Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


ToetieToover schreef op 08-08-2024 om 20:35:

[..]

Ben je ziek, LouLou?

Herstellende (gelukkig).

Maar er is veel aan de hand bij mij nu en dat neemt veel tijd en geeft stress, dus dan wil ik wel gezond eten, maar ook makkelijk en snel.

Lief dat je het vraagt 🌸

yette

yette

09-08-2024 om 14:05 Topicstarter

Veel plezier Afrodite! 

Ik maak vandaag hartige taart. Mexicaans geïnspireerd qua kruiden. Met ui, gehakt, mais, paprika, rode peper,  ei, room en véél kaas. Salade erbij met veel tomaten - die moeten op. 

Loulou39 schreef op 09-08-2024 om 12:29:

[..]

Herstellende (gelukkig).

Maar er is veel aan de hand bij mij nu en dat neemt veel tijd en geeft stress, dus dan wil ik wel gezond eten, maar ook makkelijk en snel.

Lief dat je het vraagt 🌸

Beterschap 

Friezinnetje schreef op 09-08-2024 om 10:39:

Tootie, we wachten op de uitnodiging voor uiensoep

hij smaakt ook goed bij een ovenomelet 

Ik had nog speklapjes in de diepvries die gaan vanavond op de bbq en we hebben ook nog maïs aan de kolf. Dat en stokbrood met knoflookboter erbij.

Gisteren at ik een gegrilde artisjok met vinaigrette en papas arrugadas met mojo verde. De dag ervoor pizza. Was een goede pizza, maar toch ergens een beetje jammer om pizza te eten in Kopenhagen. Was met collega's en dan pas je je aan (aan de lastigste

yette

yette

10-08-2024 om 15:02 Topicstarter

Zelf te versieren lahmacun van de Turkse slager. Op tafel: sla, komkommer, ui, gegrillde paprika's, tomaat, olijven, schapen feta, vegetarische en gewone shoarma, zelfgemaakte knoflooksaus en zelfgemaakte peach, chili & lime saus. 

ik heb nog een deel aardappelschotel staan, dus die gaat de oven in

Vandaag had ik heel veel tijd, en zin in een lekkere stoofschotel en dat werd een stoofschotel van: lamsnek met (verse) pruimen, uien, olijven en een mix van komijn, kurkuma, kaneel, chilies, knoflook, ingelegde citroen en amandelen. Ik doe er wat zuur bij uit deze grote pot

AHI_43545239353639363332?revLabel=3&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

En wat hartige skyr (knoflook, peterselie, citroenzest, zout peper).

Verder had ik niet zoveel tijd om te eten. Het werd een avocadosmoothie en een whey cappuccino en een handje pepitamix. 

Pasta met spinazie en blauwe kaas wordt 't. Lekker studentikoos. 

Nou, wat een prutverjaardag. Ik hecht er meestal niet veel waarde aan en vind het niet zo boeiend, maar vandaag was het echt niet leuk. Inpakgedoe vanochtend, ging redelijk ok maar combi man (kip zonder kop) en zoon (moest geentertaind worden) was niet handig. In de auto was zoon veel aan het jammeren, moesten dus vaak stoppen waardoor we veel later dan verwacht op plek van bestemming waren. Daar wilde zoon niet slapen, dus hij had veel te weinig geslapen en was overprikkeld/druk. Man wilde uit eten vanwege mijn verjaardag, maar dat zou met zoon al helemaal een ramp worden. Snel naar de winkel om eten te regelen, maar dat was zo'n gare supermarkt met weinig assortiment. Gelukkig had ik voor zoon zelfgemaakte puree en worteltjes mee, dus hij kon "normaal" eten. Man en ik aten k&k salade die geen lekkere dressing had (alles smaakte naar zure yoghurt). Verder een afbakfoccacia die wel ok was en een vage puddingcake die me niet smaakte. Ik heb de hele dag al oplopende keelpijn en daarnaast heeft mijn moeder (ingewikkelde relatie) me iets per post willen sturen wat van mijn overleden vader was, maar dat is bij de post uit de envelop gescheurd. In plaats van dat ze het volgende week zou geven als we bij haar zouden zijn... Dus de hele dag met PostNL gebeld en een huilende moeder aan de lijn. 

Afrodite. Hopelijk zie je alles morgen na een nachtje slapen weer beter in.

yette

yette

11-08-2024 om 08:18 Topicstarter

Wat een tegenvallers, Afrodite 
Hopelijk vandaag een rustigere dag en alsnog lekker uit eten,! 

Ik ga vandaag bbq-en: kipmerguez, köfte, lamskoteletten, pide, caprese salade, griekse salade. En in de loop van de dag, zal ik vast nog wel wat meer verzinnen. 

Man had ook hamburgers bij de Turkse slager gekocht maar die hebben we gisteren niet meer gegeten dus die eten we vandaag met een salade. Straks even sla en tomaten halen en dan haal ik meteen wat voor een pokebowl-achtig ding voor morgen.

We stoken een vuurtje:heb braadworsten, rundvleesspiesjes, en kippepootjes. Maak er foccacia en een salade bij.

Jammer van je verjaardag aphrodite. Maar alsnog gefeliciteerd!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.