Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


ik had nog een restje gehakt over van de nachoschotel van gisteren. Daar zat ook al paprika, ui en mais door. Dit gegeten met een restje fusilli, zodat ik een pastagerecht had. 

Ik was laat en hongerig en maakte in 8 minuten een maaltje: twee maïskolven in de magnetron, twee eitjes gebakken in een pan en een stukje manchego, een paar toastjes en wat tomaatjes erbij. Lekker hoor. 

Die Google guignolet klinkt lekker Yette!

Wij houden het wat simpeler met een soort curry van kip, paksoi, sugarsnaps en bosui met kokosmelk en kerrie. Eigenlijk wilde ik er noodles bij doen, maar ik denk dat het toch maar rijst wordt. 

Lange werkdag vandaag ivm evenement. collega stelde voor om snack te halen, maar ik neem bakje couscous mee met kalfsgehakt en diverse groente. Kan ik prima koud eten

Heb vanavond aardappelkroketten, een gehaktbal, en broccoli....

Heerlijk, mede-Heksenkaas-haters. Ik at het 1x in mijn leven, in de nachtdienst, zo'n tien jaar geleden. Collega's waren er lyrisch over, ik vond het ongelooflijk smerig. Maar het ligt nog steeds in de winkels dus er is zeker markt voor... Al die zoete zooi, hetzelfde met chilisaus bijvoorbeeld (dat eet ik ook nooit). 

Voor vanavond in de trein flans ik een salade in elkaar van zwarte bonen uit blik (THT waarschijnlijk eind 2022 als het goed is heb ik daarna geen blikken met verlopen datum meer), komkommer, paprika, tomaat, rode ui, kappertjes, mosterd, tonijn en wat ik verder nog tegenkom wat er goed in past.  

Het werden geen pannenkoeken gisteravond, want honger hadden we niet meer. Echtgenoot heeft een restant groentesoep opgemaakt, en ik nog wat gazpacho.
Vanavond hoef ik weer niet te koken, want straks gaan we lekker buiten de deur lunchen.

yette

yette

19-09-2024 om 15:45 Topicstarter

Gisteren niet gegeten omdat ik erg rottig een ravijntje in gevallen ben. Lag ondersteboven klem en moest gered worden - dat duurde een uur. De schade valt mee: overal schaafwonden, krassen van struiken, blauwe builen, een brace voor een gekneusde duim en vandaag ook spierpijn. Geen idee wat ik eet, ik heb nog steeds geen trek 

Oh jakkes Yette! Klinkt heel eng! Beterschap...

Jemig Yette, pas je op? Je was blijkbaar niet alleen toen je viel, of kwam er al vrij snel iemand langs? Het klinkt erg naar. Rustig aan doen maar!

Jemig Yette dat klinkt heftig! Heb je een uur ondersteboven gehangen? Wat eng. Blij dat je er weer uit bent.
Wij eten vanavond orzo met tomaten, courgette, Parmezaanse kaas, basilicum en kip. 

Ah shit Yette, wat naar. Beterschap!

Ik ga zometeen uit eten met vriendinnen.  Net al even de kaart bestudeerd en het water loopt me in de mond. Man en kinderen gaan denk ik iets bestellen. 

Chili con carne, met echte carne en alles vers. Verse paprika, ui, tomaat, peentjes.

Wel smakelijk maar bonen met een flinke lepel piccalilly is mijn favo.

Beterschap  Yette.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.