Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

26-08-2024 om 07:38 Topicstarter

Wat gaaf, Koor! Veel plezier! 

Tsja, over de datum ... dat gebeurt. Ik koop ook wel eens bij Foodello, dan 'red' je producten die snel op moeten of zelfs over de datum zijn. Het gaat bij hun om lang houdbare dingen in gesloten verpakkingen. Prima spul - maar niet altijd goedkoper, dus wat dat betreft wel ff opletten. En verder is het natuurlijk een kwestie van ruiken en kijken voordat je iets gebruikt. Oók als een product nog goed zou moeten zijn. 

Vandaag maak ik köfte, aardappeelpuree met spinazie, geitenkaas en wilde oregano en een flinke schaal salade. 

Gaaf Koor, goede reis!!

Over de datum gebeurd wel, dan is het ruiken en kijken of het nog te gebruiken is.
Qua groente hebben wij verschillende dieren die het meeste ook mogen, dus daar gaat het nog weleens naar toe.
Kip vind ik al snel stinken dus gooi ik altijd direct de vriezer in en haal ik er een dag van te voren uit.

Oja, over de datum... dat gebeurt hier alleen met dingetjes die ik dan specifiek voor een gerecht heb gekocht, wat een uitprobeersel was en dan geen succes, waardoor dat ingrediënt verder geen bestemming heeft. 

hier vandaag  witlofsalade met gebakken aardappeltjes en wat stoofvlees

Zo, frutjes weer afgeleverd op school. Het gewone leven is weer begonnen, even wennen voor ons allemaal denk ik. Vanavond maakt lief melanzane alla parmigiana, met ciabatta erbij om te dopen.
Gisteren nog dadelballetjes gemaakt en gerold in kokos, want ja, die kokos dus - over datum. Net een paar weken, het valt allemaal wel mee, maar toch goed om die dingen te verwerken.

Mijn man is trouwens wel heel erg van het iets kopen en dan open maken en 1 keer gebruiken en dan weer iets anders open maken. Zo staat er al eeuwen een pot " eiwitrijke" chocolade pasta en altijd veel soorten sambal en sauzen open. 
Gekmakend.  Want ik wil eigenlijk voor de vakantie zo min mogelijk nog open hebben staan.
Nu wordt hij nooit ergens ziek van maar er ligt bijvoorbeeld ook nog een aangebroken pak kokoswater want hij zou elke dag een gembershot gaan maken. 

pasta met kipfilet reepjes, paprika en cherrytomaatjes en geraspte kaas.

Aardappeltje met jus en rode kool en crispino-visje

In elk geval een vegetarische kroketburger want ik zag gisteren dat ik die nog had. Dan nog even erbij bedenken wat.

ik kwam net een half uur geleden kotsmisselijk thuis van werk.
Weet het nog niet, eerst maar eventjes naar bed en dan zie ik later wel wat het word

Hè vervelend Nami, zo thuiskomen van werk. Hopelijk helpt even slapen goed.
Wij eten vanavond pasta pesto met kip, salade ernaast.

Beterschap, Nami. 

Ik maak een mengsel van geruld gehakt (met ui en knoflook), rozijnen, spinazie en rijst. Voor man en mij wat geroosterde pitjes erbij, even kijken wat we hebben. Mogelijk pijnboompitten, zonnebloempitten en/of pompoenpitten. 

Zelfgemaakte appelmoes van appels uit eigen boom toe 

Witlofsalade met dressing, rozijnen, appel en mandarijntjes. Een kaassoufflé erbij.

yette

yette

27-08-2024 om 13:33 Topicstarter

Sterkte, Nami! 

Ik probeer ruimte te maken in de vriezer. Er staan bakjes rendang en groenten in sesam-gembersaus te ontdooien en vanavond doe ik nog wat diepvries-boontjes door die groente. Erbij simpele gebakken rijst en eier-curry. Misschien nog naan, hangt ervan af hoeveel mensen er mee-eten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.