipfilet voor echtgenoot met broccolirisotto, en ik stuitte bij de hyper U op een pak gazpacho. Dat vraagt het nodige aan opleuking, want meestal is het veel te flauw en te zoet, maar dat is niks wat een paar scheuten worcestershiresauce, tabasco, peper en zout niet kunnen oplossen. Crackertje met kaas erbij, en ik ben weer helemaal tevreden.
Morgen witlofstamppot met knakworst, en zondag iets Aziatisch met chinese kool en sperzieboontjes. Die zagen er eindelijk eens goed uit.

yette

yette

14-09-2024 om 09:11 Topicstarter

Oh, ik vind de gazpacho uit de koeling hier best lekker af en toe  Je merkt in elk geval dat je vitamines binnen krijgt - in tegenstelling tot de meeste k&k producten. We doen er inderdaad wel eens wat tabasco door, maar extra zout hoeft voor mij echt niet. 

Gisteren een drukke dag gehad. Het dak gerepareerd, naar het stort geweest, drankje bij de strandtent gedaan met mijn vriendin. Als avondeten wat gesnaaid: droge worst, druiven, komkommer, surimi, tortillachips. Best uitgebalanceerd, toch? 

Vandaag inkopen doen voor de guignolet. Dat is een drank op basis van oa wijn en wilde kersenbladeren. De bladeren worden morgen verzameld door de landeigenaar en maandag gaan we ze met zijn allen volgens familierecept verwerken. Ik neem zelf een jerrycan van 10 liter mee naar huis die ik met Kerstmis kan filteren en dan hou ik +/- 5 liter guignolet over. 
En later deze week ga ik voor het eerst van mijn leven paddestoelen plukken. Mijn buurvrouw neemt mijn vriendin en mij mee naar een plek waar eekhoorntjesbrood staat. Zin in deze culinaire gezelligheid! 

Vandaag eet ik pasta met kip, crème fraiche, courgette etc. en morgen neem ik mijn vriendin en 2 buren mee uit eten bij het strandtentje van kennissen dat dan de laatste dag open is. Geen idee wat de pot daar morgen schaft, dat is elke dag een verrassing. 

Ik slinger de slowcooker aan en maak hemelse kip. Erbij tagliatelle. Vandaag en morgen rommelig qua wie er mee eet en wie niet, dus dit is dan makkelijk en gezond voor wie wanneer thuis eet.
Kip zit alleen nog in de vriezer bedenk ik me nu, maar dat maakt niet zoveel uit. 

Klinkt heel gezellig allemaal yette, en culinair nog ook .

Vanmiddag optreden met het koor waarin ik zing, zin in.Vanavond een makkelijke AGV: heb gekruide filetlapjes (ooit gekocht voor een barbecue maar waren toen niet nodig), roergebakken spinazie of gekookte sperziebonen (kies maar waar je zin in hebt, kies je niet dan krijg je allebei) en gebakken aardappelen. Toe vanille-ijs met chocoladesaus. 

Lekker eekhoorntjesbrood...Ik pluk ook ieder jaar, en droog ze dan....

Vanavond een feestje,dus moet niet koken!

ik denk dat het een plate wordt in de kroeg vanavond, waar ik met vriendin heen ga. We gaan daar wedstrijd bekijken waar haar zoon aan mee doet, die in het buitenland gehouden wordt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.