Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Spaghetti met gehaktballetjes, courgette, puntpaprika, en weer een voorgesneden groentepakket (😊 wel zo handig, nu het niet goed gaat, en wel veel groente 💃🏻) er doorheen.
Het liefst eet ik niets, maar met dit soort hoeveelheden kan ik bakjes invriezen en heb ik elke dag een gezonde hoeveelheid groente 👍🏻.

Moosey schreef op 08-08-2024 om 12:36:

En niet te voorzichtig zijn met zout! Eieren en aardappels willen allebei flink zout

Dat vertelde mijn oma als trucje: als je eten te zout is, soep bijvoorbeeld, dat je er dan een aardappel in kan koken en die neemt dan het zout op. Ik heb het nooit geprobeerd, als zoutminnend mens  en die eieren, dat vind ik merkwaardig inderdaad! Als ik twee eitjes kook en van evenveel zout voorzie, strooi ik tóch extra tegen de tijd dat ik aan het tweede ei toe ben. Ik neem de zoutstrooier dus altijd mee dan kan ik strooien vlak voordat ik dat ei opeet.


Leuk, dat er nog meer ovenomeletten worden gebakken 

Loulou39 schreef op 08-08-2024 om 20:25:

Spaghetti met gehaktballetjes, courgette, puntpaprika, en weer een voorgesneden groentepakket (😊 wel zo handig, nu het niet goed gaat, en wel veel groente 💃🏻) er doorheen.
Het liefst eet ik niets, maar met dit soort hoeveelheden kan ik bakjes invriezen en heb ik elke dag een gezonde hoeveelheid groente 👍🏻.

Ben je ziek, LouLou?

Ik vond het goed gelukt en lekker zomers eten, de kinderen aten er amper van (teveel groente). Niet voor herhaling vatbaar dus...

Vanavond zelf te maken pizza.  Misschien dat ik voor mezelf een salade maak. 

Vanmiddag komt picnic en ik maak iets van een korma met kip en linzen denk ik want ik vond een doos k&k papadums in de kast die over de datum zijn. Erbij maak ik  raita en chutney ( die komt uit een potje).

vanmiddag/avond met de buren een borrel. Mijn vakantie zit er op, die van hun begint. Dus worden wat hapjes/hamburgertje/stokbrood/fruitsalade van meloen. 

Wij gaan morgen op vakantie, vandaag dus even restjes opmaken, naast de maaltijd die ik al had bedacht: pasta met kip, courgette, gele paprika en zelfgemaakte pesto. Ik heb ook nog een half zakje munt liggen, ben ik niet zo'n fan van, ik denk dat ik die in de buurtapp aanbied om op te halen en anders gooi ik het weg. Thee ervan maken vind ik niet lekker en door de pesto lijkt me ook geen succes. 

Oja en man en ik gaan vanmiddag (ter ere van mijn verjaardag morgen) lunchen in een nabije stad. Morgen wordt een reisdag, dus dan is vieren een beetje lastig. We gaan vanmiddag zonder zoon, want die is zoals altijd op vrijdag naar de opvang. Maar met een beetje pech is hij er toch bij of gaat het hele feest niet door, want hij was gisteravond en vannacht flink koortsig, bijwerking van de vaccinaties. Hopelijk gaat het goed en bellen de leidsters ons niet, dan kan hij lekker spelen en ik in eerste instantie alle boel rustig inpakken. 

Fijne verjaardag alvast en goede reis, Afro! Hopelijk is je zoon niet al te ziek geworden. 
Ik heb ineens veel zin in uiensoep met veel tijm, dus dat gaat het worden, met een Piadina erbij met kaas want kaas  en rucola heb ik ook nog.

En ik wil van die kipkluifjes, vleugels, lekker lang en langzaam gegaard in de oven met shoarmakruiden. Een snelle salade erbij van wortels en kool, soort coleslaw. 

En zeker weten dat het toetje gelatinepudding wordt, want dat heb ik net staan maken. Wijnbessen uit de tuin onderin de glazen gelegd, en opgieten maar, lekker ouderwets 

oeh uiensoep, heerlijk! Dat gaat hem niet worden bij mij, maar wel een idee  om weer eens te maken

Friezinnetje schreef op 09-08-2024 om 09:37:

oeh uiensoep, heerlijk! Dat gaat hem niet worden bij mij, maar wel een idee om weer eens te maken

Dit had mijn post kunnen zijn 

afrodite05 schreef op 09-08-2024 om 09:38:

[..]

Dit had mijn post kunnen zijn

Oh lekker uiensoep, maak ik misschien straks ook wel krijg er nu ook subiet zin in.

Fijne vakantie en gefeliciteerd vast Afrodite.

Tootie, we wachten op de uitnodiging voor uiensoep

Jynta1981 schreef op 09-08-2024 om 06:52:

Ik vond het goed gelukt en lekker zomers eten, de kinderen aten er amper van (teveel groente). Niet voor herhaling vatbaar dus...

Vanavond zelf te maken pizza. Misschien dat ik voor mezelf een salade maak.

Jammer Jynta! Ik vind dat altijd zo balen als ik een leuk/lekker nieuw recept heb geprobeerd. Ondanks het oordeel van jouw kinderen ga ik het toch ook binnenkort proberen.

Fijne vakantie Afrodite en alvast gefeliciteerd!

Wij zijn op weg naar huis, nog even een recap van de afgelopen dagen:

Eergisteren een heerlijke lunch van gegrilde octopustentakels met zwarte humus, op een hemels plekje aan het strand. S avonds zouden we de laatste avond op de camping eten maar daar was een stroomstoring. Niet echt handig op onze laatste avond, gelukkig ging de stroom in de nacht weer aan en was het water voor onderweg redelijk koel. Ipv het camping restaurant haalden we pizza's in het dorp en die waren heerlijk. 

Gisteren in het overnachtingshotel gegeten. Vooraf tomaten carpaccio (plakken tomaat dus) met burrata,  was lekker. Hoofdgerecht was iets van varkensvlees met zwarte champignonsaus. Het vlees en de saus waren lekker.  De bijgerechten wat minder. 

Vanavond thuis en gezien de files ben ik bang dat het mac wordt.

Twijfel tussen mosselen in bier, met bleekselderij, wortel, ui en stokbrood erbij of volkoren spaghetti met zelfgemaakte pesto en een tomatensalade. 

Met andere woorden: ik ben lui.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.