Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ja, het was best heftig, want ik heb dwars door mijn nagel heen gesneden. Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Ik weet tenminste zeker dat mijn broodmes scherp genoeg is
Die nasi van Haas lijkt me voor morgen een prima idee. Ik laat echtgenoot inderdaad het snijwerk doen, dan kook ik vanavond de rijst vast. Thanks Haas!

Oh bah, Dewi, ik krijg er kippenvel van! Jakkes. Sterkte.

Ik moest net naar de winkel voor brood en heb meteen een verspakket (bonus en korting) griekse kofta gehaald. Dus daar ga ik zo maar aan beginnen. 

yette

yette

30-08-2024 om 23:59 Topicstarter

Oh bah, ook nog met een broodmes   
Ik ben wel eens 's avonds naar een huisartsenpost gereden met een kind dat uitschoot met een broodmes. Ook in Frankrijk. Levensgevaarlijk brood hebben ze daar!
Die vinger moest worden geplakt. 

Ik heb een zak (Japanse?) wokgroente, daar gaat rijst bij en een zak kipnuggets. Die krengen liggen te veel ruimte op te slorpen in de diepvries, dus weg ermee!

Als ik de puf kan vinden, maak ik ook lasagne voor in de diepvries. Iets met teveel verse groente (oa courgette) die anders over datum gaat. Kan meteen op de plek van die kipnuggets. In geval van geen puf, maak ik die lasagne morgen. Denk ik. 

Wij hebben een beetje gekke week hier thuis. Afgelopen donderdag moest lief naar een begrafenis van een vriend, vandaag moet ik naar een afscheidsbijeenkomst en maandag naar de begrafenis van een vriendin. Dus we zijn een beetje van slag alle twee, verdrietig en geconfronteerd met de eindigheid van het leven enzo. Het is wat het is, helaas. We moeten maar genieten van wat er wél is .
Vanavond eet ik op de afscheidsbijeenkomst. Lief warmt een bakje melanzane op uit de vriezer, en voor de kinderen warmt hij een bakje chili con carne op. Morgen gaan we fijn iets leuks met z'n vieren doen, even wat positiefs. 

yette

yette

31-08-2024 om 14:32 Topicstarter

Jeetje Tijg, ik kan me voorstellen dat je van slag bent  

yette

yette

31-08-2024 om 14:32 Topicstarter

Ik maak vandaag risotto, boontjes-salade en een slavink. 

Heftig Teig!!

Wij waren een dagje in het mooie maar erg drukke den Bosch. Museum, lunch en lekker gewandeld en paar biertjes op een dakterras gedronken.
Nu thuis eten we een kom soep en ik gooi een afbakstokbrood in de oven, erop voor mij boursin en voor man filet americain. 

Dolfje schreef op 31-08-2024 om 18:20:

Wij waren een dagje in het mooie maar erg drukke den Bosch. Museum, lunch en lekker gewandeld en paar biertjes op een dakterras gedronken.
Nu thuis eten we een kom soep en ik gooi een afbakstokbrood in de oven, erop voor mij boursin en voor man filet americain.

Geen Bossche bol? Oooh ik krijg meteen trek! Net klaar met eten  Ik moet echt van m'n suikerverslaving af...

patat met kroket en eigengemaakte pindasaus

Wat verdrietig Teig! Veel te jong vermoed ik zo, wat vreselijk. Ik hoop dat het een mooi afscheid was/wordt. Sterkte!

Raar om dan op te schrijven wat ik gegeten heb, maar dat is toch waar dit topic om draait. Wij aten op een feestje, bbq buffet. Was heel goed geregeld,  lekkere salades ook erbij. Ik had een stukje zalm en een paar kipspiesjes. 

afrodite05 schreef op 31-08-2024 om 18:48:

[..]

Geen Bossche bol? Oooh ik krijg meteen trek! Net klaar met eten Ik moet echt van m'n suikerverslaving af...

Nee daar geef ik niet zoveel om, lust het wel hoor maar denk daar niet snel aan om te bestellen 

yette

yette

01-09-2024 om 06:55 Topicstarter

Pastasalade met pestodressing.

Sterkte Teigera! Heftig...

Wij eten vanavond iets wat perfect bij het weer past (kuch) bloemkool met aardappelen en braadworst. Er is nog tzaziki, misschien wil man dat er nog bij. Ik snijd er in elk geval ook wat extra komkommer bij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.