Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Sterkte voor wie het nodig heeft en geniet allemaal van de vrijheid (vakantie, weekend)!

Ik heb mijn eerste werkweek er weer op zitten. Heerlijk om weer in het ritme te komen en daar met andere dingen bezig te zijn dan thuis. Wel jammer dat de zwangerschapstesten weer negatief zijn en dat dat mijn humeur negatief beïnvloedt. Maar ja, ik ben ook maar een mens en teleurgesteld zijn mag. 

Vanavond gebakken aardappeltjes met een kip cordonbleu en snijbonen. Man hoopt telkens dat zoon die gebakken aardappeltjes gaat eten, maar hij vindt ze niet zo boeiend. Ik twijfel dus nog of ik voor hem een bakje puree uit de diepvries haal. 

Wat die loempia's betreft: wisselende verhalen over k&k. Bij onze Chinees kosten ze 7,00 per stuk, best prijzig. Nog even over nadenken dus, maar thnx voor de input!

Japanse wokgroente (kastanjechampignons, peulen, paksoi, rode ui, prei en wortel) met gemarineerde tofu. Rijst en gebakken uitjes er bij.

Ik liep op de markt langs de loempiakraam, dacht aan jullie en heb toch niks gehaald. Ik ging voor haring! 

Mijn menu lijkt op dat van Tippex. Zilvervliesrijst met gemarineerde tofu en sperziebonen.

loempia gaat niet door.

Fijne vakantie ted en KV!

Hier ook laatste weekend voor school. Ik zit nu in het plaatselijke zwembad voor wat entertainment van de kinderen.  Vanavond maakt man Paella.

Naminokurashi schreef op 24-08-2024 om 13:49:

loempia gaat niet door.

Wat wordt het dan?

MijnNaamIsHaas73 schreef op 24-08-2024 om 14:16:

Hier ook laatste weekend voor school. Ik zit nu in het plaatselijke zwembad voor wat entertainment van de kinderen. 

Ha dat heb ik gisteren gedaan . Vandaag met ze de stad in geweest voor nieuwe sokken en schoenen. Ineens gegroeid, die voeten.

Teigera schreef op 24-08-2024 om 17:22:

[..]

Ha dat heb ik gisteren gedaan . Vandaag met ze de stad in geweest voor nieuwe sokken en schoenen. Ineens gegroeid, die voeten.

Schoenen zijn binnen en maandag heeft oudste nog vrij en gaan we een dagje naar de stad. Ik ben wel blij dat school weer begint. Ritme en structuur vind ik fijn. 

Sterkte en beterschap voor iedereen die het nodig heeft. Fijn dat je weer normaal kan eten, Yette!

Hier wordt het erg simpel vanavond: kip en broccoli met noodles en hoisinsaus. In het geheel geen inspiratie. De hele middag kookprogramma's gekeken, en voor hetgeen waar ik inspiratie voor kreeg, heb ik niks in huis. Nou ja, dan maar iets makkelijks.

Echtgenoot is dol op grote loempia's van de Chinees. Over een paar weken zijn we weer in Nederland, en ik zie hem al naar onze Chinees spurten. Ik neem meestal een klein stukje van hem, anders is het me veel te veel. Ik vind een loempia een hele maaltijd en hoef dan niks anders meer.

Lekker MijnNaamisHaas, nog net zo'n dagje vrij maandag. Kun je inderdaad goed shoppen. Gisterenmiddag was het vreselijk druk (maar ik moest wel, geen keus). 

Gisteren kreeg ik het ineens op m'n heupen en heb een voorraadkastje uitgemest (nou ja, dat is overdreven, maar alles goed nagekeken op datum vooral). Er stond best wat in dat officieel over datum is: eiwitpoeder, zonnebloempitten, lijnzaad, kleurstof voor in baksels, enz enz. Niets ernstigs, behalve wat zakjes gist hoefde er niets weg - maar de komende tijd ga ik wel het een en ander opmaken. Gisteren alvast "platbrood" gebakken met allerlei pitten en zaadjes, dus de sesamzaadjes zijn op. Hebben jullie dat ook weleens, dat er ongemerkt dingen over datum gaan? Gewoon opmaken, toch? Zolang het goed ruikt en er normaal uitziet .
Vanavond bak ik een visje in de oven, met sperziebonen en aardappelen erbij. In Indonesië zulke lekkere vis gegeten, het was een vrij zachte witvis in een pittige boemboe, gewikkeld in bananenblad en dat dan geroosterd. Het leek een beetje op ikan pepesan zoals ik dat ken uit Nederland, maar dan een beetje anders. Héerlijk. Denk dat mijn visje vanavond toch anders smaakt, maar vast ook lekker.

Ik heb nog een pizza in de diepvries van de Ah kraskaarten die ik wat op leuk. 

ik ga aan het eind van de middag naar een festival, maar eet van te voren iig wel wat. Denk dat ik van een naanbrood een pizza maak. 

Nasi met vietnamese loempiaatjes en satésaus.

Dat eten van vakantie smaakt vrijwel nooit zoals daar, zo jammer! Hopelijk toch wel lekker Teigera!

Jongste wil voortaan elke zondag koken.  Dat wil zeggen, hij bedenkt wat we eten en helpt een beetje mee. Vanavond maken we caesar salade met wat friet uit de airfryer.  

Ik ga straks voor de lunch pannenkoeken bakken. Man blij, kind blij. 

Vanavond tortilla's met een vulling van kipgehakt, rijst, tomatenpuree en linzen en een salade van sla, maïs, tomaat en avocado. Oh, en kaas, want tja, kaas he. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.