Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik eet 2 broodjes kaas met komkommer op het werk en heb een bakje yoghurt.
Man heeft weer een bakje uit de diepvries, geloof madras.
Project diepvries leeg voor de vakantie weet ik niet of dat gaat lukken maar ga de komende week mijn best doen.

Gisteravond kookte lief marmitako, erg lekker. Lekker buiten in het zonnetje gegeten. Vanavond is hij er niet, ik maak op verzoek van frut II gnocchi met erwtjes en broccoli, citroen en Philadelphia kruiden als sausje. Niet de meest gezonde optie, maar hij zag het in een tijdschrift en wilde dat graag eens proberen. 

Hier de langverwachte sperziebonen, met oa in ketjap en sambal gemarineerde tofu en zilvervliesrijst

yette

yette

29-08-2024 om 16:35 Topicstarter

Naminokurashi schreef op 29-08-2024 om 14:18:

brood

Knap je alweer wat op? 

yette schreef op 29-08-2024 om 16:35:

[..]

Knap je alweer wat op?

Ja, alles is weer normaal. Weet ook niet wat het was.

yette

yette

29-08-2024 om 16:57 Topicstarter

Gelukkig   

zo, nu lekker weekend tot maandagmiddag 14.00 uur.

Vanavond staat er bami op het menu. Nu eerst lekker slapen

Gister aten we pasta spinazie met hamblokjes, ui en champignons. Erover pijnboompitjes en kaas.

Voor vanavond maak ik een pan groentesoep en heb ik afbakstokbrood met kruidenboter. Altijd rommelig qua eettijden en werk/ hobby's op vrijdag, dus zo kan ieder eten wanneer het uitkomt.
Voor het weekend is het makkelijk, want we hebben 2 verjaardagen inclusief eten (BBQ). Of ik er qua 'veel te veel op de planning' blij van word is een andere vraag...

Wij eten vanavond noten rijst want zag dat er nog een aangebroken pak in de kas stond met boontjes taugé en kip en ik denk pindasaus.

yette

yette

30-08-2024 om 09:38 Topicstarter

Ik ga quiche bakken. Eén met gerookte zalm en groene asperges en één quiche Lorraine met courgette.  

Hier eten we doodsimpele dingen die weinig tot geen moeite kosten, want eergisteren heb ik nogal fors in mijn vinger gesneden, natuurlijk vijf minuten voordat onze apéro-gasten kwamen. Ondanks dat, en met pijnstillers, was het toch bar gezellig.
Gisteren heb ik maar een paar k&k-pizza's in de oven gegooid, en vanavond wordt het iets met worstjes en sla.
Echtgenoot heeft net de wond schoongemaakt, lachen joh ! Hopelijk gaat het morgen weer beter, want de kipfilet moet op en die stop ik het liefst in iets Aziatisch.

Au Dewi!! Hopelijk snel geen last meer.
Ik ben al aan het koken want we moeten op tijd eten en dan op de fiets naar een evenement  dus hopelijk is man op tijd thuis zodat hij ook nog kan douchen.
De pindasaus staat op, heb een pot 100% pindakaas die al half op was ervoor gebruikt dus ik heb pindasaus voor een weeshuis maar dat gooi ik wel in de diepvries.

Au, dat klinkt niet best Dewi! Kan je je man het snijwerk niet laten doen en jij de rest van het kokkerellen?

Wij aten gisteren nasi met een gebakken ei erbij (en satésaus,  augurk en kroepoek)
Vandaag weet ik het niet, mag man bedenken. Ik heb hem gevraagd rekening te houden met het feit dat we dit weekend 2x gaan bbq-en.  Maar of dat gaat lukken is de vraag. 

Aaaaargh Dewi-Sri dat klinkt heel naar. Als je er zelfs pijnstillers voor nodig hebt gehad heb je je wel heel flink gesneden...
Vanavond eten we maar met z'n drieën want frut I is elders. Maak voor lief en frut II "crispy sticks", van die vega dingen met een crispy korstje die nog in de vriezer lagen . Voor mij lag er nog een rundvleeskroket. Erbij gebakken kruidige aardappeltjes, voor mij en frut II broccoli en voor lief bloemkool. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.