Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Dolfje schreef op 05-08-2024 om 22:58:

Friet met citroensap?

Oeps, dat was de autocorrect.  Moet zijn: friet met citroenkip. Kip in een citroenmarinade.

yette

yette

06-08-2024 om 11:08 Topicstarter

MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-08-2024 om 09:06:

[..]

Oeps, dat was de autocorrect. Moet zijn: friet met citroenkip. Kip in een citroenmarinade.

Dat klinkt al een stuk beter 

Gisteren rijstsalade met linzen, gegrillde courgettes, knoflook, rode ui, paprika, tomaat en Franse schapenkaas. 

Vandaag verse tomatensoep met veel kaastortellini en erbij ciabatta met wat smeersels (zelfgemaakte kruidenboter, nduja en olijventapenade).  

Oh het leek me wel lekker juist. Zoals azijn in Engeland, maar dan mediterraanser. Ik vond er niks geks aan

Bloemkool met kruidensaus en een slavink.

yette

yette

06-08-2024 om 12:50 Topicstarter

Moosey schreef op 06-08-2024 om 11:29:

Oh het leek me wel lekker juist. Zoals azijn in Engeland, maar dan mediterraanser. Ik vond er niks geks aan

Qua smaak vind ik het ook niet zo raar hoor, ik ben dol op mayonaise met citroen. Maar ik heb mijn patat wel graag krokant en ik denk dat het met sap snel slap wordt. 

Het zou hier ook camping-eten kunnen zijn, we kamperen in eigen huis. Brunch was pepita mix met gemengd fruit (mijn frambozen en Japanse wijnbes zijn heel productief) en whey cappuccino.

Volgende maaltijd wordt niet veel moeilijker: restje sambalboontjes (daar gaat wéér een vriezerbakje!), restje gekookte linzen (die staan al in de vinaigrette), zakje rucola, rode uiringen. Gekookte eitjes en blikje tonijn. Hatseflats.

Toe ijs want vriendlief heeft de onderste vriezerlade bestemd als ijsjeslade “want de magnums zijn de in aanbieding bij ah”

ik heb nog een restje nasi staan en nog een kwart foccaciabrood.  Fusion koken dus 

Ik werk veel deze week,  dus  vandaag al fussili met bolognaise saus gemaakt,en rijst met kip en broccoli... Alles voor in de vriezer....

En vanavond word het lasagne met gehakt. En salade

Ik ga zelf (simpele) pizza's maken. Vers deeg (k&k) met tomatensaus, mozzarella, olijven en naderhand wat rucola. Bedenk me net dat ik wat courgette van gisteren had willen achterhouden zodat dat ook op de pizza kon, maar ja, dat is dus niet gelukt 

yette

yette

07-08-2024 om 08:36 Topicstarter

Een van ons hangt vanavond wat patat en pikanto's in het vet. Geen idee wie en of we überhaupt samen eten. We hebben allemaal een volle agenda. Wil tussendoor nog even naar de supermarkt voor ingrediënten voor een compensatiesalade. Of voor een bak vet ongezonde coleslaw. 

In mijn lunchbox yoghurt-dip, rauwkost, blokjes kaas, plakjes droge worst, olijven en krackertjes. Dat dan weer wel. 

hier vandaag ws ook iets van patat met snack. Mss nog wat excuussla erbij

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197306/heerlijk-rossige-rijst-van-jamie-oliver Deze maar weer eens een keer op het menu hier. En als ik daar toch geen zin in heb dan maak ik wraps. In ieder geval iets met kidneybonen (want die staan al in de week).

ik heb een soort aardappelen uit tuin van mijn ouders gekregen die gebakken het lekkerst zijn (die aardappelen,  niet mijn ouders  ). Ik moet ze even schrappen. 
Daarbij de eerste sperziebonen hun tuin. En botersla uit hun tuin. Uit mijn tuin komen dan de kerstomaatjes.  En ik zal straks wel weer minstens een kilo blauwe bessen en wijnbessen plukken,  daar maken we wel iets van.

Wij eten mijn variant op Jamie Olivers variant op Gallo Pinto. Wel weer eens met bloemkoolrijst ipv gewone rijst want had ik ineens zin in en ik = lui dus heb nog kant en klare bloemkoolrijst gekocht ook. Zwarte  bonen die ik eerst bak in knoflook en komijn , daar dan de rijst door. Erbij tomaten in stukjes en gebakken eieren.  Voor man waarschijnlijk wat hete saus er nog bij maar ik kan helaas echt pittig niet meer eten, tenminste het kan wel maar krijg er verschrikkelijke opvliegers van en dat is heel irritant.

Gemengde sla met een beetje dressing, ananas en mandarijn. Opgebakken aardappels met ui en champignons.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.