Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Friezinnetje schreef op 07-08-2024 om 08:42:

hier vandaag ws ook iets van patat met snack. Mss nog wat excuussla erbij

Hahaha excuussla 😂.

Ik vind het warm en ik ben lui na lange dag werk en daarna wat huishouden: dus ik ga zo even snel roerbakken.

Ik heb een zak voorgesneden groente(😊), champignons, courgette, kipstukjes, puntpaprika en dan met rijst (wat ketjap, sambal, knoflook etc. op gevoel er door heen).

Vandaag aten we wat we vonden bij de Belgische Carrefour, en dat werd een bakje gekookte garnalen, een potje cocktailsaus en witlof. Witlofschuitje maken met spul erin. Gelukkig hebben wij handenpoetsdoekjes in de auto, je had ons moeten zien picknicken . Vers getapte sinaasappelsap en ijskoffie als toetje.

Diner was een bakje uit de vriezer (nog niet leeg, nee) en daarin zat coq au vin met groenten (iets als ui, wortel, bleekselderij, champignons) en linzen erdoor. IJsbergsla erbij gesneden. Haricots verts erbij gekookt. 
 
Ik vond ook een bakje bolognese saus,
staat in de koelkast te ontdooien, dus morgen iets erbij. Gele linzenspaghetti is een kanshebber. Of ik bak een ‘lasagne’ met pappadums. 

yette

yette

08-08-2024 om 06:59 Topicstarter

Hier wordt het vandaag rendang uit de vriezer, rijst met limoen blad, cardamom, boontjes en erwten en een vlotte curry voor De Vader (pataks, ui, gekookte eieren en slagroom).

Ik eet op het werk een bakje salade van de Ah en een gekookt ei.
Man eet groene curry.

Ik wil een spaanse tortilla maken in de oven. Ben wat recepten aan het zoeken, en denk dat het iets wordt met aardappel, mais, paprika, courgette en spekjes. Salade erbij, wordt vast lekker. Maken jullie dit wel eens en zo ja hoe? Uit de oven vind ik wel belangrijk, geen zin in gedoe in een pan met omdraaien enzo. 

Ik maak vaak een ovenomelet zoals ik dat noem. Ik kluts 8 eieren, met de staafmixer, met meestal zout, peper, knoflook en kurkuma. Met de knalgele kurkuma ziet het er nou eenmaal appetijtelijker uit omdat het soms wat ‘grijzig’ kan tonen na het bakken.

Ik gebruik ook wel eens 100 gram kikkererwtenmeel als ik geen restje rijst of aardappels heb. Als ik aardappels over heb, pureer ik een deel mee met de eieren en een deel gaat in blokjes. Ik vet een platte ovenschaal in 

550x319.jpg

En leg daar alles in wat ik kwijt wil in de ovenomelet. Het eimengsel, aardappel/rijst/bonen, gekookte groenten/rauwe uiringen/gehalveerde kerstomaten, vleeswaren of vis. Zolang het maar niet overstroomt  beetje onder duwen met een vork of je handen. 
Bakken op 140 graden 40 minuten in de heteluchtoven. Na afkoelen vind ik het vaak lekkerder. En ik ben ook fan van strooien van ruim paprikapoeder vlak na het bakken. En/of de laatste 10 minuten geraspte kaas strooien en meebakken. 

Ik heb ook wel eens een soort van oven omelet zoals Toetie het noemt gemaakt, ik zeg eigenlijk quiche zonder korst dan.
Groente en kaas want ja kaas ♥️ in de ovenschaal en geklutste eieren erover.
Bijvoorbeeld broccoli, spekjes en geitenkaas.
Goed idee trouwens om volgende week ook weer eens te maken.
Kan ik mooi maandagmorgen maken en dan in de avond eten.

En niet te voorzichtig zijn met zout! Eieren en aardappels willen allebei flink zout

Vanavond vegetarische bami met foe yong hai. Daarbij gebakken uitjes en komkommer.

Oke thnx! Daar kan weinig aan misgaan denk! Ik ga het proberen!

Ik denk dat ik hem straks dan alvast maak en dat we hem koud/ lauw eten. Lijkt mij ook lekkerder. 

Hij staat in de oven, ben alleen vergeten de ovenschaal in te vetten bedenk ik me net... 

Ik heb erin gedaan: paprika, courgette, mais, lente ui, hamblokjes, ei uiteraard, scheutje melk, aardappelschijfjes en wat kaas. Zout, peper en knoflook.
We zullen zien!

Spaghetti met broccoli en spekjes en kruidenroomsaus met pijnboompitjes. 

Jynta1981 schreef op 08-08-2024 om 16:20:

Hij staat in de oven, ben alleen vergeten de ovenschaal in te vetten bedenk ik me net...

Ik heb erin gedaan: paprika, courgette, mais, lente ui, hamblokjes, ei uiteraard, scheutje melk, aardappelschijfjes en wat kaas. Zout, peper en knoflook.
We zullen zien!

Voor een volgende keer: chorizo ipv ham is een aanrader! En dat invetten vergeet ik ook vaak... Niet zo'n probleem, naderhand de schaal even laten weken in heet water. Man weekt vaak in koud water, maar dat werkt toch nooit zo goed.

Ik maak straks pasta aglio olio. Salade erbij van rucola, tomaat, mozzarella en citroensap.

je hebt mij ook wat geinfluenced Tootie. Ik heb een wat hogere schaal en dan met aardappelschijfjes, champignons, lente-ui, salami en dan ook eieren erin. Staat in de oven. Oh en kaas natuurlijk en straks nog wat kaas er bovenop de laatste 10 min

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.