Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

25-08-2024 om 13:18 Topicstarter

Hier vandaag pita's, falafel en een tafel vol bakjes groenvoer/kaas/saus om van elk broodje iets bijzonders te maken. 

ik heb net een perzik en peren salade gemaakt. Denk dat het dat word vanavond voordat ik naar het werk ga en neem denk ik ook een bakje ervan mee

Ik heb niet vaak iets over datum, van de vriezer houd ik een lijst bij en ‘droge’ spullen eet ik alsnog op. Al heb ik wel een keer noten aan de vogels gevoerd, die smaakten niet meer, ranzig. De vogels vonden het echter prima te hachelen. 
Ik heb laatst wel glutenvrij naan weggegooid, die smaakte zó zoet, getver. Er bleek inderdaad suiker in te zitten. Echt wáárom nou toch?😳 om het kartonnige aspect te verhullen, denk ik. 
Vandaag een XL ovenomelet, dan heb ik alvast eveneens mijn lunch voor morgen. Deze keer met spinazie, brandnetel, ham, restje kaas, restje hummus, falafelmix, laatste bodempje uit potje Surinaamse kruiden leeggeschud, laatste kurkuma + een teentje knoflook erdoor geraspt, peper, zout. Ik eet er kerstomaatjes bij, die ben ik vergeten mee te bakken. 
En nu ik toch aan het bakken ben, heb ik ook een haverkoek met bramen gebakken, we krijgen hulp bij het opeten. 

Teigera schreef op 25-08-2024 om 10:07:

Hebben jullie dat ook weleens, dat er ongemerkt dingen over datum gaan? Gewoon opmaken, toch? Zolang het goed ruikt en er normaal uitziet .

Ja hoor. Daarom aten wij gisteren pannenkoeken  pak was over de datum. Snap ook eigenlijk niet dat ik dat ooit gekocht heb want maak pannenkoeken normaal gewoon met bloem.

Ik heb na het fietsen en voor het wandelen met  uitsmijters gebakken met door man ( nou ja de bbm) gebakken brood, kaas, bacon ( want over van de pannenkoeken) en nduja op de kaas. Was lekker.

En nu schuif ik een plaat granola in de oven. Man eet dat tegenwoordig ook dus het is voortaan snel op.

Dolfje schreef op 25-08-2024 om 13:54:

[..]

Ja hoor. Daarom aten wij gisteren pannenkoeken pak was over de datum. Snap ook eigenlijk niet dat ik dat ooit gekocht heb want maak pannenkoeken normaal gewoon met bloem.

Ik heb na het fietsen en voor het wandelen met uitsmijters gebakken met door man ( nou ja de bbm) gebakken brood, kaas, bacon ( want over van de pannenkoeken) en nduja op de kaas. Was lekker.

En nu schuif ik een plaat granola in de oven. Man eet dat tegenwoordig ook dus het is voortaan snel op.

Man leren granola maken? Vriendlief heeft geleerd zadencrackers te bakken en die heeft een hekel aan koken en bakken maar toen ik verzuchtte dat die krengen zoveel werk vergden, heeft hij geleerd hoe het moet. 

ToetieToover schreef op 25-08-2024 om 14:00:

[..]

Man leren granola maken? Vriendlief heeft geleerd zadencrackers te bakken en die heeft een hekel aan koken en bakken maar toen ik verzuchtte dat die krengen zoveel werk vergden, heeft hij geleerd hoe het moet.

Hahaha ja dat had ik ook kunnen doen ja.

Regelmatig hier dingen over de datum en ik neem me altijd voor goed te checken maar meestal vergeet ik dat weer. Het meeste kan je besting eten na visuele en geur check 

Gisteravond heerlijk gegeten bij een leuk Italiaans restaurant. We startten op het terras maar door de stortbuien verkast naar binnen. Ik had een heerlijk Melanzana alla Parmigiana vooraf. En daarna een vispannetje. Wow, daar mogen de meeste restaurants een voorbeeld aan nemen. Meestal heb je een paar happen met vis maar deze zat goed vol met kabeljauw en zalm. Heerlijk tomaat venkelsaus erover. En ciabatta om lekker te dopen. Toe mjummie tiramisu

Vandaag de backpacks gepakt. Alles past. Jeujjj. En dan morgenochtend vroeg op pad. Morgenavond zitten we gewoon in Zuid Amerika.  Ik spreek jullie over 3 weken!

Goede reis Koor!! Op avontuur met de backpack dus.

salade

nog loaded nacho's gegeten, smaakte goed

Spannend KV, heel veel plezier! Grote reizen hier allemaal dit jaar! Wij doen bij hoge uitzondering ook een keer mee, in oktober gaan we drie weken naar Canada. Begint nu ook al wel een beetje ‘echt’ te worden. 
Wij aten bij bejaarde vriendin, zij haalde een eenden borst uit vriezer en wij brachten rijst, Chinese kool, ui, paprika en bosui mee. Dat werd iets Aziatischigs met veel ingelegd gember erin, lekker. 

Tof, zo'n reis! Heel veel plezier, Koreveen!

Ik maak vanavond een ovenschotel met gehakt, bleekselderij, tomaat, aardappelschijfjes en kaaaaaas.

Ik haak vanaf hier weer aan. Afgelopen week was erg rommelig ivm allerhande festiviteiten. 
Vandaag beginnen de scholen hier weer, wel fijn! Al is het voorbij gevlogen en vond ik het ook wel relaxed allemaal. Maar ik vaar ook goed op een beetje structuur en de kinders ook wel. 

Vanavond eten we kip tandoori met sperziebonen en rijst.

Hier begint het lieve leven ook weer, de sportlessen starten op, ik heb een iets ander rooster dit seizoen. Hopelijk lukt het allemaal met de andere verplichtingen en anders raken ze toch een sportinstructeur kwijt. Studeren kost tijd en zelf sporten heeft prioriteit.

Zoals altijd voor mijn werkdagen heb ik braaf alles klaargezet gisterenavond, de ovenomelet als brunch + kerstomaten en later wordt het kipfilet in zoet-zure saus met ui, paprika en ananas. De groenten staan al gesneden klaar en de saus ook. Alleen nog rijst koken, Brown basmati, en de kip bakken. 

Hier wordt het weer een pokebowl met rijst, geraspte wortel, edamame en mango en kip.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.