Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

22-08-2024 om 16:21 Topicstarter

ToetieToover schreef op 22-08-2024 om 15:04:

[..]

Ojee, zijn ze gesprongen? Doe je rustig aan!

Yep. 

En ik doe al 10 dagen rustig aan. Althans, ik doe mijn best - geduld is niet echt mijn sterke kant. Dus als het ff gaat, dan ga ik al snel te vlot. Had ik maar lol in breien of zo 

Ooh dat klinkt naar yette. En wat stom, van steeds rustig aan moeten doen. Sterkte!

Wat vervelend Yette: knudde dat die hechtingen  eruit zijn.

We eten een rundvleesstoofpotje,met  cous cous

Hé get Yette! Ellendig ook, rustig aan moeten doen. 

Ik was onverwacht eerder thuis wegens dwarse hormonen Lief pimpt een rest pastasalade en warmt er pita s bij op

Wij eten rul gebakken spicy crispy gehakt op een Turkse pizza met sla en tomaat, komkommer en rode ui en feta en knoflooksaus van cottage cheese.

yette

yette

23-08-2024 om 10:25 Topicstarter

Nasi met een zak k&k groente, een gebakken eitje voor De Vader, rendang uit de vriezer voor de rest. 

Wij eten vanavond shakshuka met feta en Turks brood erbij.

Sterkte Yette! En Moos ook met de dwarse hormonen. 

Gisteren aten wij gebakken kabeljauw met geroosterde venkel en wortel en aardappelkroketjes. 

Vanavond weet ik niet wat man van plan is. Ik ga voor de lunch lekkere falafel halen in de stad zometeen.  Zin in

vanavond noodles met worstvlees, paprika, ui en champignons en een sausje van ketjap, chilisaus, sambal, knoflook en gember, gefruite uitjes en misschien nog een gebakken ei. En ik doe er een lekker koud biertje bij

Morgen maaltijd loempia ham/kip

Oooh loempia, dat lees ik hier wel vaker en dan denk ik: moeten wij ook een keer halen bij de Chinees. Maar op de een of andere manier komen we dan nooit met een loempia thuis, altijd weer "gewoon" nasi/bami met wat bijgerechten. Nouja, wie weet binnenkort.

Hier staat een curry te sudderen met kipgehakt, bloemkool, paprika, tomaat en kikkererwten, wat koriander en kokosmelk. De bloemkool moet even wat zachter worden voor zoon, maar die bloemkool luistert niet zo braaf als ik had gehoopt. Oja en er gaat rijst bij. 

@afrodite, ik haal ze gewoon bij de Aldi( ligt in de vriezer, per 2 verpakt. Zijn helaas alleen in kip/ham en groentes) en dan bak ik ze zelf in zonnebloemolie.

en ze kunnen ook in de airfryer. 

Ik eet pasta met rode saus

Oei, dwarse hormonen…. Sterkte Moos
En beterschap Yette

Laatste werkdagen voor de vakantie gehad. Morgen pakken, zondag nog een familiefeestje en dan vertrekken we maandagochtend vroeg 

De vriezer is leeg. Vanavond falafel met humus op pitabroodjes met salade erbij

Friezinnetje schreef op 23-08-2024 om 17:25:

en ze kunnen ook in de airfryer.

Ik eet pasta met rode saus

Ik heb geen airfryer. Voor die ene keer dat ik frituur ga ik geen airfryer aanschaffen. Ik doe de zonnebloemolie in een braadpan en frituur dan zo.

Geen Punseliekoekjes in ieder geval. De fabriek moet weg en de machines kunnen niet mee, dus schijnt het een jaar te duren voordat de nieuwe productielijn elders is opgestart.

Aardig vind ik dat de eigenaar die lijn toch wil voortzetten. Hij had ook het recept kunnen verkopen. Er zal wel een run komen op de laatste pakjes stroopkoekjes. Ze worden nog een week gemaakt.

Ik weet niet hoe ze smaken. Geen aandelen of enig ander belang maar ik zag het in het nieuws.

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.7

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.