Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gister aten we spagetti met saus uit de vriezer voorraad. En sla.

Vanavond bloemkool, aardappels en een tartaartje. 

Wij aten dus uit. Ik had wontonsoep en hoofd pasta aglio e oglio. Man had Tom ka kai en sate.
Was lekker maar ik heb sinds vannacht ontzettend buikkrampen en ben al 3 keer naar de wc geweest. Hopelijk trekt het snel weg want moet vanmiddag vliegen.

Sterkte Dolfje, hopelijk een rustige en goede vlucht. En een fijne vakantie natuurlijk. 

Wij eten vanavond lasagne,  wordt voor ons gekookt.  

Ik sluit me aan bij wat Haas zegt. Tenminste, het stuk over Dolfje, want wij eten geen lasagne. Ik maak vanavond andijviestamppot met spekjes en ik moet nog even kijken of er nog iets anders van vlees bij komt. Er ligt in elk geval nog appelmoes van appels uit onze eigen boom, dus dat gaat er sowieso bij. 

yette

yette

10-09-2024 om 09:01 Topicstarter

ToetieToover schreef op 09-09-2024 om 21:51:

[..]

Wat zei je tegen die koe? Ik maak gehakt van je als je nu niet weggaat?

Nee, meer iets van 'Oh, wow! Eeuhmmm ... jij hoort hier niet!' Waarop ze me even vragend aankeek (excusez-moi, wie hoort hier niet?) en vervolgens onverstoorbaar verder ging met eten. 

Achteraf gezien niet de aardigste openingszin voor goed contact natuurlijk. En al helemaal niet in het Nederlands 

Vandaag moet ik eigenlijk een emmer tomaten plukken en verwerken. Maar ik heb ook afgesproken om straks een van de caravans naar de boerderij te brengen (achter de tractor) zodat ik daar aan het dak kan beginnen nu het even droog blijft. Dus eerst maar eens kijken hoe de tomaten en dat dak erbij hangen en dan prioriteiten stellen. Afhankelijk daarvan eet ik pasta Bolognese of een stokbroodje gezond. 

Gelukkig heb ik geen terugreis-datum gepland, dus alle tijd om dat dak uit te stellen

Oh Yette...Leuk die verhalen over Frankrijk....

Ik maak pizza; heb 6 platen met verschillende beleg...Metkomkommer salade.

zoete aardappelfrietjes met kipburger en salade

Ik ben vandaag de hele dag op school tot in de avond, want ouderavond. Ik heb me opgegeven om mee te eten op school, geen idee nog wat dat wordt. Vaak is het niet veel soeps. Ik neem in elk geval een restje andijviestamppot mee voor de lunch. Man en zoon eten k&k pannenkoeken (bweh). 

Oh dat eet ik ook echt niet, kant en klare pannenkoeken. Onze cliënten krijgen het nog wel eens en eten het met smaak, maar dan eet ik wel een boterham.

Vriend maakt bami vandaag. Dat weet hij nog niet, dus zal ik hem zo even laten weten 😅

Morgen wil ik hachee maken in de slowcooker, erbij aardappelpuree en rode kool. Het is er wel weer voor!

pasta met kip-pesto

yette

yette

11-09-2024 om 12:23 Topicstarter

Rijstsalade met linzen, gegrillde courgette & paprika, coeur de boeuf, blokjes comté, bosui, wat verse basilicum en tijm en een dressing met citroen en knoflook. Ik heb alleen zakjes rijst, dus het is meteen voor 2 dagen (doe de kaas en kruiden er pas op mijn bord bij).

Maandagavond was het macaroni en gisteravond patat met een snack. Het jaarlijkse schoolkamp is weer achter de rug! Sommige kinderen hadden modder tot achter hun oren toen ze vanochtend de bus weer in gingen, tjee wat een hoosbuien hebben we gehoord gisteravond en vannacht, maar we hebben het geweldig leuk gehad.
Vanavond tortellini met ham, champignonroomsaus en erwtjes. Frut I gaat koken. 

Vanavond een traybake van kip, krieltjes,tomaten en paprika

afrodite05 schreef op 11-09-2024 om 06:39:

Ik ben vandaag de hele dag op school tot in de avond, want ouderavond. Ik heb me opgegeven om mee te eten op school, geen idee nog wat dat wordt. Vaak is het niet veel soeps. Ik neem in elk geval een restje andijviestamppot mee voor de lunch. Man en zoon eten k&k pannenkoeken (bweh).

Het werd lasagne op school, met een best prima salade. De lasagne smaakte vooral naar tomatenketchup, maar verder wel ok. 

Frut I kookt weer vanavond, we hadden de laatste twee weken verzaakt dus ze haalt even in: hartige taart met broccoli, brie, bloemkool en cashewnoten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.