Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Hopelijk ben je weer een beetje bijgetrokken, Nami!

Hier moet vanavond snel iets in elkaar geflanst worden, want zwemles, en omdat het warm is wordt het de oude, vertrouwde pokébowl. Kan iedereen lekker zelf zijn bordje vullen met sushirijst, gerookte zalm, mango, avocado, radijs, wortel, komkommer en edamame. Sojasaus, geroosterde sesamzaadjes en wasabi-mayo om het af te maken.

Morgen ook weer makkelijk, want 30 graden, dus wraps met kip (gemarineerd in gyroskruiden), komkommer, tomaat, rode ui en tzatziki.

Eerlijk gezegd ben ik wel weer klaar met het zomerse eten en kijk ik uit naar stamppotjes, stoofpotjes en erwtensoep. Dat zet ik in de zomer toch niet zo snel op tafel

Beterschap Nami!

Nu de school weer is begonnen hebben wij weer onze tweewekelijkse dinsdagse lasagna. Na zo'n lange tijd wel weer heerlijk. 

Wij aten chili con carne met wraps en een schaal nachochips met wat Cheddar. 

Ik organiseerde een pizza-workshop voor mijn team en dat was enorm geslaagd. En ik at dus allerhande stukjes pizza

Òf een grote bak witlofsalade met kip en allerlei toevoegingen, òf nog een naanbrood als pizza. 

Vriend kookt vanavond, want ik ben laat thuis. Een verrassing dus nog. Meestal iets van noodles of bami ofzo.

Hier wordt het pompoen wat ik nog in de diepvries had met chipolataworstjes en tomaat en ui uit de oven. Erbij een sausje van cottage cheese.

Ik heb man opdracht gegeven om maaltijdsalade te halen met stokbrood. Ik ben laat thuis en heb geen zin om dan nog te koken, want we hebben weinig makkelijks in huis. 

Vanavond ga ik gemarineerde kipspiesjes grillen. Daarbij wat salade en stokbrood. Ik denk een salade van parelcouscous en een groene salade. Ik zot wel in dubio over welke groenten erbij. Als het aan de kinderen ligt alleen komkommer,  paprika en tomaat maar dat is zo eentonig. Ik doe er voor mezelf nog artisjokharten bij (man is niet thuis). 

ik heb vanavond een stukje belegd stokbroodje 

yette

yette

28-08-2024 om 15:01 Topicstarter

Diepvriespizza. Voor mezelf koos ik er eentje met de bijzondere tweetalige aanduiding: 'pancetta funghi truffle style'. 

Toe meloen met honing-munt-citroen-dressing. 

Hier boekweit met bieten, tijm en geitenkaas.

Bord leeg en ik realiseer me dat ik het cottage cheese sausje vergeten ben 😂

Haha Dolfje!

Hier vanavond pasta met kip en courgette. Om de pasta wat smeuïger te maken ga ik wat erwtjes pureren en dat er doorheen roeren. Ik voorzie een kliederfestijn bij zoon, maar waarschijnlijk eten we toch weet buiten, dus prima.

yette

yette

29-08-2024 om 08:37 Topicstarter

Vandaag eten alleen middelste zoon en ik thuis. Dus eten we iets waar wij wèl, maar de rest niet blij van wordt: kikkererwten-salade. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.