Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik heb mijn beroemde ovenschotel met zoete aardappel, tomaat, chilipeper, gember, ui, knoflook, pindakaas uit de vriezer getoverd voor vanavond.

yette

yette

21-08-2024 om 16:23 Topicstarter

Gisteren te hard van stapel gelopen dus ergens in de middag was ik op. De Vader had zin in lahmacun, dus dat heeft hij gemaakt. Met falafel. 

Ik ben bang dat ik vandaag dezelfde fout maak, er staan inmiddels drie sauzen klaar voor lasagne tricolore. De vriendin die mee gaat naar Frankrijk, komt eten. Kunnen we meteen nog even eea doorspreken. Maar ik heb het eigenlijk alweer gehad. Word hier zo sacherijnig van 

vanmiddag tijdens de lunch kibbeling gehad, dus vanavond geen volwaardige warme maaltijd. Heb nog mini-quiche in de vriezer, dus die gaat in de oven. Mss nog een salade erbij of een bakje kwark

Ik had zin in aardappelpuree dus dacht ff dat k&k bij de ah te kopen maar dat was nergens te vinden in de koeling. En van die pakjes poeder hou ik niet van..En ja ik weet dat ik dat zelf kan maken maar geen zin in. Dus nu heb ik röstirondjes gekocht en daarbij en bij de tartaartjes gaat spinazie.

Beterschap voor wie het nodig heeft!

Ik maak straks een salade met botersla en een zak gemixte slasoorten (heb niet onthouden wat allemaal), avocado, kipflakes, tomaat, komkommer, paprika en stokbrood met kruidenboter (hopelijk gaat die zooi dan eindelijk op!). Zoon krijgt broccoli en aardappelpuree.

ik had een salade en heb er wat extra hard gekookte eieren bij gedaan

Ik neem een broodje kaas en een hardgekookt ei en wat wortels en een bakje yoghurt mee.
Man heeft een bakje uit de diepvries gehaald, korma of madras geloof ik.

stamppotje prei met stoofvlees

Vanavond worden het broodjes falafel, pittige falafel voor lief en 'gewone' voor de rest. Erbij verschillende groenten (keuze is fijn!) en natuurlijk knoflookyoghurt.

Ik heb nog gnocchi liggen en wilde daar gehakt en een zak gegrilde groente bij doen, maar ik heb net van een collega een courgette gekregen (overschot uit eigen tuin). Dus ik denk dat ik de gegrilde groente in de diepvries laat en met die courgette en bosui aan de slag ga vanavond. 

Doperwtjes, opgebakken aardappels, omelet met kruiden en ui-ringen

Balen Yette, als je zo snel door je energie heen bent en je nog van alles wilt. Frustrerend. 
Ik was weer eens lekker vroeg wakker en na het bewegen, heb ik al dansend (niet zingend, vriendlief slaapt nog) een stoofpotje opgezet. Die staat nu buiten op het petroleumstel.
Het is een kwartel-au-vin geworden, met hele kwartels want die vond ik in de vriezer en die wil ik ‘ooit’ eens leeg. Of zo leeg dat ik die makkelijk kan schoonmaken. Toen ik nog thuiswonende kinderen en lussiknie-echtgenoot had, had ik een enorme aparte vriezer met no-frost. Man wat mis ik die no-frost! Ik moest de bovenste lade laatst openbikken. Grrr. 
Ik maak er waarschijnlijk sperziebonen bij en ik heb erbij ook nog Braziliaanse kaasbroodjes, voor dubbele puntenscore: kaas want kaas  en ze komen uit de vriezer 

Pannenkoeken hier vandaag! 

yette

yette

22-08-2024 om 14:04 Topicstarter

Ik heb nep-kipstukjes in de marinade staan en ga er met allerlei groenten een soort van enchiladas van maken - is het idee. 
Maar ik zit ondertussen onverwacht opnieuw in de wachtkamer bij de poliklinische OK voor een paar extra hechtingen    

yette schreef op 22-08-2024 om 14:04:

Ik heb nep-kipstukjes in de marinade staan en ga er met allerlei groenten een soort van enchiladas van maken - is het idee.
Maar ik zit ondertussen onverwacht opnieuw in de wachtkamer bij de poliklinische OK voor een paar extra hechtingen

Ojee, zijn ze gesprongen? Doe je rustig aan!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.